آب‌خضر:

وجه‌مشترک یوم‌الله 13 آبان و عاشورای حسینی استکبار ستیزی است/"مرگ بر آمریکا" امسال کوبنده‌تر سر داده می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت 13 آبان گفت: آنچه تقارن عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را با "یوم الله سیزدهم آبان" مبارک، ویژه و متمایز ساخته، وجه اشتراک آنان در تقابل با استعمار و اعتلای کرامت انسانی است.

به گزارش گروه احزاب باشگاه خبرنگاران، "اصغر آب‌خضر"، درباره یوم الله سیزدهم آبان امسال با توجه به تقارن آن با روز عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: یوم‌الله سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و"روز بزرگ مرگ بر آمریکا "  و " مرگ بر استکبار و مستکبر " است.
 
"اصغر آب خضر" با اشاره به اهمیت و ضرورت سیزدهم آبان ماه در مسیر مبارزه با ظلم و سلطه ـ استبداد و استکبار  بیان داشت : یوم الله 13 آبان، به درستی، روز شکست هیمنه پوشالی و ابهت ساختگی سران استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار و روز "مهر باطل شد" بر سیاست‌های غلط، زیاده‌خواهانه و استکباری آمریکا است.
 
وی گفت : آنچه این دو تقارن بزرگ را یعنی تقارن عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را  با "یوم الله سیزدهم آبان" مبارک، ویژه و متمایز ساخته، وجه اشتراک آنان در تقابل با ظلم و ستم و مبارزه با استکبار و استعمار و تقویت روح آزادگی و حریت و اعتلای عزت و کرامت انسانی است.
 
این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت:  به درستی که سیزدهم آبان مکرر عاشورای حسینی و آینه تمام نمای آن واقعه بزرگ و حماسی در عصر معاصر ماست که با توجه به الگوگیری از قیام جاودان عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خود نیز حماسی و عاشورایی و جاودان در تاریخ بلکه تاریخ ساز شده است.
 
رئیس ستاد بزرگداشت 13 آبان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای یوم‌الله سیزدهم آبان افزود: شهدای واقعۀ سیزدهم آبان با تأسی به قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و درس آموزی ملت همیشه در صحنه از درس‌های بزرگ عاشورای حسینی و شهدای گرانقدر کربلا در مقابل زیاده خواهی‌ها، تجاوزهای امریکای جنایتکار، ظلم و ستم رژیم دیکتاتور ستمشاهی با وحدت، صبر و مقاومت تمام ایستادگی کردند و برای خود، کشور و نظامشان عزت و افتخار آفریدند.   
 
" قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی " با توجه به شرایط ظلم گستری، ظالم پروری و  سلطه گری استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت پیشه اعلام کرد: بایستی امروزه جهان اسلام و " امت بزرگ رسول الله " و تمامی ملل مسلمان و تحت ظلم، متحد و منسجم با همدیگر، با تأسی به قیام تاریخی و تاریخ ساز، حماسی و جاودانۀ عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) علیه نمادهای استکبار،‌ حکام مستکبر و دیکتاتور شوریده و به مبارزه با  تجاوز ابر قدرت‌های زورگوی جهان بپاخیزند.
 
آب خضر  بهره‌گیری از بسترها و ظرفیت‌های فزایندۀ ایام ماه محرم الحرام و  یوم الله 13 آبان امسال را به عنوان یک فرصت استثنایی یاد کرد و گفت:این تقارن برای ما و ملت بزرگ، شهید پرور و استکبار ستیز ایران، در راه مبارزه با نمادهای استکباری،  یک نقطۀ طلایی، یک فصل مشترک و یک فرصت استثنایی تاریخی است که نبایستی به این راحتی از کنار آن عبور کرد.
 
وی در ادامه بیان کرد : سیزدهم آبان ماه در تقویم تاریخ معاصر انقلاب اسلامی عنوان " روز ملی مبارزه با استکبار جهانی "  مردم ایران را به خود اختصاص داده است که شکسته شدن ابهت و هیمنه پوشالی شیطان بزرگ و افشای توطئه‌های شوم و نقشه‌های پلید استکبار آمریکایی ـ صهیونیستی علیه کشورهای آزاده، مستقل، عدالت‌خواه و آشکار شدن چهره کریه‌ امپریالیسم غرب و نظام سلطه جهان از پیامدهای مهم و اساسی آن است.
 
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود افزود:  تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه که در سال  1343 در پی اعتراض ایشان به تصویب لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون، شهادت دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیروی خط امام ونیروهای ارزشی در ایران در 1358؛ سه واقعه مهم تاریخی سیزدهم آبان در طول تاریخ معاصر است.
 
وی اظهار داشت: با این اقدام شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام(ره) ابهت پوشالی آمریکا شکست و ماهیت چهره‌های لیبرال‌هایی که در صحنه سیاسی کشور ظاهر شده بود، افشا شد همچنین روحیه بیداری و هوشیاری و وحدت و همبستگی در امت اسلامی دمیده شد.
 
آب خضر در پایان با اشاره به ادامه رویکرد ددمنشانه، خصمانه، روند غیرعقلایی و غیر منطقی امریکا علیه ایران اسلامی حتی سایر کشورهای مستقل و آزادۀ جهان گفت: بایستی مراسم تظاهرات یوم الله 13 آبان امسال پرشورتر و توفنده‌تر از سال‌های قبل بوده و شعار همیشگی و دائمی ملت ایران همپای سایرملل آزاده جهان همچنان شعار " مرگ بر امریکا " باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار