بازیگر "بوی پیراهن یوسف":

دفاع مقدس باید دغدغه فیلم‌ساز باشد

جعفر دهقان گفت: دغدغه فیلم‌سازی که در حوزه دفاع مقدس کار می‌کند باید مقوله دفاع مقدس باشد.

جعفر دهقان بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص اهمیت دفاع مقدس و فیلم‌سازی در این زمینه گفت: ساختن سریال دفاع مقدس باید دغدغه ما باشد، باید از سیاست‌گذاران پرسید که چرا کم‌کاری می‌کنند ما باید حداقل دو اثر در طول سال داشته باشیم.

وی در ادامه درباره سریال‌های دفاع مقدس گفت: درست است که جنگ تمام شده اما در حال حاضر اتفاقات مختلفی از جمله  جنگ غزه پیرامون ما رخ می‌دهد که می‌توان به واسطه‌ی آن کار فرهنگی کرد که متأسفانه در این زمینه هنوز کار انجام ندادیم.

وی، در خصوص معیار انتخاب نقش‌های خود گفت:‌ مهم انتخاب فیلم‌نامه خوب است که با اعتقادات و باورهای من یکی باشد، پول دغدغه ما نیست دغدغه ما کار کردن در حوزه دفاع مقدس است.

وی، در خصوص تأثیر سریال‌های دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی گفت: کسانی هستند که از طریق کتاب و یا تحقیقات نوشتاری به دنبال آگاهی از دوران دفاع مقدس نباشند بنابراین ما با تولید آثاری در زمینه دفاع مقدس می‌توانیم آنها را آشنا کنیم، بچه‌های ما نیاز دارند که بدانند در هشت سال جنگ تحمیلی چه گذشت؟

وی، در خصوص اینکه در کارهای دفاع مقدس باید به چه نکاتی توجه کنیم، گفت: باید در آثار دفاع مقدس در باره هدف شهدا و انگیزه معنوی آنها حرف بزنیم.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار