کرمانشاه/

برگزاری سمینار «استراتژی توریسم مذهبی در کشورهای اسلامی» در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری سمینار «استراتژی توریسم مذهبی در کشورهای اسلامی» در شهر کرمانشاه به‌مناسبت روز جهانی گردشگری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی فعله‌گری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های این استان به‌مناسبت پنجم مهر ماه روز جهانی گردشگری اظهار کرد: امسال با برنامه‌های متنوعی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی به استقبال روز جهانی گردشگری می‌رویم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برنامه‌ها در قالب هفته گردشگری تدارک دیده می‌شد، گفت: امسال برنامه‌های روز جهانی گردشگری در دو روز ابتدای هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه شعار امسال روز جهانی گردشگری را گسترش توجه به جوامع بومی و محلی عنوان کرد و گفت: برنامه‌های تدارک دیده برای امسال حول این موضوع، سیاست‌گذاری خواهد شد.

فعله‌گری تقویت و توانمندسازی جوامع محلی و نهادینه‌ کردن این موضوع را یکی از مهمترین مسائل مورد توجه سازمان جهانی گردشگری دانست و افزود: توجه به زمینه‌های مرتبط همچون هنرهای سنتی جوامع محلی نیز در این شعار گنجانده شده است.

 استقبال از مسافران زمینی و هوایی به کرمانشاه در روز جهانی گردشگری

 وی عطرافشانی مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های مقام معظم رهبری، ملاقات مدیران شهرستانی ادارات میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استقبال از مسافران تابستانی ورودی به کرمانشاه از طریق زمین و هوا را از جمله برنامه‌های روز جهانی گردشگری در استان کرمانشاه برشمرد.

فعله‌گری افزود: پاکسازی غارهای استان کرمانشاه با همکاری انجمن غارنوردی ایران، ارسال بسته‌های فرهنگی به ادارات، افتتاح دفتر خدمات مسافرتی «پرستوی مهاجر دنیا» در راستای کیفی‌سازی دفاتر خدمات مسافرتی و برگزاری مسابقه نقاشی کودک و نوجوان با موضوع گردشگری از سایر برنامه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان گردشگری در محوطه تاریخی طاق بستان به‌عنوان مراسم روز جهانی گردشگری در کرمانشاه خبر داد.

وی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه چهارم مهر ماه را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: سمینار «استراتژی توریسم مذهبی در کشورهای اسلامی» در راستای بررسی راهکارهای گسترش صنعت توریسم، روز شنبه پنجم مهر ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

فعله‌گری سخنرانان این سمینار را پرفسور حسین ارسی و پرفسور مهمت آلتی‌ نایی از کشورهای ترکیه و قبرس شمالی و اساتید دانشگاه تخصصی حوزه گردشگری EMU اعلام کرد.

 بازدید رایگان از موزه‌های کرمانشاه / برگزاری جشنواره آفتاب‌گردان در سنقر

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه بازدید رایگان از موزه‌های استان و نواختن زنگ گردشگری در هنرستان گردشگری را از دیگر برنامه‌های روز جهانی گردشگری دانست.

وی از برگزاری جشنواره آفتاب‌گردان در شهر سنقروکلیایی خبر داد و بیان کرد: این امر در بحث برندینگ بسیار راهگشاست و فرصتی برای معرفی بیشتر این برند محلی معروف محسوب می‌شود.

 جای خالی جوامع محلی در برنامه‌های روز جهانی گردشگری

 فعله‌گری در پاسخ به این سوال مبنی بر اجرای برنامه‌های روز جهانی گردشگری در روستاها و مناطق نمونه گردشگری استان با توجه به شعار سال که «گسترش توجه به جوامع بومی و محلی» است، گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده در مرکز متمرکز شده و برنامه‌ها را در طول سال برای این مناطق تداوم خواهیم داد.

 اردیبهشت ماه، بهشت مسافران برای سفر به کرمانشاه

 وی آمار گردشگران خارجی به استان کرمانشاه طی پنج‌ ماهه امسال را هفت هزار و 100 نفر اعلام کرد و افزود: در این مدت 6 هزار و 512 نفر در هتل‌ها اقامت‌ داشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال با دو هزار نفر بیشترین آمار ورود مسافر به استان را داراست، خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال 22 هزار و 745 نفر در هتل‌های استان اسکان یافته‌اند.

وی از اسکان سه هزار و 25 نفر در هتل‌ها، کمپ‌ها و چادرهای مسافرتی حاشیه پارک‌ها در استان طی سه ماهه تابستان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

فعله‌گری به بازدید 81 هزار و 80 مفر از سایت جهانی بیستون، 147 هزار و 700 نفر از مجموعه تاریخی طاقبستان و 61 هزار و 700 نفر از غار قوری‌قلعه در این مدت اشاره کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.