حبیبی در نشست دبیران حزب مؤتلفه تاکید کرد

بیهوشی ابرقدرت‌ها در مواجه با قدرت نظامی ایران/ اقتدار ملی امروز حاصل 8 سال دفاع مقدس دیروز

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اقتدار ملی پدید آمده از 8 سال دفاع مقدس جاودانه است و انشاءالله تا ظهور حضرت مهدی(عج) انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوعش، اظهارداشت: شهدا، جانبازان، آزادگان و سایر ایثارگران چشم و چراغ ملت ایران هستند و تکریم آنها مختص هفته دفاع مقدس نیست. آنها پاسدار فرهنگ عاشورایی در نظام ما هستند و هر چه در تکریم آنها بکوشیم باز هم کم است.
 
حبیبی با اشاره به قدرت کنونی جمهوری اسلامی اظهارداشت: اکنون جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای حرف اول را می‌زند و قدرتهای جهانی را منفعل کرده است.
 
وی افزود: اکنون سپاه و ارتش ما در اوج اقتدار و آمادگی هستند و هر گونه تهدید را در منطقه پاسخگو هستند. قدرت نیروی دریایی ما فراتر از مرزهای آبی اقتدار خود را به رخ جهانیان می‌کشد. اکنون ارتش و سپاه ما در زمین ، هوا و دریا به سلاحهایی دست یافته‌اند که هوش و حواس را از سر دشمن پرانده است و دیگر هیچ قدرتی هوس حمله به مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران را نمی‌کند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آثار فرهنگی و معنوی و معرفتی دفاع مقدس در جامعه ما بیان داشت: دفاع مقدس ما الهام گرفته از فرهنگ عاشورا و کربلا و رزمندگان ما که در رکاب امام خمینی(ره) جنگیدند خود را سربازان امام حسین(ع) در کربلا می‌دانستند. این حال و هوای فرهنگی فضائی را در کشور پدید آورده که ضامن اخلاق، معنویت و فرهنگ عاشورایی در جامعه دینی ماست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاهها گفت: هر سال به هنگام بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاهها یک گام به جلو برای تسخیر قله‌های رفیع علم برمی‌داریم و این گام در سالهای جدید بلندتر و عمیق‌تر برداشته می‌شود.  به ویژه آنکه در آستانه سال جدید تحصیلی "رهبر معظم انقلاب" سیاست‌های کلی علم و فناوری را ابلاغ فرمودند.
 
حبیبی با اشاره به حدیث نبوی مشهور در خصوص توان علم آموزی مردان فارس، تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید این سیاست‌ها را به مثابه نقشه راه فتح ثریا، عملیاتی کنند.
 
وی افزود: عزم مسئولان آموزش عالی و آموزش و پرورش باید به این نقطه معطوف شود که باید در این چارچوب و نیز در مسیر «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»  و «نقشه جامع مهندسی فرهنگی» کشور گام بردارند تا بتوانند خود را در راستای سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ببینند.
 
حبیبی خاطر نشان کرد: ما باید هر سال پیشرفت کار را در کادر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی به ویژه مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی ببینیم تا ارزیابی درستی از پیشرفت در حوزه فرهنگ و پیشرفتهای علمی داشته باشیم.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد ادامه مذاکرات هسته‌ای در نیویورک در آستانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: ایران در نیویورک باید از موضع طلب‌کاری بر سر میز مذاکرات بنشیند. طی یکسال گذشته بنابر شهادت آژانس، ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است. اکنون به اصطلاح توپ در زمین 1+5 و به ویژه آمریکاست. آنها باید دست از لج‌بازی بردارند والا بازگشت به نقطه صفر حتمی است، بنابراین اگر در مذاکرات نیویورک تحریم‌ها لغو نشود بعید است در فرصت‌های بعدی این کار انجام شود.
 
حبیبی همچنین در خصوص برگزاری کنگره حج و جایگاه جهان اسلام به عنوان یک قطب قدرت در جهان بیان داشت: امام خمینی(ره) در آخرین پیام حج در سالهای پایانی عمر پربرکت خود فرمودند: بارها اعلام نموده‌ایم در صدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده‌ایم ما درصدد خشکاندن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم ما با تمام وجود از باج‌خواهیهای آمریکا حتی با مبارزه قهرآمیز هم شده جلوگیری می‌کنیم. امروز فرزندان امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان با افتخار و سربلندی بیداری اسلامی را در جهان مدیریت می‌کنند و باکی از دخالتهای آمریکا ندارند.
 
وی ادامه داد: مردم یمن همین دیروز فریاد مرگ بر آمریکا سردادند و با قدرت مشغول مبارزه هستند و به زودی دولت دست نشانده آمریکا و نوکران منطقه‌ای آن را ساقط خواهند کرد.
 
حبیبی تصریح کرد: امسال مسلمانان جهان منتظر پیام روح‌بخش و انقلابی و الهام‌بخش تداوم مبارزات و امر مهم بیداری اسلامی از طرف مقام معظم رهبری هستند تا با راهبردهای آن، مبارزه با استبداد و استعمار را در جوامع خود عمق بخشند.
 
وی با اشاره به ائتلاف ضد داعش در پاریس گفت: غرب در مبارزه با تروریسم ناکام و ناکارآمد است چرا که که خود در گسترش و پدیداری تروریسم درجوامع اسلامی نقش مهم ایفا می‌کند.
 
حبیبی در ادامه ابراز داشت: وقتی گروه‌های دست‌ساز آمریکا در شکل تروریسم به ضد خود تبدیل می‌شود، آن وقت به فکر مقابله می‌افتند لذا مضحک بودن آن طبیعی است.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان بیان داشت: القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تکفیری و رژیم بعث صدام همگی روزگاری با آمریکاییها نرد عشق می‌باختند اما امروز به دلایل خاص دیگر همگرایی سابق را ندارند و به فکر نابودی آن می‌افتند آنها نباید از ایران انتظار داشته باشند در این بازی مضحک مشارکت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حبیبی ، مؤتلفه ، اسلامی ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار