ژن‌های انسانی، توان یادگیری موش‌ها را قوی‌تر می‌کند

دانشمندان با پیوند یک ژن کلیدی مغز انسان به مغز موش، یادگیری او را افزایش دادند. دانشمندان امیدوارند با این دستاورد، بتوانند یادگیری کودکان انسان را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان با پیوند یک ژن کلیدی مغز انسان به مغز موش، یادگیری او را افزایش دادند.
 
در طرح مطالعات اولیه که چگونگی دسترسی به تاثیرات مختلف عملکرد ژن‌های انسانی روی موش‌ها بود، دانشمندان گزارش دادند که موش‌ها یک ژن انسانی مرتبط با زبان را در خود حمل کردند که این ژن یادگیری راه‌های جدید و یافتن غذا در آن‌ها را سریع‌تر کرده است. 

ان گریبل، از دانشگاه ماساچوست می‌گوید: هیچکس نمی‌داند مغز چگونه بین فکر و عمل ارتباط بر قرار می‌کند اما به هر حال موش‌ها با ژن‌های انسانی، این عملیات را سریع‌تر انجام می‌دهند. 

موش‌های تحت این آزمایش، عملکرد‌هایی را که موش‌های عادی طی ۱۱ روز فرا می‌گیرند را در ۷ روز به خوبی آموختند. 

وقتی کودکان یاد می‌گیرند که صحبت کنند آن‌ها شمایل صوتی‌ای را که شنیده‌اند را بیان می‌کنند. در واقع شنیده خود را به طور خود به خودی تقلید می‌کنند. و این یعنی‌‌ همان کاری که موش‌ها به کمک ژن‌های انسانی، با سرعت بیشتری انجام می‌دهند. لذا دانشمندان امیدوارند با این دستاورد، بتوانند یادگیری کودکان انسان را نیز تحت تاثیر قرار دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار