رضازاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عرضه محصولات پلاستیکی به نرخ آزاد بازار صادراتی را دچار مشکل کرده است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنعت پلاستیک گفت: هم‌اکنون تولید محصولات پلاستیکی در کشور رونق دارد اما اتفاقی که در تعیین قیمت مواد پلیمری با ارز آزاد افتاد، موجب شد بازار صادراتی این محصول متوقف شود.

نصرالله رضازاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار داشت: نمایشگاه ایران پلاست پیشانی(صنایع پایین دستی) صنعت پلاستیک و پلیمر کشور به شمار می آید، از این رو بنا داریم دستاوردهای خود را به منظور جذب مشتریان جدید داخلی و خارجی به فعالان این حوزه معرفی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه این اتحادیه دستاوردهای نوینی در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد گفت: با توجه به این که نمایشگاه ایران پلاست به صورت بین المللی و با حضور شرکتهای خارجی برگزار می شود، می تواند کمک بسزایی به صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور کند.
 
رضازاده با بیان این‌که مشتریان داخلی و خارجی می توانند نیاز خود را در نمایشگاه ایران‌پلاست مطرح کنند تا صنایع تکمیلی محصولات خود را مطابق با خواست مشتری تولید و عرضه کنند، گفت: نمایشگاه ایران پلاست با توجه به این که دو سال یکبار برگزار می شود توانسته است در پیشرفت صنعت پتروشیمی کمک خوبی به رونق تولید داشته باشد.
 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنعت پلاستیک افزود: قابلیت هایی که در کشور برای تولید محصولات صنایع پایین دستی وجود دارد، می تواند در این نمایشگاه در معرض دید قرار گیرد و توانمندی صنایع پایین دستی به نوعی با این نمایشگاه تکمیل‌ می‌شود.
 
رضازاده با تاکید بر این‌که در ایران‌پلاست 2014 اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنعت پلاستیک و انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران هم پاي هم حضور پیدا می‌کنند، گفت: با توجه به تعاملات صورت گرفته با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، پیش‌بینی می‌شود نتایج مطلوبی از برگزاری نهمین نمایشگاه ایران‌ پلاست بدست آید.
 
رضازاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه های عرب پلاست، نمایشگاه ترکیه و نمایشگاه چین در خاورمیانه به عنوان نمایشگاه های مطرح در منطقه، اظهار کرد: جایگاه ایران در نمایشگاه ایران پلاست می تواند به مراتب حتی از نمایشگاه چین هم بالاتر باشد.
 
وی با بیان این که تغییرات در نحوه عرضه مواد اولیه و افزایش قیمت این محصولات در یک سال گذشته بازار صنایع تكميلي صنعت پتروشیی را دچار رکود کرده است، گفت: تولید کنونی مصنوعات پلاستیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است.
 
 رضازاده در خصوص بازار این محصول اظهار داشت: هم اکنون تولید محصولات پلاستیکی در کشور رونق دارد اما اتفاقی که در تعیین قیمت مواد پلیمری با ارز آزاد افتاد موجب شد بازار صادراتی این محصول متوقف شود باید اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها بازار مواد پلیمری خام رونق دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار