حوادث استان‌ها در يك نگاه؛

اسيد پاشی از روی حسادت زنانه/ فرار شرور خطرناك حين انتقال به زندان/پايان زندگی کودک 12ساله به‌خاطر تقليد از اعدام

در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

سیما بعد از اسیدپاشی

عبدالحسین موسویان  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح جزئیات و آخرین وضعیت زن قربانی اسیدپاشی در دهدشت گفته است: خوشبختانه زن قربانی اسیدپاشی زنده است و خبر فوت وی صحت ندارد و بر اساس اعلام پزشکان بین 30 تا 40درصد دچار سوختگی شده است. پیشتر اعلام شده بود صورت وی 80 درصد دچار سوختگی شده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و بویراحمد تصريح كرده است: با توجه به اینکه این حادثه اولین مورد اسیدپاشی در شهرستان بوده و این منطقه مجهز به بیمارستان سوانح و سوختگی نیست، در لحظات اولیه پس از این ماجرا، مصدوم را بلافاصله به بیمارستان طالقانی شهر اهواز منتقل کردند.

وي ادامه داده است: تشخیص میزان سوختگی بستگی به عفونت‌های بیمارستانی پس از اسیدپاشی، نوع و درصد خلوص اسید دارد.

سید امین یوسفی رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) هم گفته است: در لحظات اولیه که این دختر را به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل کردند وضعیت مناسبی نداشت و با توجه به نوع حادثه صورت مصدوم به طور کامل دچار سوختگی و آسیب دیدگی شد به طوری که چشم چپ قربانی کاملا تخلیه شد و چشم راست نیز آسیب دیده است.

 رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت یادآور شد: یک ساعت و نیم پس از انجام اقدامات اولیه اورژانسی بر روی بیمار به دلیل نبود بخش سوختگی، شدت جراحات وارده و نبود بخش جراحی پلاستیک در بیمارستان، وی به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد.

 بقایای اسيدپاشی بر چهره سیما

بر اساس شواهد و گفته‌های شهروندان دهدشتی دختر جوان قربانی اختلافات خانوادگی و سوء ظن شد زیرا اخیرا زن اسیدپاش متوجه علاقه و دلبستگی همسرش به قربانی شده بود، بر همین اساس برای گرفتن انتقام شخصی و کنار زدن رقیب دست به اسیدپاشی زده است.

این حادثه عصر یکشنبه 30 شهریور در پارک مرکزی شهر دهدشت به وقوع پیوست که بر اثر این حادثه دختری 30 ساله به نام (سیما) قربانی اسید پاشی زن دیگری شد.

انفجار گاز شهری در شهریار به خیر گذشت/دیوار خانه به طور کامل تخریب شد+تصاویر


اول مهر ساعت 08:03 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار انفجار گاز شهری در یک واحد مسکونی واقع در شهریار، رضی آباد بالا، خیابان بسیج، کوچه مدرسه گزارش شد.

 ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه  101 مرکزی  را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام و با توجه به حساسیت موضوع جناب آقای حیدریان مدیر عامل سازمان در محل حضور یافت.
 
در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک واحد مسکونی در طبقه دوم به علت نشت گاز شهری منجر به انفجار و آتش سوزی جزئی و تخریب دیوار واحد و مصدوم شدن سطحی سه نفر گردیده بود که ضمن امداد رسانی و اطفاء حریق ایمن سازی کامل صورت پذیرفت.
 
لازم بذکر است در این انفجار و آتش سوزی به اکثر وسایل منزل خسارت وارد گردید و مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند.

شرور خطرناک حین انتقال به زندان فرار کرد/ جزییات درگیری مسلحانه پلیس در مخفیگاه کوهستانی

سرهنگ علی‌اكبر اژدری فرمانده انتظامی علی‌آبادكتول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: زندانی شرور فراری كه در مهرماه سال گذشته در هنگام انتقال به زندان گرگان از دست مأموران گریخته بود در یك درگیری مسلحانه با ماموران دستگیر شد.

فرمانده انتظامی علی‌آبادكتول ادامه داد: بر اساس اعلام منابع و مخبرین شرور و متهم فراری مذكور به همراه چند تن از متهمان دیگر در روستای كوهستانی نرسو مشاهده شدند كه با توجه به اهمیت موضوع سه اكیپ عملیاتی از ماموران پلیس امنیت عمومی و مبارزه با مواد مخدر، یگان امداد شهرستان به همراه ماموران كلانتری 13 علی‌آباد كتول به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح كرد: پس از اقدامات اطلاعاتی و اطمینان از حضور متهم در محل شناسایی شده، در ساعت 5 بامداد پس از هماهنگی با مقام قضایی عملیات دستگیری و ورود به محل اختفای متهم آغاز شد.

سرهنگ اژدری در ادامه بیان داشت: متهم كه با شنیدن صدای سگ‌های موجود در اطراف محل اختفای خود متوجه حضور ماموران در محل شده بود، به وسیله سلاح شكاری اقدام به تیراندازی به سمت ماموران كرد كه ماموران نیز پس از هشدارهای متوالی و با اتكا به قانون بكارگیری سلاح متهم را با وارد كردن یك ضربه گلوله به پای راست وی دستگیر كردند.

وی افزود: پس از وقوع این موضوع برادر ناتنی متهم با در دست داشتن یك تیغه شمشیر به طرف ماموران حمله‌ور شد كه او نیز توسط ماموران مهار و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی علی‌آبادكتول تاكید كرد: سه متهم فراری دیگر كه در محل اختفای شرور فراری خود را مخفی كرده بودند زمانی كه خود را در محاصره پلیس دیدند چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشته كه آنها نیز توسط ماموران دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر به پایگاه انتظامی شهرستان منتقل شدند.

سرهنگ اژدری خاطر نشان کرد: مجروحان نیز برای انجام اقدامات درمانی به مراكز درمانی منتقل شده و در این عملیات سه قبضه سلاح شكاری، یك تیغه شمشیر و یك قبضه كارد كمری بزرگ به همراه 5 فشنگ سلاح شكاری كشف و ضبط شد.

پیامک راز جنایت را فاش کرد/ قاتل پیرزن تنها پس از یک سال دستگیر شد

سرهنگ علی صفائی فرمانده انتظامی شبستر آذربایجان‌شرقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: پرونده‌ای به دادخواهی فردی به هویت معلوم اهل روستای کندرود از طریق شعبه جزایی دادگاه صوفیان مبنی بر فوت مشکوک خانمی 66 ساله در منزل مسکونی‌اش واقع در این روستا که به صورت انفرادی زندگی می‌کرد به این یگان واصل شد و بلافاصله تحقیقات اولیه آغاز و مشخص شد خانم یاد شده در مهرماه سال گذشته فوت و توسط اهالی روستا کفن و دفن شده است.

سرهنگ صفایی ادامه داد: در این خصوص هیچگونه معاینه ظاهری انجام نگرفته بود؛ لذا جهت مشخص شدن علت تامه فوت از پزشکی قانونی استعلام بعمل آمد و نتیجه نشان داد به علت گذشت مدت زمان و امکان فساد نعش اظهار نظر نسبی می‌تواند باشد به همین جهت و نیز جهت حفظ حرمت جسد از نبش قبر منصرف و پرونده بدون هیچگونه سرنخی همچنان در ابهام ماند.

فرمانده انتظامی شبستر آذربایجان‌شرقی در ادامه بیان داشت: با این حال و علیرغم نبود هیچگونه سرنخی با هماهنگی اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان و استفاده از روش‌های کاملاً فنی و اطلاعاتی و بررسی مدارک و دلایل موجود و همچنین کشف سرنخ در خصوص موضوع، شخصی به هویت (ح – م) اهل همان روستا شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به یگان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر قضیه بوده و علت ارسال پیامک با موضوع قتل متوفی را شوخی با قصد اخذ پول از دوستش اعلام می‌نمود اما با انجام عملیات روانی و تحقیقات فنی و پلیسی سرانجام لب به اعتراف گشود.

فرمانده انتظامی شبستر خاطر نشان کرد: به جهت اثبات ادعای وی صحنه قتل بازسازی شد و با تکمیل پرونده متهم به دادگاه عمومی صوفیان معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان تبریز گردید.

دو برادر مسافرنما دستگیر شدند/ زورگیری از رانندگان با تهدید چاقو

دو برادری كه روز گذشته اقدام به زورگیری و سرقت یك دستگاه خودروی سواری در شهرستان شازند استان مركزی كرده بودند، بعد از گذشت دو ساعت در عملیات ماموران انتظامی شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مركز فوریت های پلیسی 110 شهرستان شازند گزارشی را به ماموران انتظامی مبنی بر وقوع یك فقره سرقت خودرو در حوالی روستای جمال آباد شهرستان اعلام كرد و بلافاصله تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد.

در تحقیقات اولیه مالباخته به ماموران انتظامی گفت: ساعاتی قبل دو جوان را به عنوان مسافر از شهرستان اراك به سمت شازند سوار كردم كه در نزدیكی روستای جمال آباد آن دو با تهدید چاقو و اخذ مدارك ماشین، من را از خودرو پیاده كردند و و از محل متواری شدند.

سرهنگ احمد رضا چگنی فرمانده انتظامی شهرستان شازند درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به حساسیت موضوع  بلافاصله اقدامات كنترلی لازم برای شناسایی و توقیف خودرو به مرحله اجرا گذاشته شد و با اقدام سریع ماموران انتظامی شهرستان شازند در كمتر از دو ساعت خودرو فرد مالباخته در یكی از محورهای مواصلاتی این شهرستان شناسایی و در حالیکه قصد فرار داشتند دستگیر شدند و خودرو نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند خاطر نشان كرد: پس از دستگیری هر دو متهم كه با یكدیگر برادر و ساكن یكی از استان های همجوار بودند، به جرم خود اعتراف كردند و با تشكیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

3 مرتبه دستبرد به انبار لاستیک با یک شگرد

سرهنگ حجت نیكمرام فرمانده انتظامی مشهد در گفتگو باشگاه خبرنگاران گفت: ماموران كلانتری 17مصلی این فرماندهی ساعت 03:30 بامداد روز گذشته حین گشت زنی در بلوار مصلی به فردی كه در حال بارگیری لاستیك ها از یك انبار به داخل یك دستگاه نیسان وانت بود مظنون شدند.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: ماموران كلانتری در ابتدا با شماره همراه مالك مغازه كه بر روی سر در مغازه نوشته شده بود تماس گرفتند كه مالك مغازه از موضوع بارگیری لاستیك ها اظهار بی اطلاعی کرد.

وی افزود: با محرز شدن سرقت اكیپ گشت بلافاصله سارق را دستگیر و به همراه خودرو حامل لاستیك ها به كلانتری منتقل كردند.

سرهنگ نیكمرام تصریح کرد: فرد مالباخته نیز با حضور در كلانتری اظهار داشت كه سارق با شكستن سقف انباری اقدام به سرقت لاستیك ها كرده و دو مرتبه دیگر نیز انبار مغازه اش با همین شگرد مورد دستبرد قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه بیان داشت: متهم 37 ساله به نام "غلامرضا" در بازجویی های به عمل آمده ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشت پس از سرقت لاستیك ها آنها را به مكانی در محدوده شهرك طرق منتقل و به فروش می رسانده است.

سرقت 50 میلیونی برادر از كارت عابر بانك خواهرش

سرهنگ محمدرضا فداء فرمانده انتظامی بم استان کرمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا بم و ارائه گزارش قضایی مبنی بر برداشت بیش از 50 میلیون ریال از حساب بانکی وی، موضوع توسط كارشناسان این پلیس مورد پیگیری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بم استان کرمان ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و اخذ استعلام از این حساب، به دست داشتن برادر شاکی در برداشت این وجوهات پی بردند که این فرد پس از هماهنگی های لازم قضایی دستگیر و در اتاق بازجوئی با شاکی روبرو شد.

وی تصریح کرد:متهم دستگیر شده پس از مواجهه با مدارک و مستندات گردآوری شده توسط پلیس به عمل مجرمانه خویش از طریق یادداشت شماره و رمز کارت خواهرش اقرار و دو نفر دیگر که در خرید اینترنتی و خرید شارژ با وی همکاری کرده بودند را نیز معرفی نمود.

دو سرنشین پژو در شعله های آتش جان باختند

براثر واژگونی و آتش سوزی یک دستگاه خودرو پژو در جاده زرندیه - بویین زهرا سه نفر مصدوم و دو نفر کشته شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زرندیه در اين باره گفته است: این حادثه ساعت 14 و 50 دقیقه عصر سه شنبه در سه راه خان آباد جاده بویین زهرا به وقوع پیوست.

عباس میرهاشمی افزوده است: نیروهای امدادی این مرکز در کمترین زمان در محل حادثه حاضر شدند اما به دلیل شدت حریق دو نفر در دم جان باختند و سه نفر دیگر به بیمارستان مدرس ساوه انتقال یافتند.

اقدام زشت پسر دانش آموز علیه پدرش

پسر دانش‌آموز که در تعطیلات تابستانی در مغازه پدرش کار می‌کرد به سرقت اینترنتی از وی دست زد.

رئیس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان در اين باره گفت: یک مرد که از طریق گزارش خرید، مطلع شده بود پول‌هایی به صورت روزانه از حسابش برداشت شده است، نزد پلیس رفت.

سرهنگ حسینی‌پور افزوده است: با شکایت این مرد، مأموران تیم اقتصادی در پی شناسایی متهم برآمدند که در این راستا مشخص شد پول‌های کسر شده همگی صرف خرید شارژ از طریق دستگاه خود پرداز مغازه شاکی شده است و همه خطوطی که شارژها روی آن‌ها فعال شده بود، شناسایی و در اختیار مالباخته قرار گرفت.

حسینی‌پور تصریح کرده است: این مرد شماره همراه پسر و دختر خود را شناسایی کرد که پسر نوجوانش احضار شد.

وي خاطرنشان كرده است: تحقیقات پلیسی نشان داد پسر نوجوان در تعطیلات تابستانی در مغازه پدر خود مشغول به کار شده بود و با استفاده از دستگاه خودپرداز مغازه اقدام به خرید غیر مجاز شارژ اینترنتی برای خود و خواهرش می‌کرد.

مرگ پسر بچه همدانی در بازسازي صحنه اعدام

علی‌اکبر یونسی پسر بچه همدانی در الگوبرداری از صحنه اعدام جان خود را از دست داد. صبح روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه بود. علی‌اکبر در خانه‌شان تنها بود که ناگهان بازی خطرناکی به ذهنش خطور کرد. این پسر هرگز نمی‌دانست که قربانی بازی بچگانه‌اش خواهد شد. کمربند سیاه پدرش را برداشت و آن را به لوله گازی که از دیوار آویزان شده بود بست.

همه‌چیز در یک چشم به‌هم‌زدن اتفاق افتاد و ناگهان با گره زدن کمربند به دور گردنش بازی خشنی را کلید زد. در میان افکار کودکانه‌اش غرق شده بود و مغرور از این‌که توانسته صحنه‌پردازی مورد علاقه‌اش را بازسازی کند ناگهان در میان زمین و هوا ایستاد.

وقتی خانواده علی‌اکبر به خانه برگشتند با جسد پسر ١٢ ساله‌شان روبه‌رو شدند. وقتی مأوران پلیس در جریان ماجرا قرار گرفتند بلافاصله عازم خانه‌ای شدند که در آن پسربچه‌ای به کام مرگ فرو رفته بود. چنددقیقه بعد خودروی مأموران تیم جنایی در بلوار اعتمادیه همدان ایستاد.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد، علی‌اکبر به خاطر کنجکاوی و الگوبرداری از صحنه اعدام با کمربند خود را از لوله‌گاز داخل‌خانه حلق‌آویز کرده است.

با انتقال جسد این پسر ١٢ساله به پزشکی قانونی تحقیقات پلیسی برای روشن شدن علت اصلی مرگ او آغاز شد تا این‌که در گزارش پزشکی قانونی شهر همدان علت مرگ خفگی اعلام شد.

گفتني است در ۱۹ شهریور ماه‌ سال‌ جاری دو زندانی در ملاء عام در همدان اعدام شده بودند. علی‌اکبر هم به این مراسم رفته بود و شاهد اعدام ٢ متهم بود.


انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی وجدانی
۲۲:۴۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
خبرهای خوبی بود مرسی