منتخب پربازدیدهای پزشکی در هفته گذشته

منتخب پربازدید ترین خبرهای پزشکی در هفته گذشته را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران منتخب پربازدیدترین خبرهای پزشکی در هفته گذشته شامل خبرهای زیر است.
 
 
بخور نخور‌های پاییزی از دید طب سنتی
 
دکتر شهیدی زندی متخصص طب اسلامی و سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فصل پاییز دارای طبیعت سرد و خشک است؛ بنابراین از نظر ایجاد تعادل، بهتر است مواد غذایی گرم و تر مصرف شود و به طور معمول، بسیاری از مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌های مخصوص این فصل، دارای طبع گرم و تر هستند.
 
دکتر شهیدی زندی ادامه داد: در این فصل آلرژی‌های فصلی، شیوع زیادی دارند و به طور طبیعی، بدن افراد با مواد آلرژن این فصل تطابق دارد که در این میان می‌‌توان از دم کرده آویشن که خاصیت گرم و در عین حال ضد آلرژی دارد، استفاده کرد,
 
 
فرازمینی‌ها از رویا تا حقیقت
 
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ به احتمال بسیار زیاد بیشتر ما اخبار و داستان‌هایی از نقش احتمالی موجودات فرازمینی در تمدن‌های باستانی و یا ساخت اهرام مصر شنیده ایم.   
 
روایت‌هایی که ادعا می‌کنند شواهدی یافته‌اند مبنی بر اینکه مدت‌ها پیش موجودات فرازمینی به زمین آمده‌اند و فناوری‌های پیشرفته را به انسان ها انتقال دادند.
صف های طولانی طرفداران iphone6برای خرید این محصول
 
 
 
کشفی حیرت انگیز از اثر شکر بر "فشار خون"
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ تحقیقات جدید نشان داده است، شکر می‌تواند یک ماده بسیار مضر برای فشار خون افراد باشد.
 
گفتنی است، براساس جدید ترین پژوهش‌ها خوردن شکر باعث افزایش فشار خون حتی بیشتر از نمک خوراکی می‌شود.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران با تحقیق بر روی رژیم غذایی افراد و قطع مصرف نمک در آن‌ها و تنها مصرف شکر دریافته‌اند فشار خون داوطلبان بسیار بیشتر از حالتی که تنها نمک در رژیم غذایی وجود دارد، بالا می‌رود.
 
 
ادامه این سبک زندگی مساوی با 3 برابر شدن سرطان است

 
پیام آزاده متخصص سرطان و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص سونامی سرطان در تهران اظهار داشت: سونامی از نظر ادبی یک اتفاق غیر قابل پیش بینی و غیر قابل پیشگیری است، ولی سرطان را می‌شود هم پیش بینی و هم پیشگیری کرد.
 
وی در ادامه گفت: سرطان هم قابل پیش بینی و هم قابل پیشگیری است از این رو مقرون به صرفه است که از این بیماری پیشگیری کنیم.
 
 
مغزتان را با این خوراکی‌ها به کار بیندازید
 
دکتر تیرنگ نیستان، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ارتباط ما با تغذیه خیلی واضح نیست، ضمن اینکه تاثیر سوء تغذیه بر کاهش توان مغزی ثابت شده است. ولی نمی‌توان رژیم خاصی برای افزایش توان ذهن و حافظه تجویز کرد.   
 
وی افزود: بعضی ریز مغذی‌ها وجود دارند، که کمبود آنها اثرات سوئی بر توان ذهنی دارد. به عنوان مثال، کمبود آهن و روی موجب کاهش تمرکز فرد می‌شود که در نهایت بر حافظه اثر منفی می‌گذارد.   
 
انجام عمل جراحی قلب در بیمارستان مدرس تعطیل شد/ هیچ بیماری در اثر عفونت فوت نکرده است
 
آقاجانی با بیان اینکه تیم کنترل عفونت در بیمارستان مدرس مستقر شده و در حال بررسی علت عفونت است، گفت: تا زمانیکه علت عفونت مشخص نشود انجام کلیه اعمال جراحی قلب در این بیمارستان تعطیل است.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ تعدادی از بیماران بیمارستان مدرس طی تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران اعلام کردند که بیش از 20 نفر از بیمارانی که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفتند به دلیل عفونت بیمارستانی در اتاق عمل آنها نیز دچار عفونت شدند.
 
هورمون‌های چاق کننده را بشناسید
 

علیرضا استقامتی، متخصص غدد، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چاقی معروف به سیبی شکل که در قسمت تنه وجود دارد بیشتر در آقایان مشاهده می‌شود و می‌توان گفت هورمونهای مردانه در ظهور اینگونه چاقی‌ها نقش برجسته‌تری دارند.
 
وی افزود: چاقی تنه، اختلالات متابولیکی، دیابت، فشار خون و تاثیرات ضد‌ انسولینی را به همراه دارد این نوع چاقی نواحی شکم و پشت کمر را بیشتر درگیر می‌کند، آثار سوئی بر کبد دارد و انواع مشکلات کبدی مثل کبد چرب را موجب می‌شود.
 
 
سلامت محصولات سوسیس و کالباس باید بررسی شود/به دنبال بازدید سر‌زده از مراکز تولید این محصولات هستیم
 
احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دو محصول سوسیس و کالباس از پس مانده‌های گوشت و مرغ و در شرایط نگهداری نامناسب تهیه می‌شوند و حتی به جرات می‌توان گفت: انواع استاندارد آنها هم گزینه خوبی برای استفاده در سبد غذایی جامعه نیستند.
 
بیمارستان‌هایی داریم که بدون هیچ دلیل منطقی ساخته شدند/ در بیمارستان‌سازی کپی‌برداری می‌شود
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اولین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات گفت: در کشور 1.7 تخت به ازای هر هزار نفر داریم که این شاخص در کشورهای دیگر 3 تخت است این شرایط در بیمارستان‌های خیریه، دانشگاهی و تأمین اجتماعی به همین گونه‌ است.
 
 
خوشمزه‌هایی که پوستتان را 100 ساله می‌کند

 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات جدید پژوهشگران نشان داده است عادت به خوردن برخی از خوراکی‌ها به میزان زیاد می‌تواند سبب آسیب دیدن جدی پوست و بروز پیری پوست زودرس در افراد شود.
 
گفتنی است، از جمله خوراکی‌هایی که فرآیند پیری پوست را سریع می‌کند می‌تواند نان را نام برد.
 
با دکتر قاضی زاده هاشمی بشتر آشنا شوید
 
به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی (زاده ۱۳۳۸، شهرستان فریمان) متخصص چشم‌پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه، رئیس بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی نور، رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی، رئیس دانشکده پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه حسن روحانی است وی فاقد گرایش سیاسی می‌باشد.
 
مادری شجاع اولین واکسن ابولا را تست می‌کند

 
 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کار‌شناسان بعد از تولید نسخه آزمایشی واکسن ابولا در نظر دارند این واکسن را بر روی داوطلبان انسانی آزمایش کنند و به همین دلیل یک زن ۴۸ ساله که مدیر ارتباطات سازمان بهداشتی انگلستان است تست این واکسن را قبول کرده است.  
 
گفتنی است، این زن از سلامت کامل برخوردار است و این آزمایش توسط محققان دانشگاه اکسفورد صورت می‌گیرد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
نوبت گیری رایگان برای مشهدی های عزیز- نذر کرده بودم هر هفته حداقل برای 5 نفر در مشهد نوبت بگیرم
نوبت گرفتن از بیمارستان های مشهد اونقدر سخته که من با داشتن سه رایانه با سه آی پی جدا سه روز درگیر نوبت گرفتن بودم

http://sayesariran.blogfa.com/
آخرین اخبار