دیدار وزرای امور خارجه ایران و کره جنوبی

وزراي خارجه ايران و كره جنوبي پيش از ظهر جمعه به وقت نيويورك در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدار كردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛وزراي خارجه ايران و كره جنوبي پيش از ظهر جمعه به وقت نيويورك در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدار كردند و طي آن ضمن مرور روند مناسبات ميان تهران و سئول ، زمينه ها براي ارتقاي همه جانبه مناسبات را بسيار وسيع برشمردند.
 
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به مشتركات دو كشور ، از تقويت همكاريهاي دو طرف در سطح منطقه اي و در مجامع بين المللي استقبال كرد. ايشان همچنين حوزه هاي متنوع علمي ، فرهنگي و آموزشي را از زمينه هاي بسيار غني و باظرفيت در حوزه همكاريهاي دو جانبه خواند.

دكتر ظريف همچنين با تشریح ديدگاه ايران نسبت به موضوعات امنيت بين المللي و از آن جمله سلاح هاي كشتارجمعي تصريح كرد :جمهوری اسلامی ایران خواهان محو و نابودي كليه سلاح هاي كشتار جمعي در جهان است و بطور جدي معتقديم سلاح هسته اي و ساير سلاح هاي كشتار جمعي امنيت نمي آورد.
 
وزير خارجه كره جنوبي نيز با اعلام اينكه خواهان توسعه روابط با ايران هستيم اضافه كرد: پتانسيل زيادي در مناسبات دو كشور وجود دارد و تجارب موفقي از همكاري دو كشور را در اختيار داريم كه در آينده قابل گسترش است.

وزير خارجه كره جنوبي همچنين با تأكيد بر اينكه ايران از وزن و جايگاه برجسته اي در منطقه برخوردار است افزايش تماس ها و تبادل نظر ميان دو كشور در خصوص مسائل متعدد منطقه اي و روند تحولات را براي كشوري مفيد ومؤثر دانست.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، وزرای ، خارجه ، ایران ، کره ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار