ارومیه/

سیاست حذف روادید در کشور اجرا شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سیاست حذف روادید در کشور به مرحله اجرا گذاشته شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،حسین امامی اظهار داشت: رقم ویزای ورودی از طریق کشورهای اروپایی به ایران رقم بالایی است، که اجرای سیاست حذف روادید گامی برای جذب گردشگر خارجی و رونق یافتن صنعت گردشگری مناطق مختلف کشور به ویژه آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وی بر ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم در ارتباط با حذف روادید و کاهش رقم ویزای مسافران با هدف رونق بخشیدن به صنعت گردشگری آذربایجان غربی تاکید کرد، گفت: مسائل و مشکلات مختلفی در ارتباط با ویزای ترانزیتی وجود دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه گردشگران زیادی از مرز بازرگان وارد شده و از مرزهای دیگر کشورمان خارج می‌شوند، ادامه داد: مدت زمان صدور ویزای ترانزیتی برای این مسافران خیلی اندک است، حال آنکه برای اصلاح این مدت زمان باید اقدامات لازم را انجام داد.

امامی با اشاره به اینکه مسافران ورودی در مدت زمان محدودی باید به استان وارد و بعد خارج شوند، ادامه داد: در این صورت گردشگران و سایر مسافران به هیچ عنوان فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی استان ما را نداشته و بلافاصله کشور را ترک می‌کنند، که این مسئله هم توسط تصمیم‌سازان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اظهار به اینکه نه‌تنها در فصل تابستان و تعطیلات نوروزی بلکه در همه ایام سال برای رونق صنعت گردشگری باید تلاش شود، بیان داشت: با توجه به اینکه در کنار صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر گردشگری هم یکی از محورهای توسعه‌ استان ما قرار گرفته است، می‌طلبد در این زمینه به طور مستمر فعالیت شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ارتباط با درجه‌بندی هتل‌ها نیز گفت: یکی‌ از سیاست‌های سازمان درجه‌بندی هتل‌ها و واحدهای اقامتی است، تا از این رهگذر بسترهای مورد نیاز برای توسعه گردشگری در سراسر استان به بهترین شکل فراهم شود.

امامی با اشاره به اینکه تاکنون در مناطق مختلف استان‌ 10 واحد با در نظر گرفتن فاکتورها و مولفه‌های مختلف درجه‌بندی شده‌اند، بیان داشت: این قبیل مسائل در کمیسیون درجه‌بندی مورد بررسی قرار می‌گیرد، به طوری که بعضی از واحدها تنزیل درجه و چند واحد دیگر ارتقای درجه پیدا کرده‌اند.

وی با اظهار به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در راستای درجه‌بندی گام برمی‌دارد، بیان داشت: ارائه خدمات مطلوب در گرو درجه‌بندی واحدهای اقامتی است، که به این مهم در استان ما توجه ویژه می‌شود، تا از این رهگذر به انتظارات مسافران داخلی و خارجی پاسخ‌گویی شود.

انتهای پیام /م
برچسب ها: ارومیه ، روادید ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.