ایلام؛

ایلامی‌ها والدین خود را به سرای سالمندان نمی‌سپارند

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: فرهنگ سپردن سالمندان به مراکز نگهداری بهزیستی در ایلام ضعیف و بدون ریشه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،شهریار مهردادی، اظهار کرد: خوشبختانه به علت تعصبات و فرهنگ خاص حاکم در استان و عواطف و احساسات، بیشتر سالمندان در خانواده‌ها و نزد فرزندان‌شان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: این اداره کل نیز به منظور کمک به تقویت این فرهنگ و جلوگیری از انزوای سالمندان، با اجرای برنامه‌های مختلف در تلاش است تا سالمندان نزد خانواده‌های خود نگهداری شوند.

مهردادی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها را طرح مراقبت از سالمندان اعلام و عنوان کرد: این طرح از سال گذشته با پوشش 80 سالمند در استان آغاز شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام اضافه کرد: در اجرای این طرح سال گذشته 20 نیرو آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و با حضور در منازل سالمندان خدمات مختلف روان شناختی، مددکاری، اورژانسی، پزشکی و غیره را به سالمندان ارایه خواهند داد.

مهردادی با بیان این‌که هم اینک 5 مرکز معاینه در منزل سالمندان با ظرفیت خدمات‌دهی به 240 سالمند در استان با نظارت این اداره کل فعالیت دارند، تصریح کرد: در این طرح گروه‌های مختلف متشکل از فیزیوتراپ و مددکار، خدمات مختلف را به سالمندان ارایه می‌دهند.

وی تعداد مراکز نگهداری سالمندان در استان را 2 مرکز عنوان کرد و گفت: اکنون در مجموع 60 سالمند زن و مرد در 2 مرکز شهرستان ایوان و ایلام نگهداری می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به این‌که 8 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: این درصد معادل بیش از 40 هزار سالمند زن و مرد در استان است.

مهردادی به در پیش بودن هفته سالمند اشاره و برنامه‌های این اداره کل به همین مناسب را تشریح کرد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلام ، سالمندان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.