تبریز؛

برداشت 12 هزار و 500 تن سیب گلاب از باغ های مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از برداشت 12 هزار و 500 تن سیب گلاب از باغ های این شهرستان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نریمانی با اشاره به اینکه متوسط تولید سیب تابستانه در مراغه 24 تن در هر هکتار است، افزود: پیش بینی می شود حدود 12 هزار و 500 تن محصول از این باغ ها برداشت شود.

وی با بیان اینکه باغداران این شهرستان این میزان سیب گلاب را از 500 هکتار باغ خود برداشت کرده اند اظهار کرد: بخش عمده سیب زودرس مراغه به دلیل اینکه خاصیت انباری ندارد، به استان های همجوار ارسال می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه سیب گلاب دارای طعم و رنگ مناسب و مطبوع می باشد ادامه داد: برداشت سیب گلاب در این شهرستان هر سال از اول مرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه می یابد.

نریمانی، یادآوری کرد: این شهرستان قطب تولید سیب در آذربایجان شرقی بوده و سالانه از 8411 هکتار باغات سیب این شهرستان، 161250 تن محصول برداشت می شود.

وی گفت: 60 درصد سیب تابستانه آذربایجان شرقی در باغ های مراغه تولید و بخش عمده آن به خاطر مرغوبیت و کیفیت خوب به دیگر شهرها صادر می شود. گفتنی است شهرستان مراغه دارای حدود 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود 21150 هکتار به زیر کشت انواع باغات اختصاص دارد.
انتهای پیام/ز

منبع:پانا
برچسب ها: تبریز ، برداشت ، سیب ، گلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.