ايران سرزمين کشاورزي است

رئيس اتحاديه محصولات کشاورزي کشور با بيان اينکه ايران بيشترين مزيت را براي توسعه محصولات کشاورزي در منطقه دارد ، گفت : سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد ( فائو) ثبت کرده که ايران سرزمين کشاورزي است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،سيد رضا نوراني  گفت : خودکفايي در توليد محصولات کشاورزي حداقل استعدادهاي اين بخش است و بايد براي راهبري بازار محصولات کشاورزي منطقه به ويژه کشورهاي حاشيه خليج فارس برنامه ريزي کينم و 25 درصد اشنغال در اقتصاد کشاورزي است.

وي افزود: در تامين محصولات راهبردي کشاورزي که نقش مهي در تامين سلامت و امنيت غذايي و رفاه مردم دارد ، به واردات متکي باشيم و بايد مدال هاي متنوع واردات اين محصولات را از دست بدهيم.

نوراني اظهار داشت اگر دشمنان ما واردات اين محصولات مانند گندم را هم تحريم کردند چه کار بايد بکنيم و بايد به خود متکي شويم.

وي افزود : اين در حالي است که از 17 اقليم کشاورزي جهان ، ايران ميزبان 11 اقليم است و امسال بيش از 3 و نيم ميليون تن سيب درختي توليد مي شود.

رئيس هيئت مديره انجمن ارگانيک ايران گفت: توليد محصولات کشاورزي ايران در جهان سالم ترين است و در توليد ارگانيک حرف هاي زيادي براي گفتن داريم .

انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، تولید ، خواربار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار