بسکتبال بازی های آسیایی اینچئون؛

تیم ملی بسکتبال ایران با دردسر به فینال رسید/ پرتاب های سرنوشت ساز حدادی

تیم ملی بسکتبال ایران با پرتاب های 3 ثانیه آخر حامد حدادی موفق به شکست قزاقستان و صعود به فینال بازی های آسیایی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال برای رسیدن به فینال بازی های آسیایی قزاقستان را شکست داد که کمترین انتظار برای رسیدن این تیم به جمع چهار تیم برتر بازی ها می رفت.

قزاقستان هفت سال قبل هم در مسابقات جام ملت های آسیا به این مرحله رسیده بود و با پرتاب های راه دور تا دقیقه آخر به شدت ایران را اذیت کرد.

ایران با ترکیب کامرانی، آفاق، نیکخواه، ساهاکیان و حدادی وارد بازی نیمه نهایی شد.

9 امتیاز ابتدایی تیم با 3 پرتاب 3 امتیازی به دست آمد تا زمانی که حامد حدادی در دقیقه چهارم یک امتیاز زیر حلقه گرفت. حدادی با همکاری ساهاکیان 10 امتیاز پیاپی به همین شکل به دست آوردند.



بازگشت قزاقستان

قزاقستان با وجود حملات خوب ایران در فاصله چهار امتیازی باقی ماند و در دقیقه آخر کوارتر اول با یک پرتاب 3 امتیازی برای اولین بار از ایران پیش افتاد. پاس مهدی کامرانی و گل آرمان زنگنه باعث برد 23 بر 22 ایران در پایان کوارتر اول شد.

بازیکنان ایران تا دو دقیقه اول کوارتر دوم امتیازی نگرفتند تا آرمان زنگنه امتیازآوری در این کوارتر را هم با یک پرتاب 3 امتیازی شروع کند. قزاقستان تا اواسط این کوارتر هم مساوی با ایران پیش می آمد اما نیمه اول با نتیجه 48 بر 42 به نفع ایران تمام شد.

صمد نیکخواه تنها بازیکنی بود که در نیمه اول 20 دقیقه کامل برای ایران بازی کرد و با 15 امتیاز و 4 پاس گل بهترین بازیکن تیم در این نیمه بود.

ایران در ابتدای نیمه دوم اختلاف را به 10 امتیاز رساند اما قزاقستان تا اواسط کوارتر سوم باز هم به 3 امتیازی ایران رسید.

در دقیقه آخر هم با وجود اینکه ایران با چهار امتیاز پیش بود، فرصت برای امتیازآوری قزاقستان ایجاد شد و تا پایان کوارتر بازی 64-64 مساوی شد.

قزاقستان در کوارتر سوم با نتیجه 22 بر 16 برنده شده بود.

اصغر کاردوست تنها بازیکن ترکیب ایران بود که تا پایان کوارتر سوم وارد زمین نشد.



روز 3 امتیازی های قزاقستان

قزاقستان در دقایق اول کوارتر چهارم هم مساوی با ایران پیش می رفت. بازیکنان این تیم با پرتاب های 3 امتیازی بازی را برای ایران خطرناک کرده بودند.

 چند پرتاب 3 امتیازی پیاپی تا دقیقه چهارم کوارتر آخر 6 امتیاز قزاقستان را پیش انداخت تا کادرفنی ایران را مجبور به گرفتن وقت و مشورت با هم برای جلوگیری از حملات قزاقستان کند.

قزاقستان تا این دقیقه 12 پرتاب 3 امتیازی موفق از 26 اقدام داشت.

ایران در بازگشت از وقت استراحت هم نه تنها موفق به گرفتن امتیاز نشد بلکه یک پرتاب دیگر قزاقستان هم به گل تبدیل شد تا بچیروویچ وقت استراحت دیگری بگیرد.

این بار در بازگشت مهدی کامرانی یک پرتاب 3 امتیازی را گل کرد و صمد هم یک خطا، امتیاز به دست آورد و با گل شدن پرتاب وی اختلاف 8 امتیازی به 2 امتیاز رسید.

یک پنالتی از حدادی و دو پنالتی آرمان زنگنه در دو دقیقه آخر باعث شد ایران بالاخره با نتیجه 78 بر 77 پیش بیافتد.

بازی در دقیقه آخر 78-78 مساوی پیش رفت و در 3 ثانیه آخر حامد حدادی موفق به گرفتن یک خطا شد. حدادی حساسترین پرتاب های پنالتی بازی را به گل تبدیل کرد تا ایران با نتیجه 80 بر 78 پیش بیافتد.

قزاقستان یک حمله دیگر هم در این 3 ثانیه داشت که به نتیجه نرسید و بازی با نتیجه 80 بر 78 به نفع ایران تمام شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار