هفته یازدهم لیگ بر‌تر فوتبال؛

خروج آبی ها از بحران با شکست قوهای سفید / گسترش سه امتیازی به پهنای پدیده

بازی‌های لیگ چهاردهم امروز با انجام چهار دیدار وارد هفته یازدهم شد. در یکی از حساسترین بازی‌ها استقلال در ورزشگاه آزادی یا 3 گل ملوان را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، بازی‌های هفته یازدهم لیگ بر‌تر امروز با انجام چهار دیدار برگزار شد که دیدار استقلال و ملوان بندر انزلی به عنوان مهم‌ترین بازی‌ هفته یازدهم با پیروزی استقلال تمام شد. مابقی بازی‌ها هم روز جمعه برگزار می‌شود.  
 
**استقلال 3 - 1 ملوان بندرانزلی؛
 
شاگردان قلعه نویی از ساعت ۱۸و۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی و با حضور 12 هزار تماشاگر به مصاف انزلی‌چی‌ها رفتند و با 3 گل از حالت بحرانی خارج شدند.  
 
تیم ملوان که همواره حریف سرسختی برای تیم استقلال بوده و به نوعی گربه سیاه این تیم محسوب می‌شد در تهران کاری مقابل استقلال از پیش نبرد.  
 
امید ابراهیمی از روی ضربه پنالتی اولین گل استقلال را در دقیقه 33 بازی زد.  محمد قاضی هفت دقیقه بعد دومین گل تیم تهرانی را وارد دروازه ملوان کرد تا استقلال با 2 گل برنده به رختکن برود.

ملوانی ها در بازگشت از رختکن در نیمه دوم با پنالتی سید جلال رافخایی یک گل را جبران کردند اما تلاش های این تیم برای جبران گل دوم فایده ای نداشت و گل دقیقه 83 سجاد شهباز زاده برای استقلال حکم پیروزی این تیم را نهایی کرد.

ترکیب دو تیم:

استقلال: محسن فروزان، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، میلاد فخرالدینی، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، مهدی کریمیان(70 محمدرضا خرسندنیا)، کرار جاسم(89 علیرضا رمضانی)، سجاد شهباززاده، محمد قاضی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ملوان: ایمان صادقی، سیداحمد آهی، عزت الله پورغاز، عزیر معبودی، مرتضی فلاحی، مازیار زارع، سعید یوسف زاده، سهیل رحمانی(63 مهرداد اولادی)، رضا اعتمادی، محسن یوسفی(63 مهیار زحمتکش)، سیدجلال رافخایی

شرح گل:

خطای مدافع تیم ملوان روی جاسم کرار و اعلام پنالتی توسط داور که این توپ توسط ابراهیمی زده شد و او این توپ را به گل کرد.

  پاس سجاد شهباززاده به قاضی رسید و او با یک کنترل خوب این توپ را وارد دروزاه کرد.

هاشم بیک‌زاده روی سهیل اعتمادی خطای پنالتی کرد که رافخایی پشت توپ ایستاد و دروازه فروزان را باز کرد.

حرکت خوب جاسم کرار و پاس تو عمق و ضربه فنی سجاد شهباززاده در داخل شش قدم گل سوم را برای این تیم رقم زد .

**برخی از حواشی این دیدار:

*برخی از هواداران بر روی جایگاه نیز می‌گفتند با این شعارها ممکن است محروم شویم و بهتر است شعاری علیه این بازیکن ندهیم.

*وقتی که مازیار زارع یک فرصت عالی گلزنی را از دست دادن نصرف ایراندوست سرمربی ملوان به سر خود می‌کوبید و واکنش‌های عجیبی داشت.

*آندرانیک تیموریان بازیکن محروم استقلال در جایگاه ویژه نشسته بود و هنگامی که بازیکنان استقلال فرصتی را از دست می‌دادند حرص و جوش می‌خورد و از شدت عصبانیت سرخ شده بود. دکتر امین نوروزی معاون پزشکی استقلال نیز همین شرایط را داشت.

*حدود 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930710000893#sthash.Me1DCn0p.dpuf

 هواداران استقلال به محض ورود مهرداد اولادی به زمین مسابقه علیه او شعار سر دادند و به او فحاشی کردند.
 
آندرانیک تیموریان بازیکن محروم استقلال در جایگاه ویژه نشسته بود و هنگامی که بازیکنان استقلال فرصتی را از دست می‌دادند حرص و جوش می‌خورد

حدود 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

استقلال بازی را هجومی آغاز کرد.

در دقیقه 8 سانتر ارسالی خسرو حیدری روی سرمحمد قاضی فرود آمد که ضربه او را ایمان صادقی دروازه‌بان ملوان مهار کرد.
 
در دقیقه 12 سیدجلال رافخایی با محسن فروزان دروازه‌بان استقلال تک به تک شد و بعد از دریبل فروزان به زمین خورد.

بازیکنان ملوان اعتقاد داشتند که این صحنه پنالتی بوده اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد.
 
در دقیقه 21 میلاد فخرالدینی خود را در داخل محوطه جریمه ملوان به زمین انداخت که داور به او کارت زرد نشان داد.
 
در دقیقه 32 مازیار زارع با جاسم کرار برخورد کرد که داور این صحنه را پنالتی تشخیص داد و این ضربه را امید ابراهیمی تبدیل به گل استقلال کرد.
 
حسین زرگر داور مسابقه به میلاد فخرالدینی، هاشم بیک‌زاده از استقلال کارت زرد نشان داد.

نیمه اول2 بر 0 به سود استقلال بود.

استقلال خوزستان1 ـ 0 راه‌آهن؛

در یکی از دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران استقلال خوزستان و راه آهن از ساعت 17 و 20 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند.  

پیروزی یک بر صفر استقلال‌خوزستان مقابل راه‌آهن این تیم را قبل از تعطیلات به آرامش رساند، این در حالی است که 3 امتیاز بازی امروز با مشقت فراوان و دعوا و درگیری بی سابقه برای استقلال‌خوزستان به دست آمد که البته راه‌آهن هم با این شکست به رده چهاردهم جدول سقوط کرد تا شرایطش نسبتا بحرانی شود. در این بازی عجیب 2 پنالتی توسط وحید طالب لو دروازه‌بان راه‌آهن مهار شد و البته پرویز کریمی دروازه‌بان استقلال‌خوزستان هم بهترین بخت راه‌آهن را در ثانیه های آخر بازی گرفت تا تیمش برنده از زمین بیرون بیاید.

شرح گل:

بعد از اینکه میثم مجیدی ضربه پنالتی را گل نکرد، دوباره صاحب توپ شد و روی سانتر محمدرضا مهدوی با شوت سرضرب دروازه طالب لو را باز کرد.


**حواشی دیدار؛

این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر به سود استقلال خوزستان به پایان رسید.
 
نیمه اول این دیدار با تک گل میثم مجیدی در دقیقه 5 به سود استقلال خوزستان به پایان رسید.
 
در دقیقه 5 نیمه اول میثم مجیدی یک پنالتی  را برای استقلال خوزستان از دست داد.
 
در نیمه دوم راه آهن برای جبران گل خورده جلو کشید اما راه به جایی نبرد. دقیقه 51 محسن ایران‌نژاد از زمین مسابقه اخراج شد.
 
در دقیقه 52 استقلال خوزستان صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شد که بار دیگر میثم مجیدی این توپ را از دست داد و وحید طالب‌لو مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد.
 
در این بازی محسن ایران‌نژاد و محمد آبشک از راه آهن،‌ احمدرضا عابدزاده و علی لطیفی مربیان راه آهن و موسی کولی‌بالی و محمدرضا مهدوی از استقلال خوزستان از زمین اخراج شدند.

دقیقه 90 روی خطایی که موسی کولی‌بالی روی بازیکن راه آهن انجام داد باعث ناراحتی احمدرضا عابدزاده شد که برای اعتراض نسبت به عملکرد داوری وارد زمین شد.

محمدرضا مهدوی، بازیکن استقلال خوزستان هم دقیقه 97 به دلیل دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

موسی کولی‌بالی بازیکن استقلال خوزستان هم از زمین بازی اخراج شد.
 
بعد از اتمام بازی دوربین تلوزیونی برای مصاحبه سمت عابدزاده رفت که او دوربین را از روی عصبانیت به زمین زد.

عبدالله ویسی برای آرام کردن احمدرضا عابدزاده سمت او رفت که نزدیک بود میان این دو نفر هم درگیری به وجود بیاید.
 

**نفت صفر ـ ذوب‌آهن صفر؛

دیدار تیم های نفت تهران و ذوب‌آهن از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 17 و 10 دقیقه در ورزشگاه تختی تهران آغاز شد که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

بازی کسل کننده نفت و ذوب‌آهن با تساوی بدون گل به پایان رسید. این بازی با کمترین موقعیت به سرانجام رسید و دو تیم امتیازات را بین هم تقسیم کردند. در نیمه اول بازی برتری با نفت بود اما در نیمه دوم بازی متعادل شد و در نهایت بدون گل به پایان رسید. نکته مهم این بازی محبت دو طرفه شدید بین مسوولان دو تیم و سرمربیان آنها بود که لابد نمی‌ خواستند خاطره بدی در ذهن هم باقی بگذارند، کاری که در آن کاملا موفق شدند. ذوب‌آهن با این تساوی 11 امتیازی شد و در رده دوازدهم ایستاد، نفت هم موقتا با یک بازی بیشتر در رده چهاردم لیگ قرار گرفته استدر یکی از دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران نفت تهران و ذوب آهن از ساعت 17 و 10 دقیقه در ورزشگاه تختی به مصاف یکدیگر رفتند.
 
نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
قضاوت این دیدار بر عهده تورج حق‌وردی بود و او در نیمه اول از کارت‌های زرد و قرمز خود استفاده نکرد.

گسترش صفر - پديده ؛

اولین دیدار هفته یازدهم در تبریز بین دو تیم گسترش فولاد و پدیده از ساعت 15 و 45 دقیقه در ورزشگاه اختصاصی گسترش برگزار شد که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پدیده به پایان رسید.

آیا این آخرین بازی مهدی تارتار در سمت سرمربی گسترش بود؟ هیچ کس نمی‌ تواند نظر دقیقی در این باره بدهد اما به نظر می‌ رسد بحرانی که چند هفته ای گریبان علیرضا مرزبان و تیمش را گرفته بود حالا به منتهای علیه شمال غربی منتقل می‌ شود، جایی که گسترش فولاد با شکست 1 بر صفر امروز مقابل مشهدی ها نارضایتی از عملکرد سرمربی خود را بالا برد. مهدی تارتار البته مربی باتجربه و کاربلدی است اما مشخص نیست که کارنامه خوب او بتواند برای مدیران تیمی که کم هم امتیاز از دست نداده همچنان کارگر باشد. نکته مهم این است که گسترش امروز در زمین هم چندان درخشان کار نکرد که با توجه به کیفیت این تیم بشود روی این نتیجه سرپوش گذاشت. پدیده با این برد از فشار چند هفته گذشته بیرون آمد، نکته جالب این بود که آنها امروز را با نیمکت نشینی رضا عنایتی آغاز کردند که بسیار غیرمنتظره بود اما ممکن است با توجه به کسب نتیجه در بازی امروز ادامه دار باشد.

شرح گل:

  اکبر صادقی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت محکم دروازه گسترش را بازی کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ملوانان ، آبی ها ، فولادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
بحران چیه افتاده دهنتون!!!!!!!!!!!
خوبه بحران زدمون دوم جدوله
آخرین اخبار