سرمربي تيم ملي نوجوانان فوتبال بانوان:

فدراسيون فوتبال پايه بانوان را تقويت کند / در رقابتهاي آسيايي با تيمهاي سخت هم گروه هستيم

شادي مهيني اظهار داشت: در مسابقات مقدماتي فوتبال آسيا در گروه b و سخت با 6 تيم هند، اردن، قطر، امارات و بنگلادش همگروه هستيم.

شادي مهيني سرمربي تيم ملي نوجوانان فوتبال بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: تيم ملي فوتبال زير 16 سال بانوان براي حضوري پرقدرت و درخشش در مسابقات مقدماتي فوتبال آسيا در بنگلادش تاکنون 10 اردوي آمادگي برپا کرده است ملي‌پوشان آخرين اردوي آمادگيشان را از 15 مهرماه برپا مي‌کنند تيم ملي نوجوانان 20 مهر ماه عازم بنگلادش مي‌شوند.

وي ادامه داد: بانوان ملي‌پوش براي حضور در بنگلادش 70 درصد آمادگي جسماني را کسب کرده‌اند متاسفانه به دليل کوتاهي فدراسيون فوتبال مبني بر برگزاري به موقع اردو تدارکاتي بازيکنان دچار محروميت شده‌اند.

اردوي تدارکاتي علي‌رغم اينکه در زمان مقرر شده برپا شده است اما از لحاظ کيفي براي تيم ملي نوجوانان زير 16 سال دستاورد مثبت به همراه داشته است خوشبختانه در اين اردو بازيکنان با يک تيم خوب که از لحاظ سني هم رده بازيکنان بودند بازي که اين همين مسئله باعث شده است نقاط خلف و مثبت تيم مشخص شود تا تيمي قدرتمند را عازم رقابتها کنيم.

وي افزود: در رقابتهاي مقدماتي آسيا در بنگلادش از حريفان گروه خود شناخت کافي داريم دو  تيم هند و اردن حريفان سرسخت و رقباي اصلي ما محسوب مي‌شوند.

وي افزود: فوتباليستهاي نوجوانان تمام تلاششان را براي موفقيت در درخشش در اين مسابقات انجام مي‌دهند اما صعود فقط يک تيم به مرحله بعدي رقابتهاي را مشکل مواجه کرده است.

حسيني ادامه داد: ملي‌پوشان تيم ملي تجربه‌اي مسابقات رسمي برون مرزي را ندارند البته 2 سال گذشته تيم ملي نوجوانان تحت عنوان تيم ملي زير 14 سال به تورنمت غرب آسيا سريلانکا اعزام شده‌اند در آن برمه زماني تيم ملي زير 14 سال نايب قهرمان شده است متاسفانه در فينال بازي را به حريف سرسخت هند واگذار کرده است.

اميدواريم در رقابتهاي مقدماتي نوجوانان آسيا نوجوانان زير 16 سال که متشکل از همان تيم زير 14 سال 2 سال گذشته است انتقام اين باخت را از تيم هند بگيرند.

وي ادامه داد: مسئولان فوتبال کشورمان بيراي پيشرفت و حضور درخشان بانوان فوتباليست در ميادين معتبر ورزشي نياز به برنامه‌ريزي مدون و تقويت تيمهاي پايه دارد بانوان فوتباليست در طول يک سال هيچ گونه فعاليت ندارند از لحاظ آمادگي جسماني در سطح بسيار ضعيفي قرار دارند در حالي که حريفان ما در ميادين بين‌المللي با برنامه‌ريزي مدون و حمايت مسئولان ورزشي كشورشان در طول سال اردوهاي داخلي و برون مرزي مناسب، برپا مي‌كنند و برگزاري بازي‌هاي تداركاتي سطوح فني و آمادگي جسماني بانوان فوتباليست را ارتقا مي‌دهند.

سرمربي تيم ملي نوجوانان زير 16 سال افزود: تيم ملي نوجوانان در اين مدت 7ماهه كه اردو برپا كرده است موفق به برگزاري يك بازي تداركاتي نشده‌ايم. فوتباليست‌هاي كشورمان از لحاظ تكنيكي در شرايط خوبي قرار دارند و به طور حتم اگر همانند بانوان ساير كشورها حمايت شوند پتانسيل بالايي براي درخشش در آسيا و جهان دارند.

وي ادامه داد: فدراسيون فوتبال در بخش تقويت تيم‌هاي ملي پايه كوتاهي كرده است بازيكنان فعلي فوتباليست نيستند و عمده فعاليت‌هاي اين بازيكنان در فوتسال بوده است.

سرمربي تيم ملي نوجوانان زير 16 سال تصريح كرد: فدراسيون بايد تمهيداتي براي فوتبال پايه بانوان بيانديشد. البته استعداديابي انجام شده است اما نياز به زمان داريم تا در آينده تيم‌هاي فوتبال بانوان به حريفي قدرتمند براي ساير رقبا تبديل شود در شرايط فعلي بايد تمام تلاشمان را انجام دهيم تا با بضاعت اندك درميادين معتبر بين‌المللي نتايج درخشان را كسب كنيم.

وي ادامه داد: بازيكنان تيم ملي فوتبال نوجوانان زير 16سال تست انجام نداده‌اند البته در طرح استعداديابي 120 فوتباليست خانم وارد اردو شده بودند كه در نهايت 28 نفر براي حضور در تيم ملي نوجوانان زير 16سال انتخاب شدند از اين 28نفر در ارديبهشت ماه تست سلامت جهاني و جنسيتي انجام شده است و اين افراد با دريافت شناسنامه سلامت در تيم ملي حضور يافته‌اند.

مهيني تصريح كرد: تيم ملي نوجوانان زير 16 سال مشكل مالي نداريم توجه و لطف فريده شجاعي هميشه تيم ملي را همراهي كرده است اما اميدواريم كه مسئولان ورزشي وفدراسيون فوتبال توجه ويژه درخصوص تقويت تيم‌هاي پايه و رفع مشكلات فوتبال بانوان برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي طراحي كند.

انتهاي‌پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار