افسری: موفقیت تیراندازی حاصل تلاش گروهی بوده است

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی تیراندازی گفت: تیراندازی مانند تمامی رشته‌های ورزشی دیگر به آمادگی جسمانی ،‌مهارت فنی و امادگی روانی نیاز دارد و اگر به این سطح رسیده است حاصل تلاش گروهی بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران علی افسری سرمربی تیم ملی اهداف پروازی تیراندازی گفت: اکر تیراندازی به موفقیت رسیده اند حاصل تلاش گروهی بوده است.

تیراندازی مانند دیگر رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی، مهارت فنی و آمادگی روانی نیاز دارد و کسی که وارد این رشته می‌شود تا زمانی که به موفقیت برسد خیلی باید زحمت بکشد.

وی بیان کرد: بانوان ما با کمبود امکانات و مشکلاتی که در تمرین داشتند، توانستند موفق باشند و در آسیا بدرخشند. یکی از دلایل موفقیت آنها مهارت روانی است که بهتر از آقایان توانستند در درون خود به آنان دست یابند.

وی اظهار کرد: تفنگ شامل تفنگ بادی و خفیف است که در خیف نیازمند فشنگ هستیم.

افسری به برخورداری بازیکن ملی موفق تیراندازی اشاره کرد و گفت: برخورداری تیرانداز حرفه ای در بخش خفیف است اما شاید درتمرینات این رشته 10 درصد برای تیراندازان از 100 درصد تامین کردند و آنها آن طور که دیگر رقبای خود از تمرینات و اردوهای کافی برخوردار بودند، تمرین نکردند که یک عامل مهم در ثبت نکردن رکورد خوب حد آسیا می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: در تفنگ بادی که بانوانمان افتخار آفرین شدند به کپسول هوا احتیاج دارد که تهیه آن خیلی راحت‌تر از فشنگ برای تپانچه و اهداف پروازی است. امکانات استاندارد که برای مهمات در نظر می گیرند در رشته تیراندازی اهمیت زیادی دارد زیرا تامین این امکانات و تمرین و تکرار تیراندازان با فشنگ است که آنها تجربه بدست می‌آورند و به اعتماد به نفس آنها کمک می‌کند.

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی اشاره کرد: فدراسیون تیراندازی از آن دسته فدراسیون‌هایی است که از روی برنامه کار خود را پیش می‌برد. فدراسیون از سال 86 برنامه‌ای را محور کار خود قرار داده است و تمام کارها از روی این برنامه پیش رود. سرعت آن شاید کنم زیاد شده باشد اما مسئولان روندی که برای فدراسیون در نظر گرفته‌اند را قطع نمی‌کنند روی برنامه حرکت می‌کنند.

وی در خصوص میزبانی آکادمی ورزش تیراندازی گفت: یکی از اتفاقات خوب در این ورزش این است که میزبان آکادمی ورزش تیراندازی آسیا هستیم و این میزبانی را به دلیل اینکه آقای حقیقت و خانم الهام هاشمی مربی A آسیا را دارند به ما داده شده است.

افسری اذعان داشت: یکی از مهمترین عامل موفقیت یک تیرانداز؛ مهارت تیراندازی تحت فشار است که این مهار ت تا زمانی که تیرانداز در میدان‌های مختلف قرار نگیرد و به رقابت بپردازد مسیر نمی‌شود.

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی در پایان خاطرنشان کرد: تیراندازی ورزشی بوده که تا الان مخفی بوده است حالا خودش را نشان داده است من در جواب این که می‌گویند بعضی ورزش اقبال عمومی دارند باید بگویم ان رشته اقبال عمومی از طریق توجه رسانه ملی بدست آورده است و پس می‌خواهم از رسانه ملی تقاضا کنم که به دیگر رشته‌ها نیز بپردازند و از آنها حمایت کنند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار