عربستان از ورود حجاج سوری به این کشور،برای ادای مناسک حج جلوگیری کرد

القدس العربی گزارش داد؛ عربستان از ورود حجاج سوری به این کشور،برای ادای مناسک حج جلوگیری کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران القدس العربی گزارش داد؛ نیروهای امنیتی سعودی به دلیل تقلبی بودن پاسپورتهای مخالفان سوری و فرمانده شورای نظامی مخالفان سوریه از ورود آنها به داخل عربستان جلوگیری و بازداشت کردند.
یک فعال سوری در گفتگو با القدس العربی اعلام کرد که نیروهای امنیتی فرودگاه بین المللی الملک عبدالعزیز در شهر ساحلی جده عفیف سلیمان رئیس مجلس نظامی مخالفان سوریه در شهر ادلب قبل از اینکه به ترکیه برگردد و مناسک حج را به جای آورد دستگیر کردند همچنین عبدالجبار العکیدی فرمانده سابق مجلس نظامی شهر حلب نیز به همراه خانواده اش در فرودگاه جده بازداشت شد ولی با وساطت یکی از شخصیتهای بانفوذ عربستان اجازه ورود پیدا کرد.
اما روزنامه " مکه " نیز به نقل از دکتر محمد النعیمی افزود که حدود 100 نفر از مخالفان تندرو و از نیروهای تروریستی در طی مراسم حج امسال از ورودشان به حج جلوگیری شده است.
النعیمی همچنین ادامه داد که این کار عربستان نادرست است چراکه عربستان با وزارت اوقاف نظام سوریه همکاری نداشته است. عربستان همچنین هر حاجی که از طریق وزارت اوقاف سوریه روانه حج شده بود را استقبال نکرد و فقط کسانی که از طریق گروه عالی حجاج وابسته به ائتلاف مخالفان به حج رفتند را مورد استقبال قرار داده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، حج ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار