نتايج هفته يازدهم ليگ برتر؛

اولين شکست درخشان/ تير بر قلب بر منصور/ انتقام دلير از جلالي

پرونده بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر روز جمعه 11مهر ماه با انجام 4 دیدار بسته شد، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته طلایی پوشان اصفهان موفق شدند پرسپولیس را با یک گل دیرهنگام در وقت‌های اضافه شکست دهند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ در روز گذشته و در هفته يازدهم ليگ برتر "جام خليج فارس" نماينده استان‌ها به مصاف هم رفتن که نتايج ذيل به دست آمد.

سپاهان 1 - پرسپوليس 0
سپاهان پس از حملات مکرر روی دروازه پرسپولیس در وقت اضافه نیمه دوم در نهایت با سانتر حاج‌صفی و پاس به بیرون خلعتبری و ضربه شریفی به گل رسید و با حفظ این گل به سه امتیاز ارزشمند این مسابقه رسید. پرسپولیسی‌ها در این بازی یک نیمه خوب داشتند. اما در سراسر نیمه دوم تحت تاثیر حملات تیم پرمهره سپاهان بودند که با بازی امروز نشان داد به شرایط مطلوب نزدیک شده است.
 


هفته یازدهم لیگ برتر، ورزشگاه فولادشهر، تماشاچی: 12هزار نفر
داور: علیرضا فغانی
 
اخطار: علیرضا نورمحمدی و رضا حقیقی از پرسپولیس و پریرا از سپاهان
 
پرسپولیس: نیلسون، محسن بنگر، اومانیا، محمد نوری، محمدرضا خانزاده، رضا حقیقی،علی رضا نورمحمدی( از دقیقه 46 میثم حسینی)، امید عالیشاه( از دقیقه 67 مهرداد کفشگری)، محمد عباس‌زاده، مهدی طارمی و هادی نوروزی( از دقیقه 88 احمد نورالهی)
سرمربی: حمید درخشان
 
سپاهان: رحمان احمدی، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، عبدالله کرمی، محرم نویدکیا،، لوسیانو پریرا( از دقیقه 67 جواهیر سوکای)، مهدی شریفی، حسین پاپی و محمد‌رضا خلعتبری
سرمربی: حسین فرکی
 
شرح بازی:
محمدرضا خلعتبری بعد از 90 دقیقه دعوا و درگیری با مدافعان تنومند پرسپولیس در نهایت زهر خود را به تیم سابقش ریخت. او در دقیقه 3+90 سانتر حاج صفی را با ضربه سری از روی سر میثم حسینی به محوطه جریمه پرسپولیس برگرداند و تعلل محسن بنگر در دفع توپ شریفی را صاحب موقعیتی استثنایی کرد و این بازیکن بالاخره توانست مقاومت نیلسون کوریا دروازه بان برزیلی پرسپولیس را بشکند. این گل در لحظاتی که بازی به نظر به اتمام رسیده بود، حلاوتی دو چندان برای سپاهانی هایی داشت که در لیگ برتر 10 سال در اصفهان مقابل قرمزپوشان پرسپولیس شکست نخورده اند.
 
برد امروز سپاهان، علامتی بر بازگشت این تیم پرمهره به جدول مدعیان لیگ برتر است. این در حالی است که پرسپولیس هم می توانست با ثبت یک نتیجه خوب به یک قدمی استقلال برسد اما آنها توان برد در این بازی را نداشتند. در نهایت سپاهان با این برد 20 امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد، پرسپولیس هم با این باخت در رده نهم جدول باقی ماند تا حمید درخشان بعد از 3 بازی اولین شکست خود را در اولین بازی مهم قبول کند. او که حالا با تیمش به تعطیلات خواهد رفت، فرصتی جز بازگرداندن قرمزپوشان به شرایط مسابقه ندارد.
 
شرح گل :
1 ـ صفر (سپاهان): سانتر احسان حاج صفی به محوطه شش قدم پرسپولیس و پاس به بیرون خلعتبری توپ را به شریفی رساند و او بدون معطلی دروازه پرسپولیس با باز کرد.
 
بهترین بازیکن: نیلسون کوریا دروازه بان پرسپولیس بارها و بارها دروازه تیمش را از خطر نجات داد. این در حالی است که از بین سپاهانی ها خلعتبری و بخصوص احسان حاج صفی و محرم نویدکیا فوق العاده کار کردند. کار شجاع خلیل زاده هم در دفع ضدحملات پرسپولیس خوب بود.
 
اتفاق ویژه: خلعتبری در تمام مسابقه به پروپای هم تیمی های سابقش پیچید و در سه مرحله ممکن بود کارش با بازیکنان پرسپولیس به درگیری برسد. جالب اینکه خلعت در لحظه سوت پایان به سمت هواداران سپاهان به دو دست خود را باز کرد تا به همه بگوید بخش مهمی از این پیروزی مدیون اوست.
 
نفت مسجدسليمان 2- فولاد خوزستان 1

در ادامه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 17 و 20 دقیقه امروز فولاد خوزستان در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان به مصاف نفت رفت و درانتها مقابل میزبان شکست خورد تا اختلافش با صدر جدول با توجه به برتری مدعیان بیش تر شود.
 


هفته یازدهم لیگ برتر،ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان،تماشاچی:6000 نفر
داور: بابک وسیله بر ،کمک ها: علی میرزا بیگی - محمدرضا رحیمی
 
گل: سروش رفیعی ( 34  - فولاد خوزستان ) - دوس سانتوس ( 44) - حسین مالکی ( 45 )
اخطار: حسین مالکی - حمید بوحمدان ( نفت مسجد سلیمان ) - ساسان انصاری - سروش رفیعی -علی سلیمی ( فولاد )
 
نفت مسجد سلیمان: رضا حیدری - حمزه حدادی - کیومرث چراغی پور - حامد محمودی - سعیدسالارزاده - حمید بوحمدان - میلادجعفری - میلادزنیدپور( 80 ستار دراجی ) - فرزاد محمدی ( 89 سیدجلال عبدی )- حسین مالکی - لوئیز دوس سانتوس   
سرمربی:بهروز مکوندی
 
فولاد: علی سلیمی - مساریچ - ایوب والی - امیدخالدی ( 71 یوسف وکیا ) - مهرداد جماعتی - احمدعبدالله زاده -مهدی بدرلو( 71 شهاب کرمی ) -  ساسان انصاری ( 45 - سیدایمان موسوی ) - چاگو - اسماعیل شریفات - سروش رفیعی
سرمربی: اسکوچیچ
 
شرح گل:
0-1(فولاد خوزستان ): ضربه راه دور و غیر قابل مهار رفیعی اولین گل دربی خوزستان را منجر شد.
1-1 ( نفت مسجدسلیمان ) : سانتر زیبای چراغی پور را دوس سانتوس با ضربه سر وارد دروازه علی سلیمی کرد تا بازهم فولاد از پاشنه آشیلش که سانتر از کنار است گل بخورد.
2-1 ( نفت مسجد سلیمان ) خطای پنالتی سلیمی روی دوس سانتوس را حسین مالکی با یک ضربه دقیق به ثمر نشاند.
 
شرح بازی :
فولاد بازهم برابر یک تیم بحران زده شکست خورد تا بهروز مکوندی اولین بازی خود را در شهر اولین‌ها با برد به پایان برساند و به محبوبیتش روی سکوها بیفزاید.

در یک بازی زیبا و تماشاگر پسند بین دو تیم خوزستانی ، سه امتیاز به حساب مسجدسلیمانی‌ها ریخته شد.در ابتدی بازی ، حملات متعدد نفتی ها را علی سلیمی توانست دور کند.

یک اشتباه توسط دروازه بان نفت که پاس مدافع را با دست گرفته بود ، روند بازی را عوض کرد تا فولاد مالک توپ و میدان شود و بعد از چند موقعیت سروش رفیعی با یک ضربه استادانه گل برتری را به ثمر بساند.بعد از این گل نفت صاحب توپ و میدان شد و یاران اسکوچیچ به عقب رفتند.یک گل از سانتوس و گرفتن یک پنالتی توسط این بازیکن برزیلی در دقایق آخرنیمه اول باعث شد در چند دقیقه عیار خود را نشان دهد و باعث برد تیمش شود.

در نیمه دوم نیز هرچه فولاد حمله کرد و موقعیت ایجاد کرد به گل نرسید.یک گل آفساید و یک ضربه به تیرک  ،خطرناک ترین صحنه های نیمه دوم برای فولاد بودند .در مقابل نیز نفتی ها که پیروز میدان بودند کار خاصی در نیمه دوم انجام ندادند و تنها به دفاع از گلشان پرداختند که در این کار بسیار موفق بودند و اولین سه امتیاز را در شهرشان به حسابشان واریز کردند تا با روحیه ی خوبی به تعطیلات بروند.
 
پيکان 0– صبا قم1
 
در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 17 و 10 دقیقه امروز پیکان و صبای قم به مصاف یکدیگر رفتند.
 


هفته یازدهم لیگ برتر،ورزشگاه دستگردی،تماشاچی:200نفر
 
داور:پیام حیدری،کمک ها: علیرضا ایلدروم،اسد حاج محمد
 
گل: مارکو آیوبل(89)صبا
 
اخطار:بارانی(پیکان)،علی آبادی
 
پیکان: مهدی رحمتی، حمیدرضا دیوسالار، جی لوید ساموئل(46-معمرسوراکا)، محمد نصرتی، آرمان قاسمی، سیاوش یزدانی، صادق بارانی، سیدعلی حسینی(75-وحید حیدریه)، میلاد نوری، سعید دقیقی و جهانگیرعسگری (65- میت آترویچ)
سرمربی:منصور ابراهیم زاده
 
صبا: مهرداد طهماسبی، سیداحمد مهدی‌زاده، مسعود حق‌جو، روزبه چشمی، ابوالفضل ابراهیمی، حسین بادامکی، پیروز قربانی، جلال الدین علی محمدی، محمدامین آرام‌طبع، مارکو آیوبل(91- آرام عباسی) و احمد حسن زاده(62- قاسم گرامی)
سرمربی:صمد مرفاوی
 
0-1(صبا)مارکو پا به توپ پیش رفت و با ضربه فنی گل 3 امتیازی زد و دروازه رحمتی را باز کرد.
 
سايپا0- تراکتورسازي تبريز1
 
در ادامه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 16 امروز تراکتورسازی در ورزشگاه انقلاب کرج به میدان رفت و موفق شد با یک گل میزبانش را شکست دهد.


 
هفته یازدهم لیگ برتر،ورزشگاه انقلاب کرج،تماشاچی:3500نفر
داور:سید مهدی سید علی،کمک ها: حسن کامرانی فر،یعقوب حجتی
 
گل: دلیر(11)تراکتورسازی
اخطار: ترابی(سایپا)،آل نعمه،نوشی صوفیانی(تراکتور)
 
سایپا: حامد فلاح زاده، مهدی ترابی، ابراهیم شکوری(71-حکیم نصاری)، وحید محمدزاده، مجید ایوبی، علی علیزاده، علی زینالی(53- سید مهدی سید صالحی)، ابراهیم صادقی، کاوه رضایی، محمد نزهتی (75-مجتبی رمضانی)و میلاد میداودی
سرمربی:مجید جلالی
 
تراکتورسازی: داود نوشی‌صوفیانی، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، احمد آل نعمه(46-شهریار شیروند)، محمد ایران‌پوریان شاهین ثاقبی(85- دیتمار بیکای)، سامان نریمان‌جهان ، فرشاد احمدزاده(60-احمد کامدار)، مهدی کیانی، محسن دلیر و لوسیانو ادینهو
سرمربی:رسول خطیبی
 
شرح گل:
0-1(تراکتورسازی)روی ارسال نریمان جهان توپ به ادینیو رسید که او توپ را با ضربه سر به دلیرپاس داد و دلیر هم با سر گل تراکتور را به ثمر رساند.
 
شرح بازی:
مجید جلالی با ناراحتی هر چه تمام تر زیپ کاپشن ورزشی اش را بالا و پایین  می‌ کشید و این نشانه ای بر شکست قطعی سایپا مقابل تراکتورسازی بود، مسابقه ای مهم برای مجید جلالی که دوست داشت درس خوبی به تیمی بدهد که سال گذشته با جنجال از آن جدا شد.
 
تراکتورسازی و سایپا بازی جانداری را به نمایش گذاشتند و دروازه هر دو تیم لحظه به لحظه تهدید  می‌شد.

این مساله تا لحظات پایانی بازی هم ادامه داشت و تراکتور در ثانیه های واپسین دو موقعیت خوب را از کف داد. این بازی در هوای نه چندان مساعد کرج برگزار شد و تراکتور با حفظ گل محسن دلیر موفق به پیروزی در این بازی شد.

دلیر بازیکنی است که فصل گذشته فرصت بازی در تراکتور را نیافت و اما امروز از فرصت حضور در ترکیب تراکتور استفاده کرد و 6 گله شد.

تراکتورسازی با پیروزی در این بازی پایاپای با 24 امتیاز صدرنشینی خود را ادامه داد و سایپا با این شکست ممکن است پرسپولیس را در پایان هفته بالاتر از خود ببینند.

انتهاي پيام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.