"این مسائل در زمان قهرمانی های ما به چشم نمی آمد"؛

آفاق: خیلی تیمی کار نکردیم/ حاشیه ای در تیم نبود

ملی پوش بسکتبال قبول دارد که تیم ملی در بازی های آسیایی چندان تیمی کار نکرد و می گوید: این مسائل در زمان برخی قهرمانی ها هم بود. اگر قهرمان می شدیم، کسی این حرف را پیش نمی آورد.

حامد آفاق ملی پوش بسکتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد بازی های آسیایی اینچئون گفت: به نظرم در این مسابقات کمی بد بازی کردیم و همین باعث نزدیک شدن اختلافمان در بازی ها شد. اما این را هم باید در نظر گرفت که تیم های دیگر هم هر سال کار می کنند و نمی توان همیشه به راحتی قهرمان شد.

وی ادامه داد: کره جنوبی و قزاقستان در دفاع و حمله علیه ما عالی کار کرده بودند. فیلیپین هم واقعا در این مدت کار کرده است. توقع ما بالا رفته اما تیم های دیگر هم کار کرده و زحمت کشیده اند. ضمن اینکه کره جنوبی هم از شرایط میزبانی و بعد از آن داوری استفاده کرد. داوری خیلی به سمت تیم میزبان رفت.

مقابل ایران با 120 درصد انرژی کار می کنند

آفاق اضافه کرد: گاهی در یک بازی شب یک بازیکن نیست. شاید یک بار شب آفاق نباشد و تیم هم نتیجه گرفته باشد. بازیکنان اصلی ما دراینچئون چنین شب هایی را داشتند. در مقابل هم هر کسی جلوی اسم ایران با 120 درصد انرژی بازی می کند. مغولستان را همه ما دیدیم. 

گارد تیم ملی تاکید کرد: اصلا نه بحث غرور پیش آمد و نه دست کم گرفتن حریف به آن شکلی که مطرح می شود. قزاقستان مقابل ایران بهترین بازی طول تاریخ خود را انجام داد. همه چیز برای این تیم بالای 80 یا 90 درصد بود. از این شب ها برای ایران هم بوده است. نمی توان گفت ما روی نقاط ضعف و قوت آنها کار نکردیم. وقتی یک تیمی روی دور خوب است کاری نمی توان کرد. بازیکنان حریف به هر شکلی که توپ را روی سبد می انداختند گل می شد. آنالیز حریف هم برای یک چیز اصولی است. به ما گفتند شماره 6 قزاقستان شوت نمی زند، همین بازیکن 3 شوت خود را گل کرد. در این شرایط کاری از دست ما برنمی آید.

تیمی بازی می کردیم، می بردیم

آفاق بحث تیمی نبودن کار ایران را هم قبول کرد و گفت: من این را قبول دارم که خیلی تیمی کار نکردیم. اگر کمی بیشتر تیمی بازی می کردیم امکان بردمان بود. البته هر وقت که می بردیم هیچ کس نمی گفت که چنین شرایطی هست در حالی که شاید در گذشته هم مسابقاتی را برده بودیم و شرایط همین بود.

ملی پوش پتروشیمی بندرامام اضافه کرد: واقعا حواشی خاصی کنار تیم ما نبود. اگر هم چیزی بین بزرگترها بود که اصلا ربطی به بازیکنان ندارد و هیچ چیز به بازیکنان انتقال پیدا نکرد. کادرفنی کار خود را می کند و همه به آن احترام می گذارند. حتی زمانی که من یک هفته تمرین نکرده بودم به عنوان نفر ششم و هفتم به زمین می رفتم اما احترام گذاشتم، بیشتر تلاش کردم و به جمع پنج بازیکن اول برگشتم.

آفاق تاکید می کند که هیچ چیز در مورد آینده ی ملی او مشخص نیست، شرایط خانوادگی او سخت است و آینده ملی او هم بستگی به شرایط دارد. در بازی ها شد. اما این را هم باید در نظر گرفت که تیم های دیگر هم هر سال کار می کنند و نمی توان همیشه به راحتی قهرمان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار