اقبال شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ورود خودروهای هیبریدی تاثیری در افزایش قیمت تاکسی‌ نخواهد داشت

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به مذاکرات شهرداری تهران با سازمان استاندارد به احتمال زیاد این خودروها تا پایان مهر ماه وارد ناوگان تاکسیرانی شهر می‌‌شود.

 اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کرایه حمل و نقل عمومی  براساس هزینه های جاری حمل ونقل ونیز استهلاک خودرو است که هر ساله از سوی شورا تصویب می‌‌شود اظهار داشت: از سویی دیگر این خودروها باتوجه به کاهش تعرفه واردات از 40 درصد به 4 درصد، با هزینه کم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت که این حمایت خود بیانگر آنست که قطعا با ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.  
 
وی تصریح کرد: با توجه به مصرف کم سوخت خودروهای هیبریدی و نیز وعده وزارت نفت مبنی بر ارائه سوبسیت در مقابل صرفه‌جویی سوخت؛ به کارگیری این خودروها نه تنها تاثیری در افزایش کرایه ها نداشته بلکه سبب سودآوری نیز خواهد شد.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مطابق اظهارات معاونت حمل و نقل و ترافیک تا پایان امسال 10 هزار خودرو هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی وارد نخواهد شد افزود: البته واردات این خودروها مشروط به تایید استاندارد آنها توسط سازمان استاندارد است که با توجه به مذاکرات شهرداری به احتمال زیاد این توافق تا پایان مهره نهایی خواهد شد.  
 
شاکری در پاسخ به این سوال که ممکن است این مذاکرات به نتیجه نرسد، با تاکید براینکه جدی‌ترین برنامه شهرداری تهران در حال حاضر مذاکره با سازمان استاندارد جهت تایید استاندارد خودروهای هیبریدی و دریافت مجوز جهت واردات آن است خاطر نشان کرد: علاوه بر ورود 10 هزار خودرو هیبریدی، 130 هزار موتورسیکلت برقی نیز برای نخستین بار در کشور به تدریج به تهران وارد خواهد شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خودرو ، هیبرید ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
خدايا توبه
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
به آقای اقبال شاکری بگید شما خبر نداری یا اینکه خودتان را به گوچه علی چپ زدید کرایه ها افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۴۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
هرچند دیر اقدام شده لیکن چنانچه تمام ناوگان تاکسیرانی تهران ماشین هیبریدی شود حداقل پنجاه درصد آلودگی هوای تهران مرتفع خواهد شد ایکاش تاکسی های تمام شهرهای ایران از نوع هیبریدی شوند.
آخرین اخبار