خلا در روابط خانوادگی منجر به اعتیاد اینترنتی می‌شود

یک روانشناس گفت: وجود مشکلات خانوادگی و کمبود معاشرت با اعضا خانواده باعث اعتیاد جوانان به اینترنت می‌شود.

 ربابه غفارتبریزی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعتیاد جوانان به اینترنت افزود: دنیای اینترنت دنیای رنگارنگ مجازی است که مهمترین دلیل دلبستگی به آن همین رنگارنگ بودن و جلب توجه آن است.  
 
وی در ادامه اضافه کرد: دنیای اینترنت دنیایی است که جوانان با آن انس گرفته وارتباطات اجتماعی مجازی برقرار کرده و از دنیای واقعی فاصله گرفته‌اند.  
 
این روانشناس با اشاره به دلایل اعتیاد به اینترنت گفت: مشکلات خانوادگی و عدم معاشرت اعضای خانواده با یکدیگر یکی از دلایل اعتیاد جوانان به اینترنت و دنیای مجازی است.
 
تبریزی یکی دیگر از دلایل این نوع اعتیاد را فرار فرد از مسئولیت‌ها دانست که در ان‌ها به موفقیت نرسیده و در رابطه با علائم فرد معتاد به اینترنت افزود: برای فرد معتاد به اینترنت هیچ گونه روابط خانوادگی جذاب نبوده و فرد دچار جامعه گریزی می‌شود بدین ترتیب این افراد در برخورد رودررو با دوستان خود نیز دچار مشکل و اختلال هستند.  
 
وی با اشاره به نوع برخورد والدین با جوانانی که به اینترنت اعتیاد دارند گفت: والدین اگر بخواهند با اجبا او را از استفاده از اینترنت منع کنند، چون ناگزیر به استفاده از کافی نت‌ها می‌شود و فقط از جمع خانواده فاصله بیشتری می‌گیرد.  
 
تبریزی در پایان خاطر نشان کرد: در این زمینه پیشنهاد روانشناسان این است که والدین باید با ایجاد محیط جذاب در خانه و معاشرت های خانوادگی در بیرون از خانه به نوعی جوان را با خانواده آشتی داده و او را دوباره به کانون گرم خانواده بازگردانند. 

انتهای پیام /
برچسب ها: اعتیاد ، خلا ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار