اخبار برگزیده فضای مجازی،

معدنی که بی سر و صدا فروخته شد/هواپیماهای شخصی شب‌ها کجا می‌خوابند/آخرین وضعیت امریه‌ خدمت سربازی

پاسخ سعیدلو به اظهارات ترکان، رمز گشایی از جعبه سیاه واقعی آنتونوف، کوتوله‌ای که حجاج را متعجب کرد، خوش‌تیپ‌ترین تروریست داعش کشته شد+تصاویر، تلاش برای محو هویت تاریخی «مکه» و ... از مهم ترین اخبار امروز فضای مجازی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ویلای ۱۸ میلیاردی در تهران تخریب می‌شود

به گزارش ایسنا، سیداحمد نبوی مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در دو ماه گذشته با دستور ویژه از سوی رییس سازمان محیط زیست، برخورد با دخل و تصرف غیرقانونی را آغاز کرده‌ایم که در این مدت شاهد 6500 میلیارد تومان آسیب در این زمینه بودیم که در بخش اول حکم دادگاه برای 42 پرونده صادر شده و این حکم برای قلع و قمع و رفع تصرف بوده اما متاسفانه پرونده‌ها باقی مانده و اقدامی برای اجرای احکام آن صورت نگرفته است.وی با بیان اینکه قیمت برخی از ویلاها به میلیاردها تومان می‌رسد، گفت: ما در استان تهران ویلایی مانند ویلای قصر را داریم که 18 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است ولی باید تخریب شود چراکه ساخت و ساز غیرقانونی صورت گرفته و کمیسیون تحت نظر سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، سازمان جنگلبانی و محیط زیست قبل از آنکه ویلاسازی صورت بگیرد، وارد عمل نشده‌اند و اکنون باید بخشی از ضرر و زیان را به افراد متخلف پرداخت کنیم.

پاسخ سعیدلو به اظهارات ترکان

به گزارش میزان، علی سعیدلو بعد از گذشت 23 روز از اظهارات اکبر ترکان، مشاور ارشد روحانی مبنی بر اینکه دولت سابق هنوز برخی از اموال را بازنگردانده است و دولت یازدهم در این خصوص به قوه قضاییه شکایت کرده است، اظهار کرد: من مصاحبه ایشان را هنوز دقیق نخوانده‌ام.وی در پاسخ به این پرسش که آقای ترکان گفته‌اند برخی خودرو، اموال و ساختمان بازگردانده نشده است، گفت: آقای ترکان باید دقیقا بگوید کدام اموال بازگردانده نشده است؟؛ این اموال از کدام قسمت رفته و حالا بازگردانده نشده، آیا از استانداری بلوچستان، فارس، تهران و یا جاهای دیگر بوده است؟آخرین رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید بر اینکه دولت یک حوزه گسترده است، خاطرنشان کرد: باید آقای ترکان مشخص کنند که این اموال از دفتر فلان وزیر، اداره کل فلان استان، اداره ترابری فلان شهرستان و یا جاهای دیگر بوده است.به گزارش میزان، اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور طی مصاحبه‌ای با میزان با بیان اینکه خودرو‌ها، اموال و ساختمان‌ها که توسط برخی مسئولان دولت سابق در اختیار گرفته شده، هنوز به دولت بازگردانده نشده است، اظهار کرد: هم اکنون این پرونده در دستگاه قضایی در نوبت رسیدگی قرار دارد.

رمز گشایی از جعبه سیاه واقعی آنتونوف

به گزارش همشهری، هر چند کارشناسان دفتر قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری اصرار داشتند که باید از ادامه پرواز این هواپیما مخصوصا به جنوب کشور جلوگیری شود و پیش‌بینی کرده بودند که درصورت ادامه پرواز، حادثه‌ای هولناک رخ خواهد داد اما نه‌تنها پرواز هواپیما ادامه یافت که تیم‌ کارشناسان نیز عزل و جابه‌جا شدند تا 19مرداد امسال یکی از هولناک‌ترین حوادث سال رقم بخورد؛ حادثه‌ای که با سقوط هواپیما همراه شد و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد.حالا با گذشت چند روز از اعلام دلایل سقوط هواپیمای مرگ، مهندس شهاب محمدی، کارشناس ارشد قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات تلاش خود و دیگر اعضای تیم کارشناسی برای جلوگیری از ادامه پروازاین هواپیما می‌گوید. «موتور هواپیمای ایران ۱۴۰ دارای اشکالات اساسی درخصوص سامانه سوخت‌رسانی است و درصورت توقف یک موتور، موتور دوم توانایی ادامه مسیر را ندارد»؛ این نتیجه‌ای بود که تیم کارشناسان فنی هواپیما، مدتی قبل از سقوط آنتونوف ۱۴۰ اعلام کرده بودند.

کوتوله‌ای که حجاج را متعجب کرد

روزنامه ریاض چاپ عربستان تعدادی از عکس های یک حاجی کوتوله را منتشر کرد که در روز عید قربان موجب تعجب حجاج شده بود.حجاج با تعجب به بدن کوچک این حاجی نگاه می کردند که به شیوه عجیبی خود را روی دیوار اطراف جمره عقبه رساند تا بتواند فارغ از ازدحام حجاج، سنگ های خود را به طرف نماد شیطان پرتاب کند.صرف نظر از اینکه آیا عمل وی به لحاظ فقهی صحیح است یا خیر، این اقدام حاجی کوچک مورد توجه عکاسان قرار گرفت.

هواپیماهای شخصی شب‌ها کجا می‌خوابند

به گزارش جام جم، هواپیمای شخصی را مانند خودرو نمی‌توان در پارکینگ خانه پارک کرد، زیرا نگهداری از آن نیاز به ملزوماتی دارد که تنها در فرودگاه‌ وجود دارد.به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، دکتر مسعود قاسمی، نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران که از پیشگامان توسعه هوانوردی عمومی در ایران و مدیر سابق فرودگاه آزادی - به عنوان اولین فرودگاه ویژه هوانوردی عمومی است- درباره این الزامات و جایگاه فرودگاه در هوانوردی عمومی صحبت می کند.

آیا نمی شود از همان فرودگاه های معمول که در کشور بود استفاده کرد؟

خیلی سخت است با یک هواپیمای شخصی به فرودگاه هایی رفت که در آن کارهای مسافری می کنند، چون شرایط خاص خود را داشته و صرفه اقتصادی هم ندارد که یک هواپیمای شخصی وارد چرخه پروازی آن شود. ترجیحا باید فرودگاه خاص در نظر گرفته شود که تردد در آن کم باشد. پس برای تقویت هوانوردی عمومی در ایران باید ابتدا از پایگاه پروازی شروع کرد و یکسری فرودگاه های داخل را که کم تردد است، به گونه ای مدیریت کرد که به این هواپیماها سرویس دهند. همچنین در شهرهایی که فرودگاه وجود ندارد یا فرودگاه های آن بسیار شلوغ است، فرودگاه های کوچک ویژه هوانوردی عمومی ایجاد کرد؛ مثل فرودگاه گلبهار مشهد یا پایگاهی که در شیراز راه انداخته شده است. لذا باید جاهایی را در هر شهر یا مرکز استان برای بخش خصوصی در نظر بگیریم. بخش خصوصی متقاضی ساختن این فرودگاه ها بوده و لازم است دولت کمک کند و با ارائه مجوز لازم، این پایگاه ها را ایجاد کرده و پرواز ها را انجام دهند.

خدمات نگهداری چه هزینه هایی دارد؟

هزینه هایی که فرد متحمل می شود برای شارژ ماهانه، تعمیر و نگهداری هواپیما بین 400 تا 500 هزار تومان است؛ هزینه پارکینگ بین 600 هزار تا یک میلیون تومان است و هزینه ای هم برای پرواز به منظور هماهنگی برج مراقبت بین دو فرودگاه مبدا و مقصد در نظر گرفته می شود که این هزینه براساس زمانی در نظر گرفته می شود که هواپیما در حوزه استحفاظی فرودگاه قرار دارد. در مجموع کسی که هواپیمای شخصی دارد، بیشترین هزینه ای که پرداخت می کند کمتر از دو میلیون تومان در ماه است.

آخرین وضعیت امریه‌ها

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره آخرین وضعیت امریه‌ها اظهار کرد: سیاست ما این بود که تعداد امریه‌ها را کاهش داده و در برخی موارد امریه‌ها را حذف کنیم، ولی فعلا با توجه به اینکه طول مدت سربازی به 24 ماه افزایش یافت، تغییری در امریه‌ها ایجاد نخواهد شد.وی با بیان اینکه خواستیم از این طریق به دولت کمک کنیم، اظهار کرد: شایعاتی درخصوص حذف برخی امریه‌ها و کاهش سهمیه‌ها بیان می‌شود، مورد تایید ما نیست و صحت ندارد.کمالی درباره تناسب اندام سربازان و سربازان چاق نیز گفت: در نیروهای نظامی همه باید از تناسب اندام برخوردار باشند و درباره سربازان نیز این موضوع در دوره‌های آموزشی و ورزش صبحگاهی لحاظ می‌شود اما اینکه برنامه‌ای برای سربازان چاق و لاغرکردنشان داشته باشیم اینطور نیست.از ابتدای فروردین ماه سال 94 طول مدت خدمت سربازی از 21 ماه به 24 ماه افزایش خواهد یافت.

خوش‌تیپ‌ترین تروریست داعش کشته شد+تصاویر

به گزارش سایت جبهه جهانی مستضعفین ، "شاکر وهیب" خوش تیپ‌ترین تروریست داعشی کشته شد.سایت خبری "وای نیوز" عراق در این باره گزارش داد؛ "شاکر وهیب" به همراه 30 داعشی دیگر دیروز یکشنبه طی حملات هوایی در غرب کشور کشته شدند.جنگنده‌های آمریکایی عصر دیروز مناطقی را در شمال الرمادی بمباران کردند که منجر به هلاکت 31 تن از عناصر داعش شد.شاکر وهیب 28 ساله به دلیل پوشیدن لباس‌های شیک و خاص و مهارت‌های نظامی بالا، به آرزوی زنان داعشی برای ازدواج تبدیل شده بود.وی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه الانبار عراق بود که در سال 2005، درس را رها کرد و به القاعده پیوست. او مدتی بعد توسط نیروهای آمریکایی بازداشت و به زندان بوکا در بصره و در سال 2010 به زندان تکریت منتقل شد؛ در همین سال داعش با حمله به این زندان وی و بسیاری از تروریست‌های دیگر را آزاد کرد.

در ادامه تصاویری را از خوش‌تیپ‌ترین(!) تروریست داعشی مشاهده می‌کنید:


تلاش برای محو هویت تاریخی «مکه»

به گزارش روزنامه شرق، وقتی «مالکوم ایکس» در سال1964 میلادی به شهر مقدس «مکه» سفر کرد، مسحور این شهر شد. او «مکه» را شهری تاریخی یافت که به لحاظ زیبایی و معماری با کمتر جایی قابل مقایسه بود. اما نیم قرن بعد، تقریبا کسی نمی تواند شهر مقدس «مکه» را شهری باستانی بخواند. در حج امسال، حجاج اثری از نمادهای تاریخ اسلام در شهری که بر بلندای این تاریخ ایستاده است، نخواهند یافت.دیگر مظهر معماری مقدس ترین شهر مسلمانان جهان، «مسجدالحرام» نیست که قبله مسلمانان عالم، خانه کعبه را در قلب خود جای داده است. نماد معماری امروز «مکه» هتل «برج ساعت» سلطنتی «مکه» است. این برج با ارتفاع 1972 پایی یکی از مرتفع ترین آسمانخراش های جهان است و نماد رشد و توسعه کشور عربستان محسوب می شود. این برج با هتل های لوکس و مراکز خرید مجلل، پذیرای ثروتمندترین شهروندان عرب است. امروز، افق آسمان «مکه» دیگر در احاطه قله ها و دامنه هایی نیست که در بستر هزاران ساله، تاریخ شهر را در حلقه محاصره خود داشتند. کوه های «مکه» با خاک یکسان شده و جای خود را به فولادهای مستطیل شکل و سازه های بتونی سپرده اند که در ذهن بیننده، ملغمه ای را تداعی می کند.خادمان و نگهبانان این شهر مقدس، حکام و روحانیون سعودی، کینه ژرفی نسبت به تاریخ دارند. آنها همه چیز را با نام های تجاری جدید می خواهند. کار نوسازی «مکه» و تخریب بافت قدیمی آن از نیمه دهه1970 آغاز شد. در این طرح عظیم، ساختمان های تاریخی فراوانی که از هنگام ظهور اسلام در بیش از یک هزاره گذشته به یادگار مانده بود، تخریب شد. از جمله این ساختمان ها مسجد بلال مربوط به دوران پیامبر اسلام بود که به زیر بولدوزر رفت. دیگر در شهر اثری از خانه های تاریخی باقیمانده از دوران امپراتوری عثمانی با پنجره های مشبک موسوم به مشربیه و درهایی که استادانه حکاکی شده بود، یافت نمی شود. این خانه های زیبا امروز جای خود را به سازه هایی با درهای زشت مدرن داده اند. شهر «مکه»، در عرض چند سال به یک شهر مدرن با جاده هایی چند بانده و هتل های پرزرق وبرق و مراکز بزرگ خرید تبدیل شده است. معدود ساختمان ها و اماکن تاریخی - مذهبی شهر در سال های اخیر از میان رفته اند.

ادعای مضحک‌داعش درخصوص تاسیسات هسته ای‌ایران

به گزارش فارس، یک روزنامه انگلیسی با انتشار بیانیه‌ای منتسب به گروهک داعش، مدعی تلاش آنها برای معامله با روسیه و دسترسی و حمله به زیر ساختهای هسته‌ای ایران شد.

هدیه بی نظیر به دختر فلج+عکس

اﻳﻦ ﭘﺪﺭ ﻛﻔﺸﻲ ﺭا ﻃﺮاﺣﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ ي ﺁﻥ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺣﺲ ﺭاﻩ ﺭﻓﺘﻦ ﺭا ﺑﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﻓﻠﺞ ﺧﻮﺩ ﺑﺪﻫﺪ.

عابدزاده متفاوت در آمریکا /عکس

به گزارش آفتاب احمدرضا عابدزاده که در دیدار راه آهن و استقلال خوزستان با آمدن به وسط زمین جنجال بزرگی را به پا کرد، چند روزی است به آمریکا رفته و آخرین اخبار حاکی از آن است که او دیگر به عنوان مربی دروازه بان ها به راه آهن برنمی گردد.عابدزاده این عکس را اخیر در شبکه اجتماعی اش منتشر کرده، عکسی که در آن بر خلاف دیدار با استقلال خوزستان خیلی آرام و خوش خنده است:

تکلیف بورسیه‌های غیرقانونی تا هفته آینده روشن می‌شود

محمدعلی نجفی درمورد بورسیه‌های غیرقانونی گفت: کمیته تخصصی رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شده و پرونده بورسیه‌ها براساس آیین‌نامه‌های زمان خود مورد بررسی قرار می‌گیرد.وی افزود: تاکنون پرونده 450 دانشجو مورد بررسی قرار گرفته است اما نیمی از کار هنوز باقی مانده است و اینکه چه زمانی به اتمام برسد، بستگی به میزان وقتی دارد که اعضای جلسه برای کمیسیون اختصاص دهند.سرپرست وزارت علوم ادامه داد: پرونده 480 نفر از مربیان دانشگاه‌ها برای تصمیم‌گیری به هیات امنای دانشگاه‌ها ارسال شده است و دانشگاه‌ها باید در مورد آن تصمیم بگیرند. تاکنون به برخی از پرونده‌ها پاسخ داده شده است.نجفی از ارزیابی اولیه 2100 نفر در اداره کل بورسیه وزارت علوم خبر داد و گفت: این 2100 نفر مشکلی نداشتند. پرونده 1100 نفر باقی مانده که پرونده 450 نفر در کمیته بررسی شده و پرونده 650 نفر هنوز در حال بررسی است.وی در مورد اعلام نتیجه بررسی بورسیه‌ها گفت: به طور کلی نتیجه بررسی 3700 بورسیه یک‌جا اعلام می‌شود و امیدواریم تا هفته آینده مشخص شود.سرپرست وزارت علوم در پایان تاکید کرد: ممکن است برخی از افراد متخلف از تحصیل محروم شوند. در این راستا ابتدا تکلیف بورسیه‌ها و بعد تکلیف مسئولان متخلف مشخص خواهد شد.

فسيل 20میلیون‌ساله در کبودراهنگ

به گزارش فرارو، این فسیلها از قسمت سینه یک گاو دریایی و متعلق به 20 میلیون سال قبل است که از حدود یک ماه پیش در معدن گرانیت در 3 کیلومتری شهر شیرین سو از توابع شهرستان کبودراهنگ کشف شده است.سنگ واره این فسیل 110 در 80 سانتی متر است و یکی از فسیلها دارای 16 مهره ستون فقرات و 20 دنده و دیگری 20 عدد ستون فقرات و 12 عدد دنده قابل شمارش است.قرار است این فسیلها در شهر شیرین سو به معرض نمایش گذاشته شود؛ شهر شیرین سو در 55 کیلومتری شهر کبودراهنگ و 120 کیلومتری شمال شرقی شهر همدان قرار گرفته است. عکس های سجاد وثاق عکاس فارس از کبوردآهنگ را در زیر می بینید.

معدنی که بی سر و صدا فروخته شد

به گزارش تابناک، معدنی که در دولت دهم به طور ناگهانی به بخش خصوصی فروخته شد، قلب بهشتی زیباست که از سرمایه های ملی ارزشمند به شمار می رود.با این حال معامله ای که به سادگی و در سکوت انجام گرفت، امروز گریبانگیر طبیعت و مردم منطقه، دوستداران محیط زیست و حتی شرکت معدن کاو شده است.منطقه حفاظت شده «بحر آسمان»، با چشمه های فراوان، تنها منبع آب کرمان جنوبی است که نابودی آن، این منطقه خشک را با بحران شدید آب مواجه خواهد ساخت. اما با احداث معدن و آلودگی آب های زیرزمینی و ذخیره آب سد توسط زهاب اسیدی، وضع آب استان کرمان بحرانی شده است و خسارت های جبران ناپذیر در کمین محیط زیست این منطقه خواهد بود.پس از تنش های به وجود آمده در منطقه و اعتراض های مردمی، معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست دستور توقف عملیات معدن کاوی در بحر آسمان داد اما در مقابل، فعالان محیط زیست با پاسخ عجیبی از سوی این شرکت معدنکاو مواجه شدند:«شما کاسه داغ تر از آش نشوید و برای تعداد محدودی درخت و جانور خودتان را بدنام نکنید!»معدن کاوان گفتند: «ما برای توسعه کشور و اشتغالزایی 10هکتار از منطقه بحر آسمان را برای فعالیت معدنی می خواهیم. شما اگر نگران جان خرس سیاه در کرمان هستید، لطف کنید خرس های خود را یک کم آن طرفتر کیش کنید! ما خرس ها را از سر راه لودرها برداشتیم، سر از زیر چرخ تریلی درآوردند. باز هم آنها را کیش کنیم آن طرفتر یا دیگر کافی است؟»

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
kalil4462
۰۹:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
آخه چيش خوشتيب بوده !!مرده شوراين ريخت وقيافش داعشي كثيف خوب شد كه به درك واصل شد وبه اجدادش يزيدومعاويه وصدام پيوست خدالعنتشان كند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
کجاس من برم اتیشش بزنم معدن لودراشونو؟:))
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۹:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
با سلام
منابع طبیعی ومراتع ودرختها جزء اکوسیستم طبیعی کشور وسرمایه ملی بحساب می آیند اما درسرخس منابع طبیعی ومراتع تخریب می شود وآب از آب تکان نمی خورد , این درختها هم روش ؛ کی بکی , مراتع را تخریب می کنند می گویند تبدیل به احسن می کنیم ,درختان را از بین می برند می گویند خیابان را عریض می کنیم , والله ما که متعجب ماندم که جواب نسل آینده را چطور می خواهند بدهند ؛ زیربنای کشور را نابود کنید... بعید نیست این هم بخاطر تحریم باشد شاید برای پخت وپز وشاید هم برای کاغذ نیاز بوده است .
البته یک نکته را اضافه کنم تخریب مراتع درحالی صورت می گیرد که با وجود آب فراوان امسال مردم با کمبود اب مواجه شده اند واین مطلب را از بنده داشته باش...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
باسلام خدمت بروبچه های خبرنگار.یک خواهش داشتم اونم اینه که مادستمون از ملاقات باسردار موسی کمالی کوتاهه شماکه میتونید ایشون رو ملاقات کنید از سردار علت افزایش خدمت و برداشته شدن بیشترمعافیتها رو بپرسید.توروخدا شما واسه ما جوونا یک کاری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
چراکه ساخت و ساز غیرقانونی صورت گرفته و کمیسیون تحت نظر سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، سازمان جنگلبانی و محیط زیست قبل از آنکه ویلاسازی صورت بگیرد، وارد عمل نشده‌اند و اکنون باید بخشی از ضرر و زیان را به افراد متخلف پرداخت کنیم.
این یعنی بهانه ای برای خراب نکردن ویلاهای دیگه تو تمام ایران ، چرا ، فردا میگن بوجه نیست پس دیگه نمیشه خراب کرد مسولین و کارمندان این نهادها را چند هزار نفرند همه را اعدام کنید تا این اتفاقات نیفتد ، ...
البته همانطوری که خودرو سازان ... بستن ودیگه خبری از قیمت خودروها نشد و با همان گرانی دو برابر شده دارن خودرو میفروش ( البته دم خیلی ها را دیدن و دارن با هم میخورن ) اینا هم موفق به جلو گیری از ساخت و ساز میشنه ، ...