آمدی قمی در نشست خبری جشنواره مهر بانو:

پنج میلیون زن ایرانی کارت مهربانو دریافت می‌کنند

مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به نخستین جشنواره و همایش مهربانو از رونمایی پنج میلیون کارت مهربانو در راستای بهبود وضعیت زنان جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منیر آمدی قمی مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات زنان و مدیر همایش جشنواره مهربانو در نشست خبری نخستین همایش و جشنواره مهربانو که با رویکرد ازدواج پایدار،‌ خانواده سالم برگزار می‌شود، با بیان اینکه مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان از طریق آموزش،‌پژوهش، ترویج، تبادل اطلاعات،‌ راهنمایی هدفمند، نشست‌های تخصصی و برگزاری جشنواره‌ها و سمینار‌های موضوعی در حیطه گسترده و فرابخشی موضوعات زنان در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی فعالیت می‌کند، گفت: طرح مهربانو به پیشنهاد موسسه مطالعات و تحقیقات زنان و با مشارکت معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاونت اجتماعی وزارت کشور و شورای عالی جوانان و همچنین وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌‌ها و نهادهای دیگر به عنوان نقطه آغاز طرح بزرگ ملی مهربانو آغاز می شود.

مدیر مؤسسه مطالعات تحقیقات زنان در ادامه بیان داشت: اعضای شورای راهبری مهربانو، شامل 15 نفر از بانوان فعال کشور در حوزه‌های مدیریتی، اجتماعی و اقتصادی هستند و اعضای شورای اجرایی جشنواره و همایش مهربانو در هفت بخش دبیر اجرایی، فناوری اطلاعات، رسانه و اطلاع‌رسانی، محتوایی، پشتیبانی، مالی، اداری و حقوقی تعریف شده است.

وی افزود: همایش مهربانو، 28 مهر ماه با حضور اساتید، کارشناسان، مسئولین و دست اندرکاران حوزه‌ی زنان، جوانان و خانواده برگزار می‌شود، برای طرح ضرورت‌ها، موانع و چالش‌های ازدواج در کشور و همچنین ارائه و بررسی پیشنهادات و نظرات، راهکارهای اجرایی برای افزایش تشکیل خانواده و پایداری آن فرصت خوبی ایجاد می‌کند.

آمدی قمی، در ادامه با بیان اینکه شعار این همایش"ازدواج پایدار، خانواده سالم" است گفت: خانواده، جامعه و سلامت محورهای تخصصی این همایش مهربانوست که مواردی چون، ضرورت‌هایی که در زمینه ازدواج،‌ تشکیل خانواده و دوام آن باید توسط خانواده و جوانان لحاظ شود، بررسی سبک زندگی ایرانی اسلامی و راهکارهای دستیابی به آن، دستیابی به راهکارهای اجرایی برای بهبود وضعیت ازدواح در کشور، در نخستین همایش ملی مهربانو مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنان شاخص توسعه در کشور هستند بیان داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه زنان اطلاع هزینه نیست بلکه چند برابر آن به جامعه نیز برمی‌گردد بنابراین همکاری با بخش‌هایی از دولت صورت نگرفته و بودجه‌هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

آمدی قمی، از صدور کارت مهربانو به عنوان گامی ارزنده در جهت بهبود اوضاع زنان خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بانک‌های تجارت، آینده، پارسیان انعقاد شده، کارت‌های بانکی برای زنان صادر خواهد شد که بودجه‌ی دولتی درآن ریخته می‌شود و زنان می‌توانند از خدمات آموزشی، گردشگری، بیمه و سلامت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه با محدودیت‌هایی در ارائه خدمات مواجه هستیم تصریح کرد: پنج میلیون زن ایرانی که از قبل توسط بانک اطلاعاتی تشکیل شده با توجه به تحصیلات شناسایی و انتخاب شده‌اند. افراد انتخاب شده طی دریافت پیامک از طریق اپراتورهای همراه می‌بایست اطلاعات خود را تکمیل کنند که همزمان با رونمایی از این کارت این فرصت برای متقاضیان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی در سه مرحله این کارت را دریافت می‌کنند گفت: این کارت کیف پول الکترونیکی است که قابلیت انجام خریدهای خرد و استفاده در حمل ونقل عمومی را داراست و انجام کلیه امور بانکی و پرداخت قبوض و خرید شارژ و انتقال وجه از طریق شماره تلفن همراه به سایر دارندگان کیف پول الکترونیکی مهربانو را امکان‌پذیر می‌کند.

مدیر مؤسسه مطالعات و تحقیقات تخصصی زنان در ادامه افزود: دارندگان این کارت می‌توانند از مزایای خرید اعتباری سکه طلا با مدت زمان پرداخت سه ماهه و دریافت تسهیلات وام قرض‌الحسنه تحصیل، ازدواج، کارآفرینی و سلامت با بازپرداخت 60 ماهه استفاده کنند.
همچنین این افراد می‌توانند از خدمات و تسهیلات اختصاصی کارت مهربانو امکان خرید محصولات برندهای برتر کشور بهره‌مند شوند.
 
* اعطای نشان اختصاصی مهربانو به 9 بانوی ایرانی

آمدی قمی در ادامه با اشاره به نخستین جشنواره و همایش ملی مهربانو تصریح کرد:‌ در این جشنواره ضمن رونمایی از سامانه مهربانو، حامی کارت مهربانو، تمبر یادبود مهربانو (به مناسبت نامگذاری رسمی روز ازدواج) توسط مسئولین کشور رونمایی می‌شود به 9 نفر مهربانوهای ایرانی که توسط هیأت داوران انتخاب شده‌اند در حوزه‌های مختلف هنری، فرهنگی، آموزشی و سایر حوزه‌ها نشان اختصاصی مهربانو اعطا می‌شود.

آمدی قمی افزود: در این همایش زهرا نعمتی اولین دارنده طلای زن نشان اختصاصی دریافت می‌کند.

وی در خصوص سامانه مهربانو نیز خاطرنشان کرد: سامانه مهربانو پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی اختصاصی بانوان ایرانی است که در بخش‌های بهداشت و سلامت خانواده و سبک زندگی فرزندپروری و سبک زندگی تعریف شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: موسسه ، زنان ، موضوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
سلام. دیگه نمیشه به هیچ سازمان وموسسه اعتماد کرد و کلاهبرداری عادی شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۴
سلام
من تو نمایشگاه الکامپ برای دریافت کارت مهربانو ثبت نام کردم و 10000 تومانم بابتش پرداخت کردم وقرار شد این کارت با 40000 تومن اعتبار ویک سیم کارت رایتل چند روز بعد از نماشگاه برام صادر بشه که متاسفانه نفرستادن میخواستم بگم واقعا کارتون زشته متاسفم براتون و به دوستان هم توصیه می کنم گول این مهربانو رو نخورند. در ضمن چند نفر از دوستانم هم ثبت نام کردند و هیچ کارتی دریافت نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۵ دی ۱۳۹۴
سلام برای دریافت کارت مهر بانو چطور باید اقدام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
سلام
واقعا پروژه تعطیل شده؟!! امسال تو الکامپ غرفه داشتن و من واسه این کارت ثبت نام کردم؛ قرار بود یک هفته هه به دستم برسه اما هنوزم که هنوزه منتظرم!!! تو سایتشون هم نه یه شماره تماس هست نه یه آدرس ایمیل!! من باید چجوری پیگیر بشم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
واقعا که، اگر پروژه تعطیل شده چرا من همین امروز پیامک عضویت دریافت کردم ؟اینقدر یعنی هرکی به هرکی شده؟تازه سایت ثبت نام و دریافت مبلغ 3800 تومان هم که به راهه. این پولهای دریافتی رو جه جوری برمیگردونن؟ جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
سلام اول رسانه ای اکنید تا مردم اگاه شوند بعد پیامک بفرستید
Netherlands
سهیلا
۰۱:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
باسلام...اینجانب پیامی دریافت کردم بااین مضمون که:مشترک شماره تلفن.....پیرو ثبت نام شما درطرح ملی مهربانو عضویت شمادرسرویس باشگاه مهربانو فعال شدوبا دریافت پیامکهای روزانه وکسب امتیازو.....بهره مند شویدهرپیام 100تومان و....الی آخر....میخواستم بپرسم من کی ثبت نام کردم که خودم خبرندارم ؟؟؟؟؟؟!!!!!واگه خیلی دلشون واسه مازنهای سرپرست خانوار سوخته هرپیام 100تومان دیگه چیه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۳۱ ۱۳ تير ۱۳۹۴
با عرض سلام وسلامتی برای همه زنان بد سرپرست وبیسرپرست که هم خانهداری میکنند وسرپرستی بجای مردان نامرد یامریض ویاهرکس...بانوان ماغیور تراز خیلی مردان است کجا دیده اید که یک بانو فرزندش را به مرد بسپارد بیخیال برود اگر برود او را رانده اند ازروی ناچاری قلبش راکنده گذاشته ورفته.هرچند من کوچکتر از آنم که نظر دهم.بنده هم می خواهم ثبت نام کنم ادرس یا بکجا مراجعه کنم لطفا مرا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم عسگری
۰۱:۴۸ ۱۰ تير ۱۳۹۴
با سلام
بنده اس ام اس را دریافت کردم ، کد شهرداری را وارد کرده ولی اس ام اس دیگری مبنی بر پذیرش یا رد کد وارده دریافت نکردم .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۴۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
سلام من ثبتنام کردم میخوام انصراف بدم چه جوری این کاروکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
خاور کریمی
۱۲:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
کارت مهر بانو به چه افرادی تعلق میگیره
آخرین اخبار