معاون بهداشت در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی منطقه جنوب کشور:

ایجاد عدالت در سلامت مهم ترین هدف وزارت بهداشت است

معاون بهداشت وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی منطقه جنوب کشور بر همکاری اساتید و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تبدیل این دانشگاه به الگویی در شاخص های بهداشتی کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر علی اکبر سیاری در این اجلاس با اشاره به محورهای موردنظر در عرصه بهداشت کشور تصریح کرد: نخستین هدف در این زمینه، پیشگیری از مرگ نابهنگام اعضای جامعه بوده که شامل نوزادان تا افراد بزرگسال می شود و برای دست یابی به این هدف، لازم است مانع از ابتلا به بیماری ها شویم.

وی شناسایی ریسک فاکتورها و تحلیل آنها را نیز از دیگر اهداف مورد نظر در این خصوص عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت به دنبال عدالت در سلامت بوده و در این رابطه، دسترسی و بهره مندی مردم به خدمات بهداشتی، حفاظت مالی و رضایتمندی اعضای جامعه در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به بالا بودن مرگ افراد 30 تا 70 ساله در سطح دنیا، از اقدام به همکاری سازمان ملل متحدد در کنترل این مشکل خبر داده و ابراز داشت: بر اساس ریشه یابی های صورت گرفته رفتارهای مردم  و عوامل بیولوژیک، دو عامل ریشه ای موثر در این زمینه بوده که در کنار هم موجب ابتلا به بیماری هایی نظیر قلبی عروقی، دیابت، نارسایی کلیه و مواردی از این قبیل می شود.

دکتر سیاری اظهار کرد: در همین راستا، دو استراتژی مهم پیش بینی شده که شامل برنامه ریزی برای اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در جامعه و در میان مردم می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در این نشست ضمن تحلیل و بررسی شاخص های بهداشتی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتکار عمل این دانشگاه در تشکیل اجلاس قطب دانشگاه های علوم پزشکی منطقه جنوب کشور تقدیر کرده و خواستار اجرایی شدن این برنامه و سایر مناطق کشور شد.

در این اجلاس شاخص های مطلوب و نامطلوب استان فارس مورد بحث و تحلیل قرار گرفته و در خصوص اقدامات برای ارتقای شاخص های نامطلوب، تبادل نظر و همفکری شد.

همچنین اقدامات ابتکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دانشگاه های حاضر در جلسه ارایه شده و اعلام شد طبق برنامه، پایش عملکرد فنی و مدیریتی دانشگاه های فسا، جهرم، لار و گراش در برنامه کاری تیم مدیریت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در روزهای شانزدهم و هفدهم مهرماه صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر اهمیت ویژه مسایل بهداشتی و نقش چشمگیر آن در ارتقای سلامت جامعه، تصریح کرد: نشست امروز فرصت مناسبی برای ارزیابی و تحلیل شاخص های بهداشتی در منطقه جنوب کشور است تا با بهره از این فرصت، به انتقال تجربیات بیردازیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه همفکری و تبادل نظر اعضای این اجلاس را در آگاهی هر چه دقیق تر از نقاط قوت و ضعف و تسریع در امکان بهبود و ارتقای سلامت منطقه جنوب کشور موثر عنوان کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای برنامه های بهبود تغذیه جامعه، برنامه سلامت سالمندان سامانه پیامک به مادران، ارتقای خدمات بهداشتی به عشایر و اجرای تفاهم نامه مدیریت با مسئولان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر کرد و در ادامه برنامه نیز در آئین افتتاح نخستین مرکز معین سلامت شیراز به نام حضرت ولی عصر(عج) شرکت خواهد کرد.

گفتنی است، امروز با حضور دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، روسا و معاونان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، هرمزگان ، بوشهر، یاسوج، فسا، جهرم، گراش و لار، نشست ارزیابی و نظارت بر عملکرد حوزه بهداشت و پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت این دانشگاه برگزار شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار