مدير طرح فولاد قاين عنوان کرد

فعالیت سرمایه‌گذاران چینی برای پیشبرد طرح فولاد قاین

سرمايه‌گذاران شرکت ام‌سی‌سی چين، فعاليت خود را برای پيشبرد طرح فولاد قاين آغاز کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اين فعاليت با امضاي قرار داد نهايي بين مسئولان اجرايي طرح فولاد قاين و شرکت ام سي سي چين آغاز شده است.

مدير طرح فولاد قاين گفت: طرح فولاد قاين پس از طرح فولادي سپيد دشت چهارمحال و بختياري، دومين طرح از هفت طرح فولاد کشور است که از اين به بعد با استفاده از تسهيلات فاينانس چين تکميل مي شود.

آقاي فلاحتي با اشاره به اينکه فاينانسور چين تعهدات خود را در بخش تأمين مالي و انجام عمليات مهندسي در مجتمع فولاد قاين ،هم اکنون آغاز کرده است افزود: به زودي بعد از سير اقدامات مهندسي اوليه که چند ماه طول مي کشد تزريق اولين پرداخت هاي مالي سرمايه گذاران چيني به طرح محقق مي شود.

وي با بيان اينکه شرکت چيني تأمين منابع مالي  فاز اول اين طرح را متعهد شده است، گفت: مجتمع فولاد قاين که عمليات اجرايي آن از اواسط سال 87 آغاز شده اکنون در دو فاز توليد آهن اسفنجي و شمش فولاد در حال اجراست.

براي اجراي فاز اول طرح فولاد قاين 85 ميليارد تومان و خريد تجهيزات آن از خارج کشور 25 ميليون يورو نياز است.

ميزان فولاد مورد نياز کشور 25 ميليون تن در سال است که هم اکنون 13 ميليون تن در کشور توليد مي شود و مابقي از خارج وارد مي شود.

با راه اندازي کارخانه فولاد قاين يک ميليون تن ديگر از نياز فولاد کشور تأمين مي شود.

مدير طرح فولاد قاين پيشرفت اين مجتمع را 52 درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون 200 ميليارد تومان براي مجتمع فولاد قاين هزينه شده است.

آقاي فلاحتي گفت: با راه اندازي اين مجتمع براي هزار و 200 نفر اشتغال مستقيم و 12 هزار نفر اشتغال غيرمستقيم فراهم مي شود.

اين مجتمع در کيلومتر 35 جاده قاين – گناباد در حاشيه شهر نيمبلوک در زميني با زيربناي  170 هکتار در حال احداث است.

شرکت ام سي سي چين يکي از شرکت هاي مهم سرمايه گذار در چين و جهان است که حدود 80 تا 90 درصد ظرفيت هاي معدني و فولاد سازي ايجاد شده در چين را مهندسي، طراحي و اجرا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار