چیت چیان:

انسداد چاه‌های غیرمجاز در چهارمحال و اصفهان تا پایان سال

وزیر نیرو گفت: تمامی چاه‌های غیرمجاز آب در دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان تا پایان سال باید مسدود شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،حمید چیت‌چیان در نشست شورای برنامه‌ریزی حوضه آبریز زاینده‌رود که با موضوع برنامه‌ریزی منابع و مصارف سد زاینده رود در سال آبی 94-93 برگزار شد با تاکید بر لزوم کنترل برداشت‌های غیرمجاز آب در این دو استان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و کم‌آبی شدید این منطقه، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز به مدیریت مصرف، منضبط شدن مصرف‌کنندگان، حفظ و تقویت منابع آب حوضه و در نهایت احیای زاینده‌رود منتهی خواهدشد.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه آب در حوضه زاینده‌رود گفت: طرح ساماندهی برداشت از رودخانه در این استان‌ها باید اجرایی شود و تمامی برداشت‌های اضافه از منابع آب سطحی و زیرزمینی و همچنین برداشت‌‌های مازاد بر پروانه بهره‌برداری تا پایان مهر ماه باید شناسایی و ساماندهی شود.

چیت‌چیان به لزوم تجهیز منابع آب استان به دستگاه‌های اندازه‌گیری اشاره کرد و افزود: نصب تجهیزات کنترل و اندازه‌گیری در چاه‌ها و محل تحویل آب به بخش کشاورزی از ضرورت‌ها است و با همراهی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعتبار اجرای طرح در بودجه سال 94 باید دیده شود.

در این نشست معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست به خشکسالی و کم‌آبی حاکم بر اسان اصفهان اشاره کرد و گفت: محیط زیست در حوضه زاینده‌رود به‌ویژه تالاب گاوخونی بر اثر کاهش 50 درصدی آورد رودخانه‌ها آسیب فراوانی دیده و در صورتی وضعیت در این حوضه سامان می‌یابد که مصرف بخش‌های مختلف کنترل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیرنیرو ، چاه ، اصفهان ، مسدود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۳
اصفهان تا يك سال ديگه به نابودي مطلق منتهي ميشود اگر زاينده رود زنده نشود ، جاي بسي افسوس دارد كه هيچ كس عمل گرا نيست فقط حرف ميزنيم .
آخرین اخبار