مدیر سینما تماشا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استقبال فعلی مخاطبان از سینما موجی زودگذر است/ بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در سینما آثار خود را جاودانه کنند

رضا خانی گفت: اکران اول پاییز نشان داد قصه‌ی خوب بیش از ستاره‌های سرشناس مخاطب را جذب سینما می‌کند.

مازیار رضا خانی مدیر پردیس سینمایی تماشا در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران پیرامون وضعیت اکران در پاییز 93 گفت: پاییز 93 فصلی جدید در تاریخ اکران به وجود آورد. استقبال بی‌نظیر مخاطبان از فیلم‌ها همه‌ی سینماگران را غافل‌گیر کرد.

وی در ادامه افزود: سینمای ایران یک سینمای روایت‌گر است ما از دوران کودکی با قصه‌های مختلف خو گرفته‌ایم و در حال حاضر هم مردم ما خواهان داستان‌های جذاب هستند و حضور ستاره‌ها در آثار سینمایی تأثیر چندانی بر جذب مخاطب نمی‌گذارد.

مدیر سینما تماشا در خصوص پیش‌بینی‌اش برای اکران دوم پاییز اظهار داشت: با وجود فیلم‌های "رستاخیز" و" مهمان" ،داریم اتفاقات مثبتی را برای اکران دوم پاییز پیش‌بینی می‌کنیم همان طور که" آتش بس 2"، "شهر موش‌ها" و "آرایش غلیظ "در اکران اول پاییزی چشم همه را به خود خیره کردند.

وی ادامه داد: بخش مهمی از آینده‌ی سینما را سینمای کودک می‌سازد. سینمای کودک با داشتن جایگاه ویژه در بین سینماگران محدود به طبقه و زمان خاصی نمی‌شود اما به نظر من ایام محرم زمان مناسبی برای اکران فیلم‌های این حوزه نیست و به همین دلیل من از مسئولان خواهش کردم که فیلم‌های ممتاز کودک را تا قبل از محرم به نمایش بگذارند.

خانی با تأکید بر اهمیت اصلاح وضعیت فیزیکی سینماهای کشور گفت: فروش خوب فیلم‌ها بودجه‌ی خوبی را به سینماها تزریق کرده اما بهبود دادن وضعیت فیزیکی سینماها پروژه‌ای زمان‌بر است و از اهداف در دست اجرا قرار دارد.

این مدیر با اشاره به آینده ی مبهم سینمای ایران خاطرنشان کرد: سینماگران نباید فریب موج به وجود آمده در سینما را بخورند. در حال حاضر فیلم‌های باکیفیتی در سینما اکران می‌شود که ممکن است برهه‌ای و فصلی باشد و دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم پس با ایجاد ساختار مناسب در فیلم‌های خود می‌توانیم این اتفاق را همیشگی کنیم.

خانی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت‌ جدی‌تر بخش‌های خصوصی سبب شکوفایی استعدادها و تجربه‌ها و ارتقاء سطح کیفی سینمای ایران می‌شود؛ از اسپانسرهای خصوصی درخواست می‌کنم با سرمایه گذاری در سینما افزون بر کمک به رشد فرهنگ جامعه نام و آثار خود را جاودانه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار