رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد

پیرگوشی ارمغان آلودگی صوتی برای کلان شهرها است

دکتر زالی گفت: بیش از 47 درصد خودروها در کلان شهرهایی مثل تهران آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند که بیش از 30 درصد آلودگی صوتی مربوط به موتور سیکلت‌ها است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در چهاردهمین کنگره جراحان گوش، بینی گلو، سر و گردن گفت: بالای 83 دسی بل آلودگی صوتی در کلانشهرهایی مثل تهران وجود دارد که متوسط تراز صوتی 70 تا 80 دسی بل است که با  استاندارد مراکز مسکونی که 55 دسی بل است فاصله زیادی وجود دارد و به طور کلی 9 تا 12 دسی بل در کلانشهرهای دنیا و تهران به آلودگی صوتی اضافه شده و این آلودگی برای افرادی که مجاور مناطق پرترافیک هستند خطرناک است.

وی با بیان این که بیش از 700 مرکز آموزشی و درمانی در مراکز پرصدا واقع شده، گفت: علاوه بر مشکلات شنوایی، افزایش فشار خون به میزان 5 تا 10 میلیمتر، جیوه ساکنین مراکز آلوده با صوت را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: بحث پیرگوشی مبحث جدی است که یک چهارم افراد بالای 65 سال به نوعی از پیرگوشی رنج می‌برند که در اینصورت بهره‌وری اجتماعی و کیفیت زندگی فرد کاهش پیدا می‌کند.

دکتر زالی در پایان خاطر نشان کرد: در مبحث غربالگری، بیش از 800 هزار نوزاد در بدو تولد از نظر کم شنوایی مورد سنجش قرار می‌گیرند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.