تلاش‌هایی برای دیده شدن سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی در حوزه‌ی‌کودکان

هر حرکتی که بتواند به ترویج فرآورده‌های کودکان اعم از کتاب و اسباب‌بازی در بین مخاطبان به وی‍ژه در مناطق محروم کمک کند، فعالیتی ارزشمند است.

به گزارش  حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بابک نیک‌طلب با بیان این مطلب گفت: یکی از معضلات ما این است که تولیدات فرهنگی و هنری ما به دست مخاطبان‌مان نمی‌رسد و هر جریانی که بتواند به حل این مشکل کمک کند دارای ارزش است.

خالق «پيشواز روشنی» تصریح کرد: هر سازمان دولتی و غیردولتی که بتواند در عرصه توزیع وارد شود و به اوضاع نابسامان آن سامان دهد، تلاشش قابل تقدیر است. این کار حتی می‌تواند به مدد مشارکت خود خالقان ادبی و هنری رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.

پدید‌آورنده «پنجره‌های آسمان» تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهادی که در زمینه عرضه کتاب و سایر کالاهای فرهنگی به مناطق محروم کار می‌کنند می‌توانند از طریق امکانات اینترنتی و فعالیت رسانه‌ها ضمن بهتر دیده شدنشان به بهبود عرضه آثار فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان کمک کنند.

وی یادآور شد: به اعتقاد من سازمان‌های خیریه‌ای که هدف‌شان کمک به بچه‌هاست و بودجه‌های خوبی را هم در اختیار دارند هم باید اهل فرهنگ را بشناسند و هم از مشاوران خوبی در این زمینه بهره بگیرند. کاش این سازمان‌ها از مشاوره سازمان‌هايی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن نویسندگان کودک، انجمن ناشران فرهنگی کودکان و نوجوانان و... استفاده بیشتری می‌کردند.

در نمايشگاه «هفته ملی کودک» در مركز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نزدیک به 30 سازمان مردم نهاد در تعامل با یک‌دیگر و سازمان‌های دولتی هستند و طرح اهدای كتاب به كودكان محروم در هفته ملی كودك به اجرا در می‌آيد.

دسترسي به اين خبر به همراه تصوير و خبرهای ديگر در پايگاه اطلاع‌رسانی كانون با نشاني www.kanoonnews.ir  امكان‎پذير است.

انتهای پیام/
برچسب ها: انجمن ، کودک ، فرهنگی ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار