مشهد؛

۱۰ میلیون مسافر در مسیر ریلی تهران- مشهد جابه‌جا شدند

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق کشور با اشاره به میزان جابه‌جایی مسافران از طریق خطوط ریلی تهران – مشهد گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ میلیون مسافر در مسیر ریلی تهران-مشهد تردد کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران، حمید درباغ عنبران امروز در آئین افتتاحیه سالن‌های ورزشی جدید در مجموعه ورزشی اداره کل راه‌آهن شمال شرق  کشور که با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از ورزشکاران شاهرودی برگزار شد اظهار کرد: در این مدت 282 هزار تن نیز در این مسیر ریلی بارگیری شده است.
 
وی افزود: در شش ماهه نخست امسال، مسافران ورودی به این ناحیه 360 هزار نفر و خروجیان نیز  470 هزار نفر بوده است.
 
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق کشور تصریح کرد: اداره کل راه‌آهن شمال شرق به طول 541 کیلومتر، یک‌خطه و یک هزار و 84 کیلومتر، دوخطه از مجموع 926 کیلومتر مسیر تهران- مشهد 58 درصد کل مسیر را شامل می‌شود.
 
درباغ عنبران با برشمردن مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده‌ای گفت: مزیت‌های حمل‌و نقل زیلی نسبت نوع جاده‌ای آن در بحث آلاینده‌ها و تصادفات قابل چشم‌پوشی نیست.
 
وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام به امر ورزش گفت: نیاز به ورزش مانند نیاز به غذا و سایر نیازهای جسمی در وجود هر انسانی است و هر اندازه عقل، خرد، جسم و نیروی انسان قوی‌تر باشد شناخت و معرفت وی نیز نسبت به  عظمت خداوند بیشتر می‌شود و این مهم با بدن نیرومند و عقل سالم صورت می‌پذیرد؛ چراکه گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است.
 
مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق کشور با اشاره به اینکه سالن بدنسازی و آمادگی جسمانی اداره کل راه‌آهن شمال‌شرق را با زیربنای 500 مترمربع و هزینه‌ 8 میلیارد ریال  به بهره‌برداری رسیده است گفت: مجموعه سونا و جکوزی این مجتمع ورزشی نیز با 150 مترمربع زیربنا و هزینه‌ 5 میلیارد ریال و نیز سالن چند منظوره جودو،کشتی و فوتسال این مجموعه با 600 مترمربع زیربنا و 6 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
 
درباغ عنبران افزود: در آینده نیز ساخت خوابگاه ورزشکاران را نیز در مجموعه ورزشی راه‌آهن شمال شرق کشور خواهیم داشت.
 
معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه ولایت عید قربان و غدیر اظهار کرد: عید غدیر یک عید اصیل اسلامى و از مهم‌ترین اعیاد شیعیان است و این واقعه بزرگ تاریخی در اسلام، یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت‌ساز است و مراسم‌های این عید هر سال باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار می‌شود.
 
سید محمدرضا هاشمی با تقدیر از کارکنان تلاشگر راه‌آهن شمال شرق کشور گفت: بیش از 95 درصد مسافران ریلی در مسیر تهران به مشهد، زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) هستند که با آرامش و آسایش  این مسیر را طی می‌کنند و این آرامش به سبب تلاش‌های شبانه‌روزی شما کارکنان تلاشگراست.
 
وی گفت: مقام معظم رهبری نیز ورزش را امری واجب برای همه دانسته‌اند و در مجموعه اداری نیز ورزش سبب نشاط و شادابی می‌شود.
 
فرماندار شاهرود بیان کرد: هرچقدر شادابی و نشاط اجتماعی بالاتر باشد، خروجی کار در برخورد با ارباب‌رجوع و پیگیری امور مردم بهتر خواهد شد و امیدواریم روزی برسد که در کنار هر مجموعه اداری مجموعه ورزشی نیز وجود داشته باشد.
 
هاشمی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان خدوم و تلاشگر انتظامی به‌ویژه نیروی انتظامی راه‌آهن که در جهت امنیت زائران تلاش می‌کنند گفت: آرامشی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی است حاصل تلاش تمام نیروهایی است که در این زمینه تلاش می‌کنند و ما باید قدر آن را بدانیم.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنیم

برچسب ها: مشهد ، ریل ، قطار ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.