رئیس سازمان نظام پزشکی خبر داد

بسته‌های طرح تحول سلامت بطور فصلی اجرا می‌شود

دکتر زالی گفت: بخشی از طرح تحول نظام سلامت که هدفش کاهش پرداخت از جیب مردم بوده با مطالعات وزارت بهداشت و برخی نهادهای ذیربط، با موفقیت صورت گرفته است.

دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پرداخت از جیب مردم با شروع اجرای طرح تحول نظام سلامت، به رقم ۸ تا ۱۰ درصدی تقلیل پیدا کرده است، این در حالی است که در سنوات گذشته قبل از شروع این طرح تحت پوشش بیمه، پرداخت از جیب مردم بطور متوسط ۳۷ درصد بوده است و این کاهش جدی می‌تواند نشانگر توفیق بخشهای دولتی و درمانی در اجرای این طرح باشد. 

وی ادامه داد: پوشش مناسب‌تر خدمات درمانی در زمینه تجهیزات، اقلام مصرفی و دارو‌ها که بخش گرانی هستند، ساماندهی شده و بخش بزرگی از آن را دولت تقبل کرده است.

دکتر زالی در خصوص اجرای بخش جدید این طرح طی ماههای آینده خبر داد و گفت: بحث بسته‌های بهداشتی و پوشش حمایتی شامل مناطق محروم و روستایی و مناطق شهری کمتر از۲۰ هزار نفر جمعیت است. 

بودجه سنواتی سال ۹۳ پیش‌بینی نمی‌شود اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است و بخش عمده این اعتبار محقق شده و طبق گزارش معاونت نظارت برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهور به سیاست‌گذاران حوزه سلامت و مردم، این پایداری بودجه تضمین شده است و دولت تاکنون به خوبی به تعهدات سیاسی و اجتماعی خود در حوزه سلامت در راستای بالا بردن اعتبارات به خوبی عمل کرده است و جای تشکر و قدردانی دارد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.