الشرق‌الاوسط:

آمریکا در روند اعطای تجهیزات نظامی تهران به بیروت مانع تراشی ‌می‌کند

روزنامه الشرق الاوسط از مانع‌تراشی غرب در روند اعطای کمک نظامی تهران به بیروت خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الشرق الاوسط نوشت که منابع مطلع لبنانی در خصوص  هدیه نظامی ایران به لبنان اعلام کردند که آمریکایی ها در دیدارهای اخیر خود با مقامات لبنانی خواستار عدم شتابزدگی آن‌ها در مورد پذیرش هدیه نظامی ایران هستند تا سایر هدیه‌ها تکمیل شود. آن ها می گویند در صورت تکمیل شدن سایر هدیه ها اگر نیازی به سلاح باقی ماند، پیشنهاد ایران بررسی شود.

این در حالیست که ارتش لبنان در روند مبارزات خود با تروریست‌‌های تکفیری به کمک‌هاسی فوری نظام  نیاز دارد و اقذدامات غرب و رژیم صهیونیستی نیز مانع از ارائه کمک‌های دیگر به لبنان شده است.

این منبع افزود: آمریکایی‌ها تلا شمی کنند مخالفت خود را با هدیه ایران اعلام نکنند، بلکه آن را به تعویق بیندازند.

 تمام سلام نخست وزیر لبنان نیز برای جلوگیری از ایجاد اختلافات گسترده از وارد کردن آن در برنامه کاری نشست این هفته کابینه خودداری کرد.

منابع دیپلماتیک به الشرق الاوسط اعلام کردند که ایران یا حتی لبنان هیچ پیگیری رسمی  در مورد کمک نظامی ایران انجام نداده اند. البته مسایل مربوط به این کمک به سفر آینده "سمیر مقبل" وزیر دفاع لبنان به ایران مربوط می‌شود.

در همین حال منابع سیاسی در لبنان اعلام کردند که در حالی که هم اکنون ارتش برای مقابله با تروریست‌ها به هر قطعه سلاحی نیاز دارد، هیچ کس نمی تواند این کمک را رد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار