اجرای سفرنامه سلامت و امید در 12استان کشور

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در تشریح طرح سفر نامه سلامت و امید گفت: این طرح از 27مهر ماه با رویکرد پیشگیری در حوزه سلامت در 12استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فرحنازرافع در نشست خبری امروز خود که در تشریح سفرنامه سلامت و امید برگزار شد با اشاره به اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید گفت به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین رویکرد سلامت محوردر اسناد بالا دستی جمعیت حلال احمر گفت: تمامی فعالیت‌ها بر مبنا و پایه‌ی فعالیت‌های داوطلبانه است و امسال با توجه به نامگذاری سال و سند تحول جمعیت سرمایه گذاری بیشتری در این بخش انجام می‌شود.
 
 
وی در ادامه تصریح کرد: طرح  سفرنامه سلامت وامید از 27 مهر ماه در12 استان کشور با مشارکت خیرین، داوطلبان، پزشکان ورسانه‌های جمعی با استان گلستان شروع می شود و تا انتهای سال ادامه دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه :این طرح با رویکرد پیشگیری در حوزه سلامت به صورت پایلوت در12استان‌ برگزار می‌‌شود اظهار داشت: برپایی 432 پایگاه خدمات رسانی به صورت همزمان به 168000 نفر، که ایستگاه‌های آموزش نکات کاربردی واماژدادی، ایستگاه آموزش و تست سرطان سینه ایستگاه آموزش نکات سلامت مرتبط با سالمندان و نگهداری از آنان،ایستگاه اهدای خون و آموزش خود‌مراقبتی ، ایستگاه سلامت روان ومشاوره‌های اجتماعی، خانوادگی و بهداشتی و ایستگاه ویزیت  رایگان وایستگاه عضویت وعضو گیری از اعضا علاقمند به عضویت در جمعیت هلال احمر اهم اقدامات و خدماتی است که درسفرنامه به مردم ارائه می ‌شود.
 
رافع در ادامه افزود:هدف از برپایی این ایستگاه ها و چادرهای فرهنگی علاوه بر آموزش و پیشگیری نوعی فرهنگسازی در جهت انتقال آموخته‌های مردم به یکدیگر نیز است که دراین راستا جزوه‌های آموزشی و بروشورهایی در بین مردم آن منطقه توزیع خواهد شد.
 
رئیس سازمان داوطلبان با بیان اینکه سلامت زنان تامین کننده سلامت جامعه است گفت: بستر سازی مناسب و فرهنگ وقف و نیکوکاری ترویج فرهنگ نوع دوستانه، هدایت و جهت دادن به فعالیت‌های خیرخواهانه از اهداف کلانی است که دراین طرح دنبال می شود.
 
رافع همچنین از راه اندازی خانه داوطلب تخصصی سلامت و امید خبر داد و گفت: در قالب برنامه سفرنامه سلامت و امید در 48شهر کشور، هزینه احداث خانه ‌های سلامت توسط خیرین و داوطبان جمع آوری می‌شود تا در هر شهرستان با هدف ترویج اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت از بهداشت و سلامت جسمی و روانی اجتماع، ساماندهی خدمات پزشکان و پیراپزشکان در حوزه سلامت، تحقق امر داوطلب محوری، ارائه آموزش های رایگان سلامت محور و همچنین کمک مدیریت بحران در زمان حوادث و سوانح راه اندازی شود.

وی افزود: این خانه‌های قابلیت راه اندازی بانک امانات پزشکی در 48شهر را نیز به مرور زمان پیدا خواهد کرد.

رافع از اعلام آمادگی 4هزار پزشک در اجرای این طرح خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 4هزار پزشک برای مشارکت دراین طرح اعلام آمادگی کردند که هم اکنون برای حضور 720نفر از آنان برنامه ریزی صورت گرفته است.

رافع در ادامه یادآور شد: طرح سفرنامه سلامت در 4شهرستان استان‌های اصفهان، گلستان، ایلام، کرمانشاه ، کرمان، لرستان،خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،مرکزی، سمنان،کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان در نیمه دوم سال برگزار می‌شود که 60کاروان سلامت نیز در یک روستای محروم هر کدام از استان‌ها حضور و خدمات را به صورت خاص ارائه خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به اعزام کاروان‌های سلامت خاطرنشان کرد: از سال 85تاکنون 5هزار و 806کاروان سلامت به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام شده اند که این رقم در شش ماهه نخست 1170 کاروان بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سفرنامه ، سلامت ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار