نگاهی به عملکرد رشته کاراته در بازیهای آسیایی 2014

کارنامه خوب کاراته در اینچئون

تیم ملی کاراته ایران با کسب 3 مدال طلا و 2 مدال برنز به کار خود در رقابت های آسیایی اینچئون، خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کسب سه مدال طلا، در این رقابت ها ، هرچند موفقیت نسبی برای فدراسیون کاراته تلقی می شود ولی به عقیده کارشناسان و پیشکسوتان این رشته ، پتانسیل کاراته ایران بیشتر از این است.

تیم ملی کاراته ایران با هشت کاراته کا در این دوره از بازیهای آسیایی شرکت کرد و موفق به کسب سه مدال طلا و دو مدال برنز شد.

یک مدال طلا بیشتر نسبت به دوره قبل این رقابت ها که در گوانگژو برگزار شد.

در بخش مردان، امیر مهدی زاده ، سعید حسنی پور ، سجاد گنج زاده و حسین سمندر به این مسابقات اعزام شدند که موفق به کسب 2 مدال طلا شدند، در واقع همان دو مدال طلای گوانگژو در چهار سال گذشته در بخش مردان تکرار شد.

امیر مهدی زاده در وزن 60- کیلوگرم با قدرت و تجربه روی تاتامی رفت و موفق به کسب  نشان  ارزشمند طلا ، برای تیم ملی کشورمان شد.

دیگر نماینده ایران در وزن 75- کیلوگرم سعید حسنی پور بود که توانست خوشرنگ ترین نشان را از آن خود و تیم ملی  کند و با درخشش خود پاسخ منتقدانش را بدهد.

سجاد گنج زاده در روز آخر مسابقات به دلیل عدم کنترل خود که نشان از تحمل فشار روانی زیادی بود، در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها حذف شد.

نیم نگاهی به نحوه حذف گنج زاده توجه متولیان کاراته را می طلبد و اینکه باید در زمینه روحی کار بیشتری روی ورزشکاران انجام شود تا بتوانند بر احساسات خود کنترل بیشتری داشته باشند و بخاطر فشار روانی از کسب نتیجه و دستیابی به هدفشان باز نمانند.

دیگر کاراته کای ایران حسین سمندر نیز در همان ابتدای رقابت ها حذف شد که البته کارشناسان قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی پیش بینی حذف وی را با انتقادهای خود، کرده بودند، اما عملکرد بانوان کاراته کا در این رقابت ها بهتر از دوره قبل بود.

پگاه زنگنه از گردونه رقابت ها حذف شد ولی حمیده عباسعلی نماینده وزن 68+ کیلوگرم، با جنگندگی و تجربه ای که از شکست در دوره قبل داشت ، با روحیه به روی تاتامی رفت و با اقتدار حریفانش را شکست داد و توانست روی سکوی نخست این رقابت ها بایستد و خوش رنگ ترین مدال را برای کشورش کسب کنن.

دیگر نمایندگان بانوان، فاطمه چالاکی و نسرین دوستی نیز توانستند مدال برنز این دوره را از آن خود کنند.

فدراسیون کاراته در این دوره نیز عملکرد مناسبی داشت و توانست به وعده خود عمل کند، همانگونه که رئیس فدراسیون قول کسب 3 مدال طلا را داده بود.

شایان ذکر است، کاراته ایران همچون دوره های گذشته نیز در ارتقاء جایگاه ورزش ایران نقش مهمی داشت و امیدواریم در این فاصله 3 هفته ای که تا مسابقات جهانی آلمان، باقی مانده، متولیان و دلسوزان کاراته بتوانند حاشیه ها را از تیم ملی و ورزش کاراته دور کنند تا باز هم، شاهد قدرت نمایی جوانان ایرانی در عرصه جهانی باشیم. به امید موفقیت ملی پوشان کاراته در بازیهای جهانی آلمان.

انتهای پیام /
برچسب ها: کاراته ، اینچئون ، کارنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار