ایندیپندنت:

شبکه‌های مالی داعش از کجا تأمین می‌شود؟

روزنامه ایندیپندنت انگلیس فاش کرد، پلیس انگلیس اموال نقدی که برای کمک به داعش در سوریه ارسال می شد، از طریق عملیاتی که یکی از یگان های مبارزه با تروریسم در شمال غرب انگلیس انجام داده، مصادره کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"؛ روزنامه ایندیپندنت انگلیس فاش کرد، پلیس انگلیس اموال نقدی که برای کمک به داعش در سوریه ارسال می شد، از طریق عملیاتی که یکی از یگان های مبارزه با تروریسم در شمال غرب انگلیس انجام داده، مصادره کرد.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس گزارش داد،
 این یگان مبارزه با تروریسم در شمال غرب انگلیس، این اموال را به همراه افرادی که با گروه تروریستی داعش همدستند و سعی داشتند به سوریه سفر کنند، توقیف کرد؛ این روزنامه اشاره کرده که قسمتی از این عملیات در فرودگاه منچستر انجام گرفته است؛ به گونه ای که دهها هزار استرلینگ که در لباس و چمدان های برخی از مسافرین به ترکیه و از آنجا به سوریه، پنهان شده بود، مصادره گردید.

ترکیه مرزهای خود را به روی تروریست هایی که از مناطق مختلف جهان می آیند باز گذاشته و آنان را به سوریه می فرستد و اردوغان از این تروریست ها مراقبت می کند و تمام لوازم حمایت لجستیکی، نظامی و آموزشی را برای آنان فراهم کرده است.

این روزنامه توجه را به این موضوع جلب کرد که پلیس انگلیس، بر 90 درصد از اموال توقیفی و مسافرانی که از طریق سفرهای هوایی، از منچستر به ترکیه و پس از آن، انتقال و تحویل این اموال به داعش در سوریه مسافرت می کنند، دست یافته و مابقی اموال در فرودگاه ها و بندرهای دیگر در شمال غرب این کشور ضبط شده است.

علاوه بر این، "تونی مول" فرمانده یگان مبارزه با تروریسم در شمال غرب انگلیس، گفت: تروریست ها برای جنگ به پول نیاز دارند و مغازه های تجاری گسترده ای در مرز ترکیه با سوریه وجود دارد که امکان خرید سلاح، غذا و... را  برای انان فراهم می کند.

طی چهار سال گذشته، حزب عدالت و توسعه ترکیه، یعنی همان دولت این کشور، از مهم ترین حامیان گروه های تروریستی در سوریه بوده و انواع و اقسام حمایت ها را از آنان به عمل آورده که این امر موجبت تظاهرات گسترده ی مردمی در ترکیه که با خشونت و سرکوب نیروهای امنیتی اردوغان همراه بود، شده است.

ایندیپندنت با اشاره به این که جزئیات این عملیات منتشر نشده، در ادامه می افزاید، این توقیف اموال و اشخاص در زمانی صورت گرقته که گروه تروریستی داعش، حملات وحشیانه و تروریستی خود در سوریه و عراق را آغاز کرده بود.

گفته می شود، آمار رسمی که مقامات انگلیسی اخیر منتشر کرده اند، نشان از آن دارد که 500 تروریست انگلیسی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پیوسته اند، ولی نمایندگی در مجلس عوام، این آمار را تکذیب کرده اند و تاکید نموده اند که این آمار بسیار از مقدار واقعی کمتر است و گفته‌اند حدود 2000 افراطی انگلیسی برای پیوستن به داعش، به سوریه و عراق سفر کرده اند.

در این خصوص، شبکه ی ان بی سی آمریکا، فاش ساخت، گزارشی که کمیته ی اطلاعات مشترک از دفتر تحقیقات فدرالی آمریکا، "اف بی ای" گرد آورده، اشاره دارد که وزارت امنیت داخلی آمریکا، از وجود فایل صوتی یکی از تروریست های عضو داعش که تروریست های همدست با داعش را به ترور علیه دولت ها تشویق می کند، هشدار می دهد.

این گزارش اشاره دارد که مسوولان اطلاعاتی آمریکا، جزئیات مشخصی از اهداف احتمالی این حملات در داخل آمریکا یا خارج آن در اختیار ندارند و تاکید می کند که همدستان با گروه تروریستی داعش، ممکن است حملاتی علیه اهداف آمریکایی در خارج، بدون اطلاع قبلی انجام دهند.

گروه تروریست داعش، اخیرا به اجرای حملات تروریستی علیه دولت های شرکت کننده در ائتلاف بین المللی تهدید کرده ؛ این تحول جدید، تاکید می کند تروریسمی که آمریکا و متحدان آن در غرب و منطقه آن را به هدف اشاعه ی کشتار و ویرانی در سوریه بوجود آورده اند، نزدیک است که به خود این کشورها بازگردد و در خانه ی خود آنان را هدف قرار دهد.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۴۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
مرگ بر داعش مرگ بر امریکا مرگ بر حامیان داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
آتشی که ترکیه و چند کشور مزدور عرب روشن کردن بالاخره دامن خود آونهارو خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
حسنوند
۱۸:۲۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
درود خدا بر شما مردم باغیرت کرد .(وای اگه خامنه ای حکم جهادم دهد)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
مرگ داعش - انشالله خداوند ریشه کن کنند
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۱۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
کاش روزی برسه که این تروریستهای خون خوار به حامیان خود مسلط وچیره بشن تا ترکیه و امثال انان بدانند که بیچاره مردم سوریه و عراق چه از دست این کافرای از خدا بیخبر میکشن.آمین
آخرین اخبار