در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی؛

مدودف در صورت ادامه تحريم‌ها احيای روابط با آمريکا امری غيرممکن است

نخست وزیر روسیه اعلام کرد تا زمانی که تحریم ها علیه روسیه به قوت خود باقی است ، احیای روابط روسیه و آمریکا غیرممکن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "دمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه اعلام کرد تا زمانی که تحریم ها علیه روسیه به قوت خود باقی است ، احیای روابط روسیه و آمریکا غیرممکن است.

وی  در مصاحبه با شبکه تلویزیونی " سی ان بی سی" گفت :" ما هنوز با تحریم هایی که شرکای بین المللی علیه روسیه اعمال کردند ، کنار نیامده ایم و احیای روابط تحت چنین شرایطی غیرممکن است."

 نخست وزیر روسیه در ادامه تاکید کرد روسیه با عقب کشیدن نیروهای خود از مرز اوکراین درصدد فرستادن " هیچ علامتی " به واشنگتن نیست. این عقب نشینی تنها بر اساس تصمیم داخلی روسیه صورت گرفته است و نباید به عنوان هیچ پیامی تفسیر شود.

وی افزود در بحبوحه اعمال تحریم های غربی، کشورهای دیگر از موقعیت خوبی که شرکای اروپایی پیشتر در بازار روسیه در اختیار داشتند ، بهره مند خواهند شد.

 مدودف اعلام کرد بازگشت نظامیان روس - که در رزمایش های تابستان در جنوب کشور شرکت کرده بودند- به پایگاه های ثابت خود، بخشی از سیاست داخلی روسیه است و حامل هیچ پیامی برای هیچ کشوری نیست. 

 این مقام روسیه گفت:"همه تصمیماتی که روسیه اتخاذ می کند، از جمله تصمیم گیری ها درباره نیروهای مسلح، بر عهده دولت و رئیس جمهور است و هیچ ربطی به اوضاع اوکراین ندارد. البته اوضاع این کشور از نگرانی های اصلی ما است."

نخست وزیر روسیه گفت:" بازگشت نظامیان روس به پایگاههای ثابت خود نشانه هیچ پیامی به واشنگتن نیست. این تصمیم بخشی از سیاست داخلی روسیه است. ممکن است هر کسی برداشت خاص خود را از این اقدام داشته باشد، اما باید بگویم بازگشت نظامیان روس به پایگاههای خود حامل هیچ پیامی نیست."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار