امیر دریادار سیاری در همایش کاربرد لیرز در پزشکی نظامی:

نیروهای مسلح قوی امنیت ایجاد می‌کنند/هیچ کاری بدون امنیت میسر نیست

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت بسترسازی دانش گفت: امنیت باعث ایجاد قدرت می‌شود و اگر امنیت نباشد در هیچ عرصه‌ای از جمله اقتصادی، اجتماعی، کار و معیشت نمی‌توان کاری انجام داد؛ شرایطی که در کشورهای همسایه آن را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش کاربرد لیزر در پزشکی نظامی که در سالن همایش‌های بیمارستان گلستان نداجا برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند اگر می‌خواهید زیر بار زور و ظلم نروید باید قوی باشید و مهم‌ترین راه آن کسب علم و دانش است.

وی با اشاره به توانایی نیروی دریایی ارتش در سفر به آب‌های آزاد، افزود: اگر ناوشکن و زیر دریایی‌ها در عرصه دریا تولید می‌شوند به واسطه وجود علم بوده و قدرت دریایی و حضور در دریا در همه ابعاد و آن چیزی که باعث قدرت می‌شود در اثر علم و دانش است و باید تلاش کنیم تا در همه ابعاد قوی شده تا زیر بار ظلم نرویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت بسترسازی دانش اضافه کرد: امنیت باعث ایجاد قدرت می‌شود و اگر امنیت نباشد در هیچ عرصه‌ای از جمله اقتصادی، اجتماعی، کار و معیشت نمی‌توان کاری انجام داد؛ شرایطی که در کشورهای همسایه آن را مشاهده می‌کنیم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به تأمین امنیت از سوی نیروهای مسلح گفت: نیروی مسلح قوی ایجاد امنیت می‌کند و اگر نیروهای مسلح قوی نباشند دشمن تعرض خواهد کرد که به برکت وجود مردم و رهبر آگاه و نیروهای مسلح قوی، امنیت وجود دارد.

وی با طرح این سؤال که آیا هر نیروی انسانی می‌تواند به‌وجود‌آورنده نیروی مسلح قوی باشد، پاسخ داد: نیروهای مسلح قوی نیاز به نیروی انسانی باهوش و عالم دارند که در تولید، امنیت و ساخت تجهیزات و مهمات بتواند نقش‌آفرینی کند وت أمین این نیروی انسانی بستگی به بهداشت و سلامت دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اهمیت بهداشت و درمان از مرحله جذب تا ارتقاء تصریح کرد: باید تلاش کنیم با ارتقاء علم و دانش در بخش طب نظامی توانمندی‌های خود را نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه علم لیزر دارای محاسن و معایبی است، گفت: در بحث لیزر، سلاح، مهمات و تخریبات لیزری داریم و در جنگ نوین، لیزر جایگاه خاص خود را دارد.

امیر دریادار سیاری در پایان با اشاره به استفاده از علم لیزر در جهت ارتقاء علمی و بهبود مثبت در بخش طبی، خاطرنشان کرد: باید از لیزر استفاده‌های مثبت را داشت و باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا در بحث پزشکی نظامی کارهای لازم جهت بهبود سلامت انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار