نیرو‌های امنیتی ترکیه تظاهرات زنان را سرکوب کردند

در ادامه سکوت ترکیه در قبال داعش، نیروهای امنیتی این کشور تظاهرات گسترده زنان این كشور برای اعلام همبستگی با ساكنان کوبانی به شدت سركوب كردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، تداوم اعتراضات و سركوب ها در تركیه تداوم اعتراضات و سركوب ها در تركیه نیروهای امنیتی تركیه، تظاهرات گسترده زنان این كشور برای اعلام همبستگی با ساكنان کوبانی به شدت سركوب كردند.

خبرنگار شبکه العالم از آنکارا گزارش داد، تظاهرات کردهای معترض به عملکرد دولت ترکیه در شهر مرزی و کرد نشین سوریه از مقابل دفتر سازمان ملل متحد در آنكارا آغاز شد و معترضان در برابر برخی از سفارتخانه ها تجمع كردند تا پیام خود را درباره ضروت حمایت بین المللی از كردهای سوریه و متوقف كردن كمك های برخی كشورها از گروه تروریستی داعش اعلام كنند.
شركت كنندگان در این تظاهرات كه با عنوان "زنده باد كوبانی، گذرگاه های انسانی و دفاعی باید باز شود" برگزار شد، بر ضرورت اعلام همبستگی با شهر عین العرب (كوبانی) تاكید كردند.

زنان شركت كننده در این تظاهرات خواستار نجات شهر كوبانی شدند كه تحت محاصره و حملات گروه تروریستی داعش است.

یكی از زنان شركت كننده در این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: ما می خواهیم صدای خود را به گوش همه سفارتخانه ها برسانیم. همه آنها درهای خود را به روی ما بسته اند گویا آنها با تروریست ها همكاری می كنند. ما از تركیه می خواهیم كه گذرگاه های مرزی را برای رساندن كمك های بشردوستانه و سلاح به عین العرب بازكند.

یكی دیگر از زنان معترض تأکید کرد: كودكان در کوبانی در شرایط وخیمی هستند. آنها نیازمند غذا و دارو هستند. ما خواهان صلح و مبارزه با گروه های تروریستی و شكست محاصره كوبانی هستیم.

داعش پس از محاصره کوبانی در مرز ترکیه، از هفته گذشته به این شهر حمله کرده و مبارزان کرد به سختی از شهر دفاع می کنند.

ترکیه نیز گذرگاه مرزی را به سوی داوطلبان کمک به کوبانی و کمک های تسلیحاتی، غذایی و دارویی بسته و تنها تانک ها و نیروهای نظامی خود را در مرز مستقر کرده است.

در پی حمله عناصر گروه تروریستی داعش به شهر كوبانی خیابان های شهرهای مختلف تركیه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده ای بوده است و نیروهای امنیتی به شدت معترضان را سركوب می كند.

سرکوب تظاهرات مردم ترکیه در حمایت از کوبانی، طی هفته های اخیر بیش از 35 کشته به همراه داشته است.

یكی از زنان معترض به خبرنگار العالم گفت: اینكه تركیه مرزهای خود را با كوبانی بسته است به نفع آنكاراست و این گواه دیگری درخصوص حمایت آنكارا از داعش است. مبارزه با تروریسم با همكاری و هم افزایی ملت های منطقه صورت می گیرد و برقراری صلح در منطقه خاورمیانه نیز از طریق گفتگو و نه جنگ ممكن است.

خبرنگار شبكه العالم در آنكارا گزارش داد: فعالیت ها در شهرهای تركیه در اعلام همبستگی با شهر عین العرب سوریه ادامه دارد. اما دولت عدالت و توسعه اجازه هیچ گونه فعالیتی را در حمایت از شهر تحت محاصره كوبانی نمی دهد و همچنان از این گروه تروریستی حمایت می كند.
در سایه درخواست کردهای ترکیه برای کمک دولت این کشور به کردهای کوبانی، روز یکشنبه جنگنده های این کشور مقر شاخه نظامی حزب کارگران کرد ترکیه را بمباران کردند، در حالی که بسیاری انتظار داشتند آنکارا مواضع داعش در کوبانی را بمباران کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار