بجنورد؛

ایران روی کمربند تالاسمی قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تالاسمی به صورت پراکنده در جهان پخش شده است گفت: کشور ایران بر روی کمربند تالاسمی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ابراهیم گلمکانی در دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت‌ها و چالش‌ها در هتل رامسر اظهار داشت: آماده‌سازی بستر بیمه‌های درمانی و بیمه سلامت توسط دولت تدبیر و امید، نشان‌دهنده طرز تفکر و بینش دولت به کیفیت خدماتی است که به متقاضیان و بیماران ارائه می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم به طور شایسته به کسانی که نیازمند خدمات درمانی هستند، خدمت ارائه کنیم، به‌ویژه به بیماران تالاسمی که جای صحبت زیادی دارند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد و برگزاری انجمن‌ها و همایش‌ها می‌تواند گام موثری برای رفع مشکلات بیماران تالاسمی باشد بیان کرد: ما امروز شاهد افزایش طول عمر بیماران ماژور هستیم؛ در حالی که در گذشته این‌گونه بیماران از عمر کوتاهی برخوردار بودند.
 
گلمکانی خاطرنشان کرد: تالاسمی به صورت پراکنده در جهان پخش شده است و کشور ایران بر روی کمربند تالاسمی قرار دارد و در برخی از استان‌های کشور شیوع این بیماری بیشتر است.
 
وی افزود:مسئولان در دولت‌های گذشته نگاه فوق‌العاده و ویژه‌ای به بیماران خاص داشتند و تاسیس بنیاد بیماران خاص از این نوع نگاه نشات می‌گیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد:در راهی قدم گذاشته‌ایم که هر روز شاهد تحقیقات و پژوهش‌های نو در راستای ارتقای دستاوردهای پزشکی هستیم و بدون تردید این راه هر روز هموارتر از دیروز می‌شود.
 
وی در پایان با اشاره به برخی از مشکلاتی که در محیط اجتماع برای بیماران تالاسمی وجود دارد تصریح کرد: باید با استفاده از برخوردهای روانشناسی و استفاده از این علم رفتاری، از نحوه برخورد با بیماران تالاسمی آگاه شده و از این علم استفاده کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.