در گفتگو با نشریه بیلد؛

بارزانی: اعزام نیروی زمینی غربی برای مقابله با داعش ضرورتی ندارد

رئیس اقلیم کردستان عراق نیاز به نیروهای زمینی غربی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش را رد کرد و خواستار حمایت بیشتر جامعه بین المللی از شهر کوبانی سوریه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگو با نشریه "بیلد"، اعلام کرد که درگیری ها در شهر مرزی کوبانی سوریه با ترکیه قربانیان زیادی گرفته است.تحولات کوبانی نشان می دهد  داعش هیچ ارزشی را نمی شناسد و هیچ احترامی برای انسانیت قائل نیست. در حال حاضر مردم توسط این گروه تروریستی سربریده و قتل عام می شوند. داعش زندگی انسانها در تمامی مناطقی که تحت کنترل وی است را نابود می کند.

وی افزود: همان‌طور که برای اربیل درخواست کردم ، خواستار حمایت جامعه بین المللی از کوبانی هستم، حملات هوایی در حال حاضر به صورت روزانه علیه داعش انجام می شود. انسان هایی که از کوبانی دفاع می کنند به کمک بیشتری نیاز دارند. جامعه بین المللی باید حمایت های خود از این منطقه را افزایش دهد تا داعش تمام کوبانی را تحت کنترل خود درنیاورد.

 بارزانی درباره نقش ترکیه در مبارزه علیه داعش گفت: ترکیه یک کشور مهم است و می تواند همراه با آمریکا برای نجات کوبانی اقدامات بیشتری انجام دهد. من اعتقاد دارم که داعش تنها یک تهدید برای ملت کُرد نیست. این سازمان تروریستی یک تهدید برای امنیت بین المللی و منطقه ای است. باید هماهنگی های بهتری در این راستا انجام شود که جریانات مالی برای داعش متوقف شده و از سفر جنگجویان خارجی به سوریه و عراق جلوگیری به عمل آید. مبارزه با داعش نباید با دیگر خواسته های ژئوپلیتیک مخلوط شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهدید درگیری‌های جدید بین کُردها و ترک ها وجود دارد گفت: کردها نشان می دهند که آن‌ها همراه با ترک‌ها می خواهند در صلح زندگی کنند. ما ارزش‌های مشترکی داریم و باید مشترکا با تهدید داعش مقابله  کنیم. این گروه تروریستی تنها دشمن کُردها نیست، بلکه دشن تمام منطقه است. مهم ترین بازیگران منطقه‌ای باید اقدامات بیشتری علیه این تهدید انجام دهند.

رئیس اقلیم کردستان عراق درباره اینکه آیا غرب برای مبارزه با داعش نیروهای زمینی خود را وارد عمل کند، گفت: من فکر نمی کنم که نیروهای زمینی در کردستان ضروری باشد. ما می توانیم در این نبرد تنها با نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق مبارزه کنیم در صورتی که آن‌ها سلاح و آموزش های لازم را دریافت کنند. در سوریه وضعیت بسیار پیچیده است. اینجا به یک استراتژی شفاف نیروهای منطقه ای و درک متقابل نیاز است. چیزی که ما در هر صورت نیاز داریم سلاح های پیشرفته بیشتر است. ائتلاف جنگ علیه داعش باید حالا از ما حمایت کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار