اختصاص 30 هزار ميليارد ريال تسهيلات بانکي برای نوسازی مسکن روستایی

معاون بازسازي مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت:براي بازسازي ،نوسازي و مقام سازي واحدهاي مسکوني در کشور30 هزار ميليارد ريال تسهيلات بانکي اختصاص داده مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهديان در سفر به  روستاي سخت گذر و محروم لندي در چهارمحال و بختياري افزود:هم اکنون سالانه 200 هزار واحد مسکوني در کشور نوسازي ،بازسازي و مقاوم سازي مي شود.

وي خاطرنشان کرد: براي بازسازي و نوسازي واحدهاي مسکوني روستايي 150 ميليون ريال تسهيلات بانکي به روستاييان پرداخت مي شود که تا پيش از اين مبلغ تسهيلات بانکي نوسازي واحدهاي روستايي 125 ميليون ريال بود.

معاون بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت:ساخت شهرک روستاي لندي در شهرستان اردل چهارمحال و بختياري پيشرفت مطلوبي دارد و بنياد مسکن براي ساخت و ساز در اين شهرک روستايي تسهيلات لازم را به روستاييان اختصاص مي دهد.

مهديان افزود:زير ساخت هاي لازم براي احداث شهرک روستايي در لندي چهارمحال و بختياري فراهم شده است و تسريع در ساخت اين روستا ادامه دارد.

هم اکنون پنج ميليون و 127 هزار واحد مسکوني روستايي در کشور وجود دارد که بر اساس آخرين سرشماري نفوس و مسکن، هم اکنون بيش از سه ميليون و 270  هزار واحد مسکوني مقاوم نيستند و به دليل نداشتن سازه مناسب و استفاده از مصالح نامرغوب در برابر حوادثي مانند زلزله آسيب پذيرند که بايد نوسازي شوند.

روستاي لندي در دهستان شليل شهرستان اردل چهارمحال و بختياري به عنوان زيستکوه در200 کيلومتري مرکز استان قرار دارد و رانش زمين يکي از خطرات احتمالي است که اين روستا را همواره تهديد مي کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، روستا ، اختصاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار