ساری؛

سر سوزنی از جنگل های مازندران کاسته نمی شود

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سطوح جنگلی که هم اکنون استان مازندران با آن مواجه است حتی به اندازه سر سوزنی کم نخواهد شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران؛ ناصر مقدسی شامگاه پنجشنبه در همایش مدیریت پایدار جنگلهای شمال کشور با اشاره به عدم بیکاری جنگل های کشور اظهار داشت : با شرایط کنونی و تهدیداتی که هر روز مراتع کشور با آن مواجه هستند نباید حتی یک سانتیمتر از جنگل ها و مرتع کشور بیکار و بیهوده باشند.

وی افزود: مناطق حفاظت شده باید با اولویت قرار دادن طرح های اجرایی، مورد پایش و کنترل قرار گیرند چراکه امسال  به دلیل ضعف هایی در لجستیک ، تعداد فقرات و سقف آتش سوزی در جنگل های کشور بسیار فراوان بوده است .

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تعبیر خانواده در حفظ و حراست از جنگل ها تصریح کرد : مردم باید جنگل را به عنوان خانواده خود ارزشمند و زمینه های حفظ و حراست از آن را فراهم کنند.

مقدسی ، ویلا را عامل تهدید کننده جنگل های شمال کشور دانست و بیان داشت : متاسفانه امروزه جنگل های ما با عوامل تخریب ، تهدید و عدم برنامه ریزی صحیح قربانی توسعه نا موزون شده است .

وی یادآور شد : از سال 89 طرح استراحت جنگل ، تجمیع دام و تسهیل در واردات مطرح بود که متأسفانه  تنها راه درمان ، تجدید نظر در سیاست گذاری به نظر می رسد.

به گفته قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، اگر امروز با همفکری و مشارکت یکایک کارشناسان و مسئولین به توافق مشترک برسیم همچنین این محافل را به اتاق فکر تبدیل و به دولت ارائه دهیم شاهد قانون مؤثری در جوامع خواهیم بود.

وی با تاکید بر شناسایی عوامل تخریب جنگل متذکر شد : برای شناسایی عوامل تخریب و برخورد با متخلفان ما نیازمند دستگاه قضایی در تسریع جرایم هستیم.

مقدسی با اشاره به مناطق حفاظت شده افزود : به موجب تعهدات بین المللی باید بکرترین و غنی ترین مناطق از ظرفیت ها و زیرساخت های محیطی برخوردار باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در برداشت های عرصه طبیعی و مخاطرات احتیاط کنیم ، همچنین در این مقوله با ربط دادن تولید به مسئله کاشت صنعت بر پایه تولید پایدار و مشاغل پایدار از بسیاری تهدیدات جلوگیری خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.