نخست وزیر نیوزیلند بر نقش دیپلماسی برای مقابله با "داعش" تاکید کرد

نخست وزیر نیوزیلند روز جمعه با انتقاد از فعالیت های گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، گفت که دیپلماسی نقش مهمی در دستیابی به راه حل های طولانی مدت دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "جان کی"نخست وزیر نیوزیلند پس کسب رای این کشور برای ورود به شورای امنیت سازمان ملل به عنوان عضو غیردائم، گفت که آنچه را گروه تروریستی داعش انجام می دهد نمی پذیریم و دیپلماسی را ابزار مهمی برای کسانی که خواستار کسب راه حل های بلندمدت هستند، می دانیم.
 
به نوشته تارنمای"نیوزیلند هرالد"، نخست وزیر این کشور تصریح کرد که ولینگتون براین باور است راهکارهای دیپلماتیک برای رسیدگی به مساله گروه تروریستی داعش مورد نیاز است.
 
به گفته وی، کرسی غیردائم شورای امنیت سازمان ملل در مورد تصمیم نیوزیلند برای حمایت از ائتلاف آمریکایی ضدداعش تاثیری ندارد.
 
جان کی تصریح کرد که نیت نیوزیلند توسط شورای امنیت سازمان ملل تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و ما برای تصمیم گیری در مورد پیوستن به ائتلاف ضد آمریکایی داعش عجله ای نداریم.
 
وی گفت "نیوزیلند کشور کوچکی است اما صدای رسایی خواهد داشت".
 
نخست وزیر نیوزیلند گفت که ما برای رساندن خود به کرسی غیردائم شورای امنیت سازمان ملل چکی صادر نکردیم، ما پول زیادی برای این کار اختصاص ندادیم. ما تنها از اعتبار خود به عنوان کشوری که همواره جانب حق را گرفته است، استفاده کردیم.
 
پنج کشور آنگولا، ونزوئلا، مالزی، اسپانیا و نیوزیلند روز گذشته (پنجشنبه) به عنوان اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل برای دوره 2015-2016 انتخاب شدند.
 
این پنج کشور در رای گیری روز پنجشنبه دو سوم آرای اعضای مجمع عمومی سازمان ملل که 193 رای دارد را کسب کردند.
 
بر اساس گزارش ها، آنگولا 190 رای، ونزوئلا 181 رای، مالزی 187 رای، نیوزیلند 145 و اسپانیا 132 رای را از مجموع 193 رای از آن خود کردند.
انتهای پیام /ض

منبع : ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار