در برنامه "هفت" مطرح شد/1

تینا پاکروان: عوامل بیرونی مرا 12 سال از کارگردانی دور کرد/شقایق فراهانی: گاهی تنها برای رفع نیاز مالی نقشی را بازی کرده‌ام

کارگردان فیلم "خانوم" گفت: از لحظه‌ی ورودم به عرصه ی هنر تنها علاقه و هدفم کارگردانی بود و بعد از بازگشتم به ایران تمام توانایی‌های لازم برای این کار را داشتم اما عوامل بیرونی مرا 12 سال از کارگردانی دور کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ برنامه هفت شب گذشته در حالی روی آنتن رفت که محمود گبرلو تهیه کننده و مجری این برنامه بعد از اشاره به اهمیت جشنواره فیلم کوتاه تهران جهت ظهور استعدادهای هنری جدید نوید حضور تینا پاکروان، شقایق فراهانی و حمید نعمت الله را به مخاطبانش داد.

پس از نمایش قسمت هایی از فیلم "خانوم" بازیگر و کارگردان این فیلم وارد گفتگو با گبرلو شدند.

عوامل بیرونی و مافیایی من را 12 سال از کارگردانی دور کرد

تینا پاکروان کارگردان فیلم "خانوم" در خصوص نحوه‌ی ورودش به کارگردانی گفت: از لحظه‌ی ورودم به عرصه‌ی هنر تنها علاقه و هدفم کارگردانی بود و بعد از بازگشتم به ایران تمام توانایی‌های لازم برای این کار را داشتم اما عوامل بیرونی مرا 12 سال از کارگردانی دور کرد.

وی در ادامه افزود: بازیگری و دستیاری کارگردان، صحنه و گریم از جمله کارهایی هستند که در سینما برای رسیدن به کارگردانی انجام داده‌ام و همه‌ی این‌ها تجربه‌های خوبی برای ساخت فیلم "خانوم" شدند.

خانوم روایت گر داستان زندگی زنانی است که با اقتدار پابه پای شوهرشان زحمت می‌کشند

پاکروان پیرامون فیلم خانوم گفت: "خانوم" قصه‌ی سه گروه زن مقتدر را نشان می‌دهد که پا به پای مردان زحمت می‌کشند و کار می‌کنند. خانوم‌ها موجودات قوی هستند که در زمان سختی ها تصمیمات خوبی را اتخاذ می‌کنند.

وی ادامه داد: زن مهم‌ترین نقش را در تحکیم خانواده دارد و مهمترین وظیفه‌اش خانه داری و توجه به همسر و فرزندانش است.چون قابلیت‌هایی دارد که باید به خوبی به تصویر کشیده شود.

استفاده از خانواده‌ی فراهانی به طبیعی شدن "خانوم" کمک شایانی کرد


بازیگر فیلم "متروپل" عنوان کرد: از سال‌های خیلی دور با شقایق و خانواده ی فراهانی دوستی داشتم . قابلیت‌های زیاد شقایق که بخش زیادی از آن هنوز به کار گرفته نشده است باعث شد تا آن را برای نقش ناهید انتخاب کنم.

وی افزود: احساسات واقعی خانواده‌ی فراهانی در فیلم "خانوم" و در آغوش کشیدن‌ها و لغو یکسری سانسورها به طبیعی‌تر شدن فیلم کمک کرد.

کارگردان فیلم "خانوم" در خصوص  کلیشه‌ای شدن نقش زنان در سینما گفت: به نظر من کلیشه‌ای در سینما وجود ندارد و تا به امروز تیپ‌های شخصیتی مختلفی از زنان در سینما به تصویر کشیده شده است. یک دختر دهه 60 معیار های کاملا متفاوتی با دهه 50 دارد که باید به آن پاسخ داده شود چون فقط به داخل خانه محدود نمی شود و بهترین پزشکان و مهندسان را زنان ایرانی تشکیل می‌دهند.

کارگردانان زن روند رو به رشدی را پیش گرفته‌اند

تینا پاکروان اظهار داشت: از این که به عنوان یک کارگردان توانسته‌ام دغدغه‌ام را به تصویر بکشم بسیار خوشحالم اما در مقام تهیه کننده به دلیل اینکه سینماهای کمی را به من داده‌اند راضی نیستم. خدارا شکر که "خانوم" مخاطبان خود را پیدا کرده و آهسته و پیوسته به فروش می‌رود.

وی ادامه داد: کارگردانان زن روندی رو به رشد دارند و به دلیل داشتن احساسات لطیف و نگاه دقیق به مسایل و مشکلات مردم نسبت به آقایان فیلم‌های اجتماعی بهتری می‌سازند.

این کارگردان در پایان گفت: از تهیه کنندگانی که با وجود نداشتن سابقه‌ی کارگردانی به من اعتماد و برای فیلمم سرمایه‌گذاری کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم حال سینمای خصوصی ما بهتر از قبل شود.

 برداشتن بعضی از ممیزی‌ها سبب ارتقای سطح کیفی سینما می‌شود

شقایق فراهانی در خصوص وضعیت بازیگری در سینما گفت: متاسفانه فیلم‌نامه‌های ضعیفی وجود دارد که بازیگر با خواندنشان بی ذوق می‌شود، اگر برخی از ممیزی‌ها را بردارند با باز شدن دست نویسنده، کارگردان و بازیگر سطح کیفی سینما ارتقا می‌یابد.

گاهی تنها برای رفع نیاز مالی نقشی را بازی کرده‌ام

بازیگر سریال "انقلاب زیبا" اظهار داشت: دلیل آمدنم به حرفه‌ی بازیگری عشقی بود که به این کار داشتم و توصیه‌ام به مبتدیان این کار این است که عاشق باشند. تنها در صورت عاشق بودن می‌توان سختی‌های یک حرفه را تحمل کرد.

وی افزود: من نقش ناهید را در فیلم "خانوم" دوست داشتم اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد، خیلی از مواقع تنها به دلیل رفع نیاز مالی حاضر به بازی در فیلم یا سریالی شده‌ام. دولت باید با اقدامی امنیت شغلی برای هنرمندان ایجاد کند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

بازیگر فیلم "خانوم"گفت: از کودکی دوست داشتم با کارگردانان باکیفیت کار کنم که تقوی، درخشنده و بنی اعتماد از جمله آنها هستند.

خواهش می کنم مردم فیلم‌ها را در سینما ببینند

شقایق فراهانی در پایان گفت: از تمام عزیزانی که ما را همراهی و حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم و از خانواده‌ها خواهش می‌کنم فیلم‌ها را در سینما تماشا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار