مديرعامل شرکت توزيع نيروی برق تهران خبر داد

تخصیص 130 میلیارد ریال برای تکمیل، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق بازار

مديرعامل شرکت توزيع نيروی برق تهران بزرگ از تخصيص 130 ميليارد ريال برای تکميل، اصلاح و بهينه‌سازی شبکه برق بازار بزرگ تهران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، سيدمحمد هاشمي اظهار داشت: منطقه بازار بزرگ تهران با وسعت يک کيلومتر مربع و با حدود 52000 مشترک به‌دليل تراکم بالا، نبود فضاي کافي و قيمت بالاي زمين براي نصب تاسيسات و حساسيت ويژه براي اقتصاد کشور، همواره يکي از چالش‌هاي شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ بوده است.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته با احداث پست‌هاي حوضچه‌اي و زيرزميني در اين محدوده، تا حدود زيادي مشکلات شبکه فشار متوسط آن حل شده است.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ از احداث و بهينه‌سازي تعداد 9 دستگاه ساختمان پست در سال 91 و تعداد شش دستگاه در سال 92 و همچنين احداث و بهينه‌سازي 20 دستگاه پست فشار متوسط زميني با قدرت 10 هزار و 595 کيلوولت آمپر در سال 91 و تعداد 22 دستگاه با قدرت 13 هزار و 650 کيلوولت آمپر در سال 92 در منطقه بازار بزرگ تهران خبر داد و گفت: 3.5 کيلومتر شبکه فشار متوسط در سال 91 و 4.2 کيلومتر شبکه در سال 92 اصلاح و بهينه‌سازي شده است.

وي درباره احداث و بهينه‌سازي شبکه فشار ضعيف منطقه بازار تهران، گفت: بيش از 26.4 کيلومتر شبکه فشار ضعيف و 8650 اشعاب برق احداث و بازسازي شده است که براي انجام اين حجم از عمليات در اين منطقه بيش از 54 ميليارد و 745 ميليون ريال در سال‌هاي 91 و 92 هزينه شده است.

وي خاطرنشان کرد: همچنين براي آينده برنامه‌هايي با اعتبار حدود 130 ميليارد ريال جهت رفع معضل‌هاي باقي‌مانده در منطقه بازار بزرگ تهران تهيه شده است که 30 ميليارد ريال آن از محل منابع داخلي شرکت در سال 93 تامين شده است و درخواست تامين 100 ميليارد ريال از محل اعتبار استاني به استانداري تهران ارسال شده است.

وي يادآور شد: درصورت تأمين نقدينگي و اجراي برنامه پيش‌بيني‌شده، مشکلات بازار تا حدود زيادي مرتفع مي‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار