رفتار مسالمت آمیز بهترین راه برای تربیت فرزندان است

یک روان شناس گفت:‌زمانی که والدین با فرزندان خود تضاد و درگیری داشته باشند بهتر است که از راه مسالمت آمیز به حل اختلافاتشان بپردازند.

 
غلامرضا جمشیدی روان شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه با مشکلات موجود بین والدین و فرزندان گفت: اصل برای  این است که رفتار والدین باید مناسب و مترادف با عرف دینی باشد و در مرحله بعد اگر یک اختلاف و نا به هنجاری بین والدین و فرزندان دیده شد، والدین سعی در پی علت‌ها و ریشه‌های این اختلافات باشند.
وی افزود: در هر حال این اختلافات و مناظرات بین والدین و فرزندان به خوبی جواب نمی‌دهد. زیرا این کش و مکش‌ها و مناظرات یکی از راه‌ها برای تربیت فرزندان است نه همه راه حل‌ها.
 
این روان شناس با اشاره به این که کودکان علاقه زیادی به رفتن به مکان‌های  مناسب دارند، گفت: والدین باید فرزندان خود را به مکان‌های مناسبی ببرند تا جامعه پذیر شوند و در نهایت رفتار والدین در درونشان نهادینه شود.
 
جمشیدی در ادامه بیان کرد:‌ولی وقتی والدین فرزندان خود را به مکان‌های مناسبی نبرند، این رفتارهای نامناسب در روانشان تقدم پیدا می‌کند و این چیزی است که ما در جامعه با آن مواجه هستیم.
وی اظهار داشت: در واقع رفتار خشونت آمیز یکی از دلایل تربیت فرزندان است اما در آخرین مرحله و در بدترین شرایط صورت می‌گیرد.
جمشیدی با اشاره به این که خشونت سطوح متفاوتی دارد، افزود: ممکن است یک پدر با فرزند خود مدتی در قهر باشد، که البته این هم نوعی رفتار خشونت ‌آمیز با فرزند است و در واقع قهر نباید طولانی شود زیرا اثرات بدی در پی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: در بحث خانواده و اجتماعی، مشکلات موجود بین والدین و فرزندان را باید با زمان خوش و یا حسن نیت حل کرد.
 
جمشیدی خاطر نشان کرد: در نهایت برای حل مشکلات، خشونت با فرزندان رفتار مناسبی نیست، هر چند که ممکن است این اختلافات برطرف شود اما در عین حال نمی‌تواند در طولانی مدت انجام گیرد. پس برای حل مشکلات والدین باید رفتار مسالمت آمیزی با فرزندان خود داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رفتار ، تربیت ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار