گشایش نمایشگاه دشت گریان همزمان با اولین روز محرم

نمایش گروهی تصویر سازی عاشورایی با عنوان دشت گریان عصر امروز در نگارخانه لاله برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ نمایشگاه گروهی تصویرسازی عاشورایی با حضور جمعی از تصویرگران در نگارخانه لاله برگزار شد.

بنابراین گزارش در این نمایشگاه که آثاری از هنرمندان تصویرگر با موضوع عاشورا به نمایش گذاشته شده هدف اصلی بررسی حماسه عاشورا از نگاه تصویرگران و ارائه آن در قالب آثار تصویرگری بوده است.

در این نمایشگاه که همزمان با اولین روز محرم برگزار شده 38 اثر از 31 تصویرگر برجسته که در ان نگاهی به دستاوردهای تصویرگران در سالهای اخیر شده، به روی دیوار رفته است.

محمد حسین سعلبی فرد مدیر نگارخانه لاله و کارشناس هنری درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه تصویرگران سعی در بیان حماسه عاشورا داشته‌اند که در این ارتباط آثاری با عنوان شهادت حضرت علی اکبر(ع)،‌ شهادت حضرت علی اصغر(ع)، ظهر عاشورا و... در قالب تصویرگری را داشته‌اند.

وی همچنین درباره اهمیت این نمایشگاه گفت: نگاه تصویرگران به موضوع عاشورا و در حقیقت حماسه بزرگ عاشورا قابل تامل است چرا که آنها نگاهی متفاوت را در قالب هنر تصویرگری بیان کرده‌اند.

وی همچنین در مورد انتشار این آثار نیز گفت: اکثریت تصویرهای به نمایش گذاشته شده اغلب در کتابهای تصویرگری معتبر منتشر شده و گزیده‌ای از آن در نمایشگاه دشت گریان به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است این نمایشگاه تا 27 آبان در نگارخانه لاله برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند از فردا 5 آبان ماه تا ساعت  19:30 برای دیدن این آثار به نگارخانه لاله مراجعه کنند.


انتهای پیام/رس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار