رئیس میراث فرهنگی شهرستان شوشتر:

شهرشوشتر با وجود نام و آوازه‌ جهانی موزه ندارد

علی محمد چهارمحالی گفت: شهرستان شوشتر با داشتن حدود 250 اثر به ثبت رسیده ملی و یک اثر به ثبت رسیده جهانی هنوز موزه تاریخی و فرهنگی ندارد.

علی محمد چهارمحالی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر درخصوص شهرستان کهن و تاریخی شوشتر که فاقد موزه است در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: شهرستان شوشتر با داشتن حدود 250 اثر به ثبت رسیده ملی و یک اثر جهانی هنوز موزه تاریخی و فرهنگی ندارد.

وی ادامه داد:سازه‌های آبی شوشتر دهمین اثر ایرانی به ثبت رسیده در سازمان‌های جهانی است.

چهارمحالی اضافه کرد: نداشتن موزه نشات گرفته از بی‌توجهی مسئولان و نبود اعتبارات لازم برای ساخت موزه بوده است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان شوشتر اظهار داشت: شوشتر به خاطر فرهنگ و تاریخ اثر شهرت جهانی دارد و اینکه این شهر موزه نداشته باشد بزرگترین ضربه به فرهنگ، تاریخ و هویت کهن شوشتر وارد می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: داشته‌های فرهنگی ، تاریخی شوشتر بسیار زیاد است.آثاری از پارت،‌ هخامنش و دوره های مختلف تاریخی و اشیا تاریخی کشف شده که هر کدام پتانسیل ساخت یک موزه را دارا هستند.

وی عنوان کرد: لباس و نوع پوشش این دیار قدمت 100 تا 150 سال دارد.که طی هماهنگی‌های صورت گرفته با طراحان لباس شهرستان قرار است از پوشش قدیم در طراحی لباس امروزه الگو و بهره‌گیری به عمل آید.

چهارمحالی افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی از همان ابتدای سال فعالیت فرهنگی خود را آغاز کردیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: فعالیت‌ فرهنگی مجموعه میراث شهرستان به عنوان اولین موزه روستایی کشور شناخته شد که فعالیت این موزه به صورت دوره‌ای و در ایام نوروز 93 به منظور معرفی فرهنگ، تاریخ و شیوه زندگی مردم شوشتر قدیم بود.

چهارمحالی بیان کرد: با این وجود تلاش خود را در زمینه ساخت موزه برای شهر تاریخی شوشتر بکار خواهیم گرفت.

وی درخصوص ساخت موزه و نوع مکان آن اشاره کرد: بررسی‌ها و مراحل ابتدایی کار صورت گرفته است.مکان ساخت موزه مشخص شده است که در آینده نزدیک شهروندان شوشتر برای داشتن موزه امیدوار باشند.

چهارمحالی در پایان خاطر نشان کرد: ساخت موزه نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان انسانی و سازمان میراث فرهنگی کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار