رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

برگزاری سمینار نقشه راه سلامت جمهوری اسلامی ایران در شیراز

لنکرانی گفت: سمینار نقشه راه سلامت جمهوری اسلامی ایران آذرماه سال جاری به همت مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  کامران باقری لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری در فروردین ماه و همچنین اجرای طرح تحول نظام سلامت، با تدوین نقشه راه سلامت قصد داریم مسیری را که برای بهبود سلامت کشور باید طی کنیم، بررسی و عملیاتی نماییم. 

دکتر باقری لنکرانی افزود: در نقشه راه سلامت به موارد مهمی در حوزه سلامت به منظور اصلاح و داشتن یک برنامه مداوم برای پیشرفت اشاره شده که شاید بی‌نظیر باشد و یک افتخار ملی است. 

وی بیان کرد: کانون هزینه‌های طاقت فرسا در حوزه سلامت به مرور زمان از بخش هزینه‌های بستری به سایر بخش‌ها سیر پیدا کرده است و با اجرای برنامه تحول در نظام سلامت درصد پرداخت‌ها از جیب مردم کاهش پیدا کرده اما کانون‌های هزینه جدیدی مانند دارو و خدمات پاراکلینیک بوجود آمده که جا دارد در شناخت و یافتن راه حل مناسب برای آن‌ها اقدام کرد. 

دکتر لنکرانی گفت: تدوین راهنما‌های درمان و طب مستند، پیشگیری، سواد سلامت، ارتقای سلامت و سلامت در همه قوانین از مواردی هستند که در این نقشه راه آمده است و به دنبال این است که با هزینه کمتر، دید و اقدامات وسیع‌تر، برای سلامت مردم برنامه ریزی شود. 

وی افزود: یکی از نظام‌های ملی سلامت مربوط به کشور انگلستان است که در این سمینار یکی از صاحبان اندیشه این کشور به عنوان سخنران حضور خواهد داشت. 

دکتر لنکرانی با اشاره به اینکه ۷۰ مقاله از ۱۴۰ مقاله دریافتی در این سمینار پذیرفته شده‌اند، گفت: ۶۵ مقاله به صورت پوستر و ۵ مقاله در قالب سخنرانی ارایه می‌شود و سخنرانانی از کشورهای کانادا، کره و هندوستان نیز حضور دارند. 

برگزاری کارگاه ترجمان دانش و اهدای دومین جایزه قطب الدین شیرازی از برنامه‌های سمینار نقشه راه سلامت جمهوری اسلامی ایران است که در ۵ و ۶ و ۷ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار